28 lipca 2009 11:43

"Koktajl" z iTunes

iTunes to największy sprzedawca muzyki na świecie z około 85% udziałem w największym na świecie rynku amerykańskim. Sukces sklepu Apple przeobraził rynek w kierunku większego ułamka legalnych pobrań plików cyfrowych, ale nie wszyscy pałają do niego miłością. Wielu artystów protestuje przeciwko systemowi sprzedaży pojedynczych utworów, co według nich ma zabijać muzykę.

Model biznesowy iTunes jest także obiektem nieustannych negocjacji Apple z wytwórniami fonograficznymi. Ich wynikiem była niedawna decyzja o zdjęciu zabezpieczeń DRM z plików mp3 (czego domagało się Apple), ale przy rezygnacji ze sztywnego modelu cen pojedynczych plików (czego od lat domagały się fonogramy). Uwolnienie cen równało się z ich podniesieniem, ponieważ najatrakcyjniejsze pliki - nowości rynkowe - podrożały o 30%, z 99 centów na 1,29 dolara. Na wyższych cenach w iTunes skorzystał drugi gracz na rynku amerykańskim Amazon.mp3, który szybko urósł kilka procent. Dzisiejszy "Financial Times" donosi, że Apple finalizuje właśnie rozmowy z czterema największymi wydawcami na temat nowego pomysłu na zwiększenie sprzedaży w iTunes. Jakkolwiek by analizować kolejne przepychanki, Apple ponownie zdaje się zgadzać na ustępstwa wobec fonogramów.

Tym razem chodzi o zwiększenie zainteresowania klientów pełnymi albumami bardziej niż pojedynczymi piosenkami. Projekt nazywa się "Koktajl" i polegać będzie na ofercie dodatkowych benefitów z zakupu całego albumu: poszerzonej grafiki wraz z pełnymi zdjęciami, tekstami piosenek, materiałami wideo oraz interaktywnymi elementami. Taki plik będzie można otwierać poza iTunesem, włącznie z odtwarzaniem muzyki czy wideo. Szczególnie ta ostatnia "funkcjonalność" wydaje się być wielkim ustępstwem Apple na rzecz fonogramów, które z iTunesa zrobiło niesamowicie przyjazny interfejs zakupowy, gdzie przycisk "kup" czai się na każdym możliwym rogu. Przesuwanie oka klienta poza iTunes może być początkiem końca hegemonii sklepu Apple'a."Financial Times" pisze również o tablecie Apple'a, który ma wg gazety pojawić się jeszcze w tym roku (a nie jak donosił AppleInsider - na początku przyszłego), aby zgarnąć szał zakupów przedświątecznych. iTablet miałby być urządzeniem, na którym produkty z projektu Koktail znalazłyby swoje idealne miejsce. Pomysł na

Koktail wydaje się być rozwinięciem iTunes Pass - projektu wdrożonego w sklepie Apple'a całkiem niedawno. Nie wiadomo dokładnie na ile popularne były "passy" oferowane przez iTunes w ostatnim czasie, ale można założyć, że spełniły swoje zadanie biznesowe i teraz Apple plus firmy fonograficzne chcą przełożyć to na główną linię sprzedaży.Trudno wierzyć, że Apple godzi się na kolejne ustępstwa wobec firm wydawniczych bez własnego planu rozwoju biznesu. Może właśnie tablet będzie miejscem, w którym nowy sposób dystrybucji mediów napędzał będzie sprzedaż z iTunes.

Od lat Apple hołubi bowiem modelowi, że sklepy takie jak właśnie iTunes, czy od roku AppStore mają na celu zwiększenie potencjału zakupowego gadżetów i komputerów z logiem jabłka.


(przemekspider.com)
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz