Najlepsze bilety na koncert SMOOTH JAZZ GALA/last minute !
Także i tym razem pragniemy dla stałych klientów i gości koncertów ERY JAZZU przygotować najlepsze miejsca/bilety na koncert SMOOTH JAZZ GALA w Sali Kongresowej 10 października.
Prosimy o przesłanie zamówienia wraz z adresem pocztowym, na który (za zaliczeniem pocztowym) prześlemy bilety.
Bilety/ceny : 150,- (VIP - parter)
100,- (amfiteatr)
60,- (balkony + dostawki)
Zakup biletów realizowany jest poprzez e-mail ([email protected]) oraz fax (061-813.25.66).
Bilety wysyłane są za zaliczeniem pocztowym bez dodatkowych kosztów. Proszę przesłać zamówienie oraz adres, pod który mamy wysłać bilety.
ERA JAZZU : SMOOTH JAZZ GALA - PETER WHITE Band
10.10. godz.20.oo Warszawa – Sala Kongresowa
Kiedy przed laty w prasie amerykańskiej ukazały się recenzje albumu „Caravan of Dreams ” brytyjskiego gitarzysty Petera White’a recenzenci natychmiast nazwali go „ Patem Methenym smooth-jazzu „ .Odtąd określenie to najpełniej oddaje zarówno stylistykę muzyki ,jak i wirtuozerię artysty. W popularnej serii gwiazd radiowej Trójki „ Smooth Jazz Cafe ” nagrania Petera White’a często są przebojami zarówno audycji jak i bestsellerowych płyt.
Tak na dobra sprawę to jednak nie rekomendujące recenzje i liczne nagrody lecz udział gitarzysty w nagraniach i koncertach najwybitniejszych i najpopularniejszych artystów dzisiejszego jazzu, rocka i muzyki rozrywkowej wykreowały Petera White’a jako twórcę nieograniczonych, artystycznych brzmień i skojarzeń. Stał się także poszukiwanym side-manem ubarwiającym swą grą i pomysłami albumy takich gwiazd jak Matti Bianco, Craig Chaquico, Richard Elliot, David Koz, Boney James, Groove Washington, Rick Brown, Kirk Whalum , Gato Barbieri, Chris Botti czy „ nasza ” Basia Trzetrzelewska.
„Fenomen smooth jazzu – wyjaśnia Dionizy Piątkowski, dyrektor Ery Jazzu – polega przede wszystkim na umiejętnym przekazaniu trudnej ortodoksji jazzu w pogodnych, melodyjnych rytmach i przebojowych nagraniach. Poprzednia Smooth Jazz Gala Ery Jazzu pokazała jak wielkim powodzeniem i popularnością cieszą się jazzowe hity grane i śpiewane przez jazzmanów, że wspomnę koncert niemieckiego trębacza i wokalisty Tilla Broennera – idola europejskiego smooth –jazzu .Dzisiaj ze etykietą smooth-jazzu promuje się wielu artystów, choć ta trudna sztuka łączenia jazzu z przebojowym brzmieniem udaje się tylko nielicznym. Peter White jest takim doskonałym przykładem i wzorcem współczesnego smooth-jazzu.”
Jak wszyscy nastolatkowie Peter White zainteresował się grą na gitarze elektrycznej i jak wielu swoich rówieśników zauroczony był muzyką swoich rodaków z grupy The Beatles. Nim pierwsze amatorskie próby stworzenia własnego zespołu okazały się sukcesem przez kilka lat praktykował w modnym i popularnym zespole Ala Stewarta. To w tym zespole P. White odniósł pierwsze sukcesy : nagrał bestsellerową płytę Stewarta „ Year of the Ca t”, sporo koncertował i za namową lidera coraz częściej grał także na gitarze akustycznej. „Byłem oszołomiony tymi sukcesami i wydawało mi się, że świat legł u moich stóp”. Przełomem okazał się jednak czas jego okazjonalnego grania w grupie brata Danny’ego, który wciągnął do nowej formacji Matt Bianco. Połączenie rozkołysanych latynoskich rytmów, new wave, popu i jazzu stało się impulsem do kontynuacji takiej własnej stylistyki, ale także zwracało uwagę innych na zdolnego instrumentalistę .Do swojego autorskiego projektu pozyskała go młoda wokalistka Basia ( Trzetrzelewska) i niebawem Peter White stał się jej nadwornym gitarzystą oraz współautorem bestsellerowych albumów ( np. „Time & Tide “) i światowej kariery polskiej wokalistki.
Nagrany w 1990 roku solowy, debiutancki album „Reveillez-Vous „ ugruntował pozycje gitarzysty i stał się najczęściej graną płytą w angielskich stacjach radiowych. Kolejne autorskie albumy były już tylko konsekwencją twórczą i budowaniem popularności modnego artysty. W 1995 roku Peter White zdecydował się na korektę stylistyki: z pop-jazzowej wirtuozerii przeszedł na stronę modnej i popularnej konwencji smooth –jazzu. Zrealizował entuzjastycznie przyjmowany album „ Caravan of Dreams “ oraz wielką trasę koncertową “ Guitars & Saxes Tour” z udziałem niekwestionowanych gwiazd smooth –jazzu : Craiga Chaguico, Richarda Elliota, Warrena Hilla. Kolejne albumy artysty ( np. „ Perfect Moment” oraz „Glow” ) doskonale zafunkcjonowały także na amerykańskim rynku zdobywając muzykowi ogromna publiczność. Obsypany licznymi i prestiżowymi nagrodami ( „ od Guitarist of The Year” po coroczne Smooth Jazz Awards) doskonale zaistniał także jako współtwórca nagrań i koncertów innych, wybitnych artystów. Precyzyjnie rozróżniany jako gitarzysta-wirtuoz modnego smooth-jazzu zapraszany był do współpracy przez m.in. . Gato Barbieri ‘ego, Davida Koza, Boneya Jamesa, Mindi Abaira, Philipa Baileya, Grovera Washingtona i wielu, wielu innych.
W rozległej dyskografii Petera White’a szczególnie ważny jest jeden z ostatnich albumów artysty; nagrany w 2004 roku „ Confidental ” jest swego rodzaju syntezą pomysłów i możliwości stylistycznych, brzmienowych i technicznych gitarzysty. Podobnie jak w poprzednich projektach zaprosił wielu uznanych muzyków: od Chrisa Botti po Paula Browna i powstały wręcz wzorcowe przeboje smooth jazzu : od rytmicznej latynoskiej ballady ( „ She’s in Love ” ) po rhythm and bluesowe brzmienie ( „Quiet Storm ”) oraz subtelnie romantyczne gitarowo-akordeonowe „ Sweet Away ”.
Peter White i jego zespoły prezentują swego rodzaju konglomerat nurtów i melodii podawanych w doskonałym, przebojowym, często wręcz tanecznym wymiarze. Może właśnie dlatego muzyka gitarzysty jest niezwykle popularna i często prezentowana w stacjach radiowych na całym świecie, a koncerty przypominają ,już po kilku chwilach, rozkołysane zabawą i dźwiękiem dyskoteki. „ Staram się być w swojej muzyce wiarygodny – mówi Peter White – grać radością i zabawą. Nie stronię od modnych przebojowych rytmów, ale zawsze pobrzmiewa w nich jazz Gram smooth-jazzem ! Gram by bawić się wraz z moimi słuchaczami ! „