29 kwietnia 2009 13:10

Holly Cole sings Tom Waits - jedyny koncert w Polsce

Ogromne zainteresowanie towarzyszy kolejnemu koncertowi Ery Jazzu. Gwiazdą wieczoru w warszawskiej Filharmonii Narodowej (18.05) będzie wybitna kanadyjska wokalistka Holly Cole. To kolejna prezentacja Ery Jazzu, która raczy nas najprzedniejszym wyborem jazzowej wokalistyki. Po koncertach Dianny Krall, Dee Dee Bridgewater, Dianne Reeves kolejne wydarzenia to (jedyne w Polsce) koncerty Holly Cole (18 maja) oraz Cassandry Wilson (3 listopada).

[img:1]Kanadyjska wokalistka Holly Cole - mówi Dionizy Piątkowski, szef Ery Jazzu -już dzisiaj określana jest objawieniem artystycznym na miarę swojej rodaczki Diany Krall. Doskonale wykształcona (absolwentka prestiżowej bostońskiej Berklee School Of Music), piękna wokalistka z równą gracją porusza się w repertuarze wielkich jazzowych standardów, jak i popularnych przebojów muzyki rozrywkowej. W jej śpiewie dostrzec można fascynację stylistyką wielkich wokalistek jazzu - Dinah Washington, Sarah Vaughan i Betty Carter - ale Holly Cole nie stroni także od własnych, subtelnych, jazzowych interpretacji piosenek Joni Mitchell, Johnny'ego Nasha, The Beatles czy Toma Waitsa. To właśnie projekt 'Tribute to Tom Waits' - zestaw jazzowych interpretacji przebojów wybitnego amerykańskiego muzyka folk-rockowego przyniósł artystce laur Juno Award (kanadyjski odpowiednik Grammy Award), którym uhonorowano w tym samym sezonie także innych wybitnych artystów Kanady : Oscara Petersona, Leonarda Cohena i Dianę Krall. Amerykańskie i kanadyjskie media rekomendują zgodnie - Holly Cole to gwiazda na miarę talentu Diany Krall.

Nadzieja kanadyjskiej sceny muzycznej wychowała się w rodzinnym Halifax w kanadyjskiej Nowej Szkocji w rodzinie muzyków. Gdzie tradycje klasyczne, celtyckie, szkockie i elżbietańskie były na równo faworyzowane i pielęgnowane, co klasyka rocka, jazzu i muzyki rozrywkowej. Rozmiłowana w muzyce rodzina nie tylko uprawiała (tak popularne w wielu domach Kanady i Nowej Anglii ) familijne muzykowanie, ale każdy zobligowany był także do nauki muzyki, gry na wybranym instrumencie a nawet edukacji w szkole muzycznej. Być może karierę dzisiejszej kanadyjskiej gwiazdy sprowokował Christoper, brat Holly, który jako pierwszy z rodziny dostał się do prestiżowej (i jazzowej) bostońskiej Berklee College of Music. Krótkie wypady Holly do brata i Bostonu rozbudziły ogromną pasję do jazzu, estrady oraz studenckiego, beztroskiego życia. Osłuchana nagraniami jazzu, zauroczona stylistyką oraz improwizacyjnymi możliwościami i technicznymi frazami odkrywa, że bliższa jest jej fascynacja jazzowym ś
piewem, niż przykładne ogrywanie mentorów europejskiej klasyki. Holly nie zaprzestając ćwiczeń nad miniaturami Mozarta, sonatami Beethovena i piosenkami Schuberta, coraz częściej sięga po repertuar wielkich jazzowych wokalistek: Sarah Vaughan, Dinah Washington, Betty Carter, Niny Simone a nawet Anity O' Day. Jej pierwsze próby wypadają niezwykle sugestywnie oraz autentyczne i nic nie jest już w stanie zapanować nad jej jazzową karierą. Koncerty w klubach i na kampusie Berklee School of Music, krótkie wypady do Nowego Jorku oraz Toronto stają się zaczątkiem własnej muzyki, stylistyki oraz pomysłem na stały zespół. Już na początku lat dziewięćdziesiątych zakłada swoje autorskie The Holly Cole Trio z rewelacyjnym basistą Davidem Piltchem oraz pianistą - wirtuozem Aaronem Davisem. Doskonale wpasowany głos Holly brzmi autentycznie i szczerze, wspaniale osadzony w subtelnych frazach fortepianiu i kontrabasu. Stylistykę tę utrzyma wokalistka przez wiele sezonów i stanie się ona oczywistą manierą artystki a dwaj muzycy staną się dla tej stylistyki najdoskonalszą brzmieniową strukturą . Zrealizowane w jazzowej konwencji pierwsze, ważne albumy artystki ( 'Girl Talk' oraz 'Blame It On My Youth' ) , a zwłaszcza 'Don't Smoke In Bed' z przepiękną balladą 'I Can See Cleary Now' Johnny'ego Nasha natychmiast pozycjonują młodą wokalistkę na szczycie kanadyjskiej sceny muzycznej. Nagroda Juno Award 1994 (kanadyjski odpowiednik amerykańskiej Grammy) dla najlepszego albumu jazzowego i laur najlepszej wokalistki jest tylko konsekwencja zachwytów krytyków i publiczności.

Odtąd jazzowe brzmienie w folkowych i rockowych balladach Toma Waitsa, Beatlesow czy Joni Mitchell przeplatane będą brawurowymi interpretacjami standardów Antonio C. Jobima, Irwinga Berlina, Michela Legranda czy Cole'a Porter . Doskonała oraz nienaganna interpretacja, wspaniały głos oraz wyczucie rytmu i nastroju, zestaw najlepszych muzyków oraz producentów powodują, że wokół Holly Cole tworzy się atmosfera wielkiej, nietuzinkowej gwiazdy. Do swoich zespołów zaprasza najwybitniejszych muzyków (od Gila Goldsteina, Grega Cohena, Marty Ehrlicha po The Canadian Brass oraz Montreal String Quartet ). Z pewnością znaczny wpływ na sukces oraz liczne nagrody dla ma jej producent, basista Greg Cohen. Muzyk, producent i aranżer znany dotąd ze współpracy z Davidem Byrne, Ornette Colemanem, Davidem Sanbornem, Elvisem Costello, Laurie Anderson, Lou Reedem i Bobem Dylanem oraz Tomem Waitsem (z którym grał ponad piętnaście lat). To Cohen namówił wokalistę do nagrania albumu z piosenkami Toma Waitsa, jednoznacznie wtapiając stylistykę śpiewu Holly Cole w przepiękne brzmienie folkowej ballady wybitnego rockmana. Album 'Holly Cole' zyskał natychmiast nominację do Juno Award.

Koncert Ery Jazzu w warszawskiej Filharmonii Narodowej jest europejska premierą nagrodzonego programu 'Tribute to Tom Waits' i zestawem najpiękniejszych ballad zespołu Holly Cole oraz jedynym koncertem wybitnej wokalistki w Polsce ! Ilość biletów jest - niestety- ograniczona !

Partnerem Ery Jazzu jest Polska Telefonia Cyfrowa - operator sieci Era

ERA JAZZU - HOLLY COLE 18.05.2009 -Warszawa/Filharmonia Narodowa
Bilety/ceny : 180, - VIP ( strefa 1,2,3 ) ;
120, - amfiteatr (strefa 4,5)
 
Holly Cole - Little Boy Blue

więcej: www.jazz.pl
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz