14 sierpnia 2010 16:31

Open Mind Festival - szczęk metalu, zapach krwi - fotorelacja

Środek lata a frekwencja taka, że pozzadrościć mógłby jej niejeden festiwal plenerowy, do tego świetna aura i mnóstwo dobrego mocnego grania - tak w wielkim skrócie wyglądała pierwsza edycja Open Mind Festivalu - imprezy, która początkowo miała być wydarzeniem na kulturalnej mapie Szczytna a znalazła swoje miejsce w Warszawie.
[img:1]
I dobrze, bo Stolica wbrew pozorom nadmiarem festiwali nie grzeszy, owszem mamy pełno pojedynczych koncertów ale festiwalowo kulejemy. A zatem pierwsza i mam nadzieję nie ostatnia edycja Open Mind Festival uratowała honor i przyniosła niezapomniane koncerty kultowego rockowego The Cult czy grającego rocka gotyckiego bandu The 69Eyes. Poza tym zagrały: STRAY, THE BOOGIE TOWN, CORRUPTION, CARNAL, NONE, THE 69 EYES, OBITUARY, CIRYAM, PROGHMA-C, ILL NINO i EPICA.
[img:2][img:3][img:4][img:5]
Bezapelacyjnie gwiazdą pierwszego dnia był brytyjski The Cult. Stodoła od wczesnych godzin popołudniowych wypełniała się ludźmi powoli, ale sukcesywnie, dlatego na The Cult fani wręcz zatarasowali przejście do foto fosy, wypełnili także szczelnie balkon i przejście między wejściem a barem. Po prostu oblężenie. Nie ma się co dziwić. Każdy chciał ponownie na żywo zobaczyć i posłuchać charyzmatycznego Iana Astbury'ego (ponownie bo The Cult grali u już nas w 2006 roku). Kompozcje, które wykonał band tego wieczoru to ich najbardziej znane utwory, kanon rockowego grania. Myślę, że nikt nie poczuł rozczarowania i nikt nie wyszedł z tego koncertu suchy. Najbardziej wyczekiwanymi przeze mnie numerami były "Nirvana" i "Spiritwalker" ale bardzo przyjemnie było usłyszeć także "Lil' Devil", "Electric Ocean", "Phoenix", "Rain", "Sweet Soul Sisters", "The Witch", "I Assassin", "Rise", "Dirty Little Rockstar" czy "Wild Flower" . To był bardzo przekonywujący koncert, pełen pasji i ekspresji, rockowego żaru ale i melodyjności. Nie dziwne więc, że stodolana publiczność po części zasadniczej domagała się bisu i dostała go w postaci "She Sells Sanctuary" i "Love Removal Machine". Było bardzo bardzo dobrze, "staruszkowie" dawali radę. Genialne gitarowe solówki i wokal Iana w połączeniu z obłędnie kolorowym światłem sprawiały, że ludzie szaleli: machali odzieżą, klaskali, śpiewali, bili brawo, gwizdali, tańczyli, pogowali, tupali. Nawet auto fokus w moim aparacie zwariował bo nie mógł złapać ostrości!
[img:6][img:7][img:8]
Dzień drugi nie zapowiadał się gorzej. To znaczy nic nie wskazywało na to, że spotka mnie odrobina wytchnienia. Tym razem czadu dali Finowie z The 69Eyes. Najwierniejsi fani zespołu przyniesli ze sobą czerwone róże i specjalnie uszytą flagę z nazwą grupy. Czułam się trochę nieswojo, a najbardziej wtedy gdy Ci najbardziej zdesperowani próbowali przez fosę wedrzeć się na scenę i wręczyć je muzykom osobiście. A było komu. Pięciu facetów po metr dziewięćdziesiąt każdy prezentowało się naprawdę okazale, przy czym największe wrażenie robił będący skrzyżowaniem wokalisty Tokio Hotel i Sisters Of Mercy Jyrki oraz perkusista z mega kaloryferem i dredami Jussi 69. Zaskoczyli mnie nie tylko znakomitą kondycją (wokalista niczym Dave Gahan co chwila odstawiał  piruety ze statywem do mikrofonu, a perkusista aż wstawał by mocniej przyłoić w talerze) ale też własną scenografią (trupie czachy po obu stronach sceny) i stelistą, w której jawnie i bezceremonialnie naigrywali się z Lady Gagi i jej hiciora "Alejandro". Kapela, która po 20-tu latach istnienia potrafi jeszcze coś pokazać nie może być zła. „Oczy” zaprezentowały się z jak najlepszej strony. I chociaż raz czy dwa zdarzył się taki zgrzyt, że sprzęgły się gitary i po sali rozległ się niewyobrażalny pisk to generalnie było równo, czysto, mocno. I podobnie jak na The Cult publika długo i namiętnie domagała się bisu.
[img:11][img:12][img:13][img:14]
Z polskiego podwórka: najlepiej wypadło The Boogie Town z wokalistką Ulą Rembalską i jej polską wersją utworu „Emily” oraz Carnal z ciekawym coverem utworu "More" i Corruption ze słynnym basistą "Aniołem".
[img:9][img:10]
Dzień trzeci Open Mind Festivalu z przyczyn obiektywnych (wyjazd na urlop) niestety musiałam opuścić, i już żałuję że nie zobaczę przepięknej mezzo-sopranistki, Simone Simons z grupy Epica oraz nu metalowego Ill Nino. Niemniej mam nadzieję, że Alpy szwajcarskie wynagrodzą mi tę stratę.
 
W podsumowaniu: brakowało tak mrocznego, ciężkiego festiwalu w Stolicy i dobrze że się pojawił, w jej centrum gdzie jest łatwy dojazd a nie np. w mrocznej i "zadupiastej" Progresji (z całym szacunkiem dla Progresji oczywiście). Szkoda, że tyle zespołów miało do dyspozycji tylko jedną i umówmy się wcale nie największą scenę przez co powstawały obsuwy czasowe z uwagi na konieczność ustawiania i zestawiania sprzętu. Przystępna cena karnetu (w odróżnieniu od zdecydowanie nie przystępnej ceny piwa), brak toi-toi i fajny kącik z koszulkami (25 zł) i Koszulkami (80 zł!) dobrze rokuje Open Mind Festivalowi. Zobaczymy co będzie dalej. Jedno tylko daje mi do myślenia: pole namiotowe za Stodołą...
 
Tekst i foto: Ewa Kuba.
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz