2 października 2006 15:00

Pilsner Urquell Perspective - jazz w Krakowie

Pilsner Urquell Perspective to październikowe święto jazzu w Krakowie. Andreas Vollenweider, David Murray, Michał Urbaniak, Henryk Miśkiewicz i Dorota Miśkiewicz – po raz pierwszy razem wystąpią przed polską publicznością. Wydarzenie poprzedza cykl 22 koncertów Pilsner Urquell & Jazz, w 11 miastach w Polsce.

W krakowskim Teatrze im. Słowackiego, 6 października w piątek, pierwszy raz zagrają wspólny koncert dwie muzyczne legendy: Andreas Vollenweider i Michał Urbaniak. Następnego dnia w sobotę, 7 października na deskach tego Teatru zderzą się zaś dźwięki saksofonu tenorowego Davida Murraya - najwybitniejszego amerykańskiego saksofonisty tenorowego, z saksofonem altowym Henryka Miśkiewicza i głosem Doroty Miśkiewicz. Artyści specjalnie na tę okazję przygotują nowe aranżacje standardów jazzowych i własnych kompozycji.

Każdego festiwalowego dnia po koncercie publiczność i muzycy Pilsner Urquell Perspective spotkają się na uroczystych wieczornych bankietach. Będą to dwa dni uczty dla wytrawnych smakoszy, którzy docenią wyrafinowanie muzyki jazzowej i wyjątkowy smak piwa Pilsner Urquell.

Bilety na festiwal Pilsner Urquell Perspective dostępne są w dwóch wariantach: jednodniowa wejściówka oraz dwudniowy karnet w specjalnym pakiecie VIP, w skład którego wchodzi dojazd pociągiem, noclegi w ekskluzywnym hotelu, bilet na dwa dni festiwalu oraz zaproszenie na uroczyste bankiety po każdym z koncertów.

Sprzedaż biletów odbywać się będzie za pośrednictwem Internetu na stronie: www.jazz.pilsner.pl

Pilsner Urquell zaprasza!

Andreas Vollenweider
Nazywany jest  „czarodziejem dźwięku”, „muzycznym magiem". Jest kompozytorem, używającym muzyki niczym języka. Sam zresztą mówi o sobie, że lubi opowiadać historie tworząc dźwięki. Niewielu artystów potrafi w tak dużym stopniu wpłynąć na nastrój odbiorcy jak Andreas Vollenweider. Jest on zarówno instrumentalistą, jak i wokalistą, śpiewającym własne teksty. Wiele sposobów wykorzystania głosu jest główną siłą jego twórczości. Tworzy muzykę z elementami jazzu i muzyki etnicznej. Sam skonstruował elektroakustyczną harfę, którą oczarował publiczność.

Vollenweider koncertował w najważniejszych salach koncertowych w Stanach Zjednoczonych i Europie. Akompaniował Bryanowi Adamsowi w jego przeboju "Please Forgive Me" oraz Luciano Pavarottiemu w "Ave Maria". Ostatnia produkcja Vollenweidera (płyta „Storyteller”) raz jeszcze ukazuje jego wszechstronność – od muzyki etnicznej przez instrumentalny pop, muzykę klasyczną aż do jazzu.

Przez dwadzieścia lat sprzedał ponad dziesięć milionów swoich płyt. Jego sukces przypieczętowały nagrody: Grammy w 1987 oraz nagroda World Music Award w roku 1992.

W 2005 roku Andreas Vollenweider wystąpił w  Zurychu przed Dalaj Lamą.

David Murray to bez wątpienia jeden z najlepszych saksofonistów tenorowych współczesnego jazzu. Jest artystą, który wymyka się wszystkim klasyfikacjom jazzowym. Choć kojarzony jest z czarną awangardą, z równym zapałem gra jazzową klasykę.

Studiował muzykę w Pomona College w Los Angeles. W dniu zamordowania Martina Lutera Kinga, Murray na prośbę władz szkolnych  zorganizował i poprowadził dwugodzinną rewię w stylu soul, pod nazwą "Notations Of Soul", co zapobiegło rozruchom i przemocy związanym z morderstwem Kinga.

W 1977 roku założył World Saxophone Quartet, jeden z najważniejszych zespołów "new black tradition". Rok później dołączył do składu Clarinet Summit, prowadzonego przez Johna Cartera. W latach 80. Murray prowadził kilka zespołów jazzowych współpracując z najlepszymi muzykami m.in. Jackiem DeJohnette'em,  Jamesem "Blood" Umerem, czy Bobbym Bradfordem.  Na całym świecie jego muzyka wzbudzała wielki entuzjazm.

David Murray to muzyk wszechstronny, jego własne, unikatowe produkcje na tenorze, sopranie, klarnecie basowym i flecie noszą ślady rhytmandbluesowych i gospelowych korzeni. Stopniowo zmieniał swoje podejście do kompozycji i improwizacji na bardziej tradycyjne. W odróżnieniu od większości saksofonistów tenorowych nie wybrał na swój wzór Johna Coltrane'a, lecz swój dojrzały styl ukształtował łącząc elementy gry Colemana Hawkinsa, Bena Webstera i Paula Gonsalvesa.


Henryk Miśkiewicz jest jednym z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych muzycznie polskich saksofonistów altowych. W swojej karierze grał z zespołami Jarosława Śmietany, Henryka Majewskiego, Ewy Bem czy Jana Ptaszyna Wróblewskiego.

Lata współpracy z wielkimi polskiego jazzu zaowocowały powstaniem autorskiego kwartetu z pianistą Andrzejem Jagodzińskim, perkusistą Michałem Miśkiewiczem i basistą Zbigniewem Wegehauptem. W kwartecie tym Miśkiewicz najpełniej odnalazł się ze swoją muzyką i udowodnił, że jest instrumentalistą wielkiego formatu: ciekawym improwizatorem, doskonałym kompozytorem i błyskotliwym muzykiem.

Henryk Miśkiewicz jest autorem bestsellerowej, autorskiej płyty "More Love", najlepiej sprzedającego się albumu z polskim jazzem. Od wielu sezonów Miśkiewicz zajmuje czołowe miejsca w plebiscytach prestiżowego magazynu Jazz Forum (w kategoriach saksofonista i kompozytor). Miśkiewicz jest również zdobywcą dwóch Fryderyków (Lyrics - płyta roku 2002 oraz muzyk roku 2004). Koncertował na wielu festiwalach w Europie. Grał  z Joe Lovano i Orkiestrą Paula Kuhna. Na co dzień występuje z Anną Marią Jopek.

Dorota Miśkiewicz
Wokalistka jazzowa, która w swoich produkcjach łączy jazzowego ducha z popową formą. Pochodzi z muzycznej rodziny Miśkiewiczów. W 1997 roku ukończyła Akademię Muzyczną w Warszawie w klasie skrzypiec. Od 1994 roku jest członkiem sekstetu Włodzimierza Nahornego, z którym nagrała cztery płyty (jako wokalistka i skrzypaczka). Zanim zdecydowała się na karierę solową, zapraszana była przez wielu muzyków, m.in. Tomasza Stańko, Nigela Kennedy, Klausa Doldingera (zespół Passport), Grzegorza Turnaua, Wojciecha Młynarskiego, Janusza Strobla, Ewę Bem, Abla Korzeniowskiego, Jana „Ptaszyna” Wróblewskiego, Annę Marię Jopek (m.in. projekty z Patem Metheny i Mino Cinelu) i innych. W 2002 roku wydała pierwszą autorską płytę „Dorota Miśkiewicz Goes to Heaven – Zatrzymaj się”, na której objawiła się również jako kompozytorka i autorka tekstów (nominacja do Fryderyka w kategorii jazzowy album roku). Kolejna solowa płyta „Pod rzęsami” (2005) odmieniła nieco życie tej elitarnej wokalistki przynosząc jej sporą popularność. Rok 2006 zaowocował ekskluzywnym nagraniem duetu z Cesarią Evorą na krążek „Rogamar” królowej Zielonego Przylądka, który szybko osiągnął status „złotej płyty”.

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz