1 września 2011 08:44

Męskie Granie - podsumowanie trasy - fotorelacja

Męskie Granie na Żywca 2011 – podsumowanie trasy
[img:1]
Męskie Granie dało koncerty w siedmiu polskich miastach.
W projekcie wzięło udział 35 zespołów i artystów indywidualnych.
Wystąpili m.in.: Voo Voo, Myslovitz, T.LOVE, Raz Dwa Trzy, Pink Freud, a także Leszek Możdżer, Lech Janerka, Adam Pierończyk i inni.
Na koncertach bawiło się około 35 tysięcy osób.
Prawie 120 tysięcy osób obejrzało transmisję koncertu z Warszawy.
Marka Żywiec promowała akcję dotyczącą odpowiedzialnej konsumpcji 18+.
 
Za nami ostatni koncert tegorocznej edycji Męskiego Grania – wyjątkowego projektu promującego wyłącznie najwyższej klasy polską kulturę i polskich artystów. Czas zatem na małe podsumowanie tego, co zdarzyło się w lipcu i sierpniu w siedmiu polskich miastach: Żywcu, Warszawie, Krakowie, Lublinie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu. Projekt nie bez powodu kojarzony jest z największymi muzycznymi osobowościami w kraju. Wśród nich wymienić trzeba grupy: Voo Voo, Myslovitz, T.LOVE, Deriglasoff, Raz Dwa Trzy, Pink Freud, a także muzyków: Leszka Możdżera, Lecha Janerkę, Adam Pierończyka i dyrektora artystycznego – Wojciecha Waglewskiego. „Sukces tej trasy to według mnie energia artystów i ich chęć do wspólnej draki. Wielokrotnie słyszałem od muzyków, że nigdzie nie grało im się tak dobrze jak na Męskim Graniu” – podsumował lider Voo Voo. Pozytywna energia i wola scenicznej współpracy zaowocowały wieloma zaskakującymi (a czasem improwizowanymi) duetami. Wśród nich na uwagę zasługują wspólne występy Lecha Janerki i grupy Pink Freud, a także performance Wagiel i Wilk w wykonaniu Wojciecha Waglewskiego i Mariusza Wilczyńskiego. „Nigdy wcześniej nie czułem takiego przepływu myśli i energii z innym artystą” – przyznał ten ostatni.
 
Obok uznanych twórców polskiej sceny muzycznej, w koncertach wzięło udział młode pokolenie artystów. Widzowie i fani Męskiego Grania mogli sami zdecydować, kogo chcą oklaskiwać podczas koncertów, biorąc udział w plebiscycie zorganizowanym na Facebooku. Dzięki ich głosom młodzi twórcy, tacy jak: Kombajn Do Zbierania Kur Po Wioskach, Muzyka Końca Lata, Snowman, L.U.C czy Bajzel, mogli zaprezentować swoje możliwości obok gigantów polskiej muzyki. Na koncertach działała także Strefa Sztuki, w której swoje prace przedstawiali i tworzyli autorzy filmów, animatorzy i performerzy, koordynowani przez jednego z najważniejszych twórców współczesnej animacji, Mariusza Wilczyńskiego. „Udało mi się stworzyć miejsce, w którym zwykli ludzie przestają się bać sztuki współczesnej, a nawet sami ją współtworzą” – stwierdził Wilczyński. W sumie w Męskim Graniu wzięło udział 35 zespołów i artystów muzycznych i pozamuzycznych. Nic dziwnego, że projekt cieszył się ogromnym zainteresowaniem mediów. Organizatorzy otrzymali 290 wniosków akredytacyjnych od mediów ogólnopolskich i regionalnych.
 

 
 
Z myślą o widzach, dla których zabrakło biletów, a także o wszystkich, do których Męskie Granie w tym roku nie zawitało, zorganizowano transmisję z warszawskiego koncertu w Centrum Kultury Koneser. Niemal 120 tysięcy osób z Polski i 48 krajów śledziło za pośrednictwem internetu i urządzeń mobile występy Leszka Możdżera, Lecha Janerki, Voo Voo i innych. Muzyką na żywo w męskim wydaniu cieszyła się kilkutysięczna społeczność z Wielkiej Brytanii oraz mieszkańcy Niemiec, Irlandii, Rosji, USA, a nawet obywatele tak odległych od nas państw jak Chiny, Meksyk, Chile czy Australia. W czasie trwania projektu strona internetowa Męskiego Grania zanotowała ponad 200 tysięcy wejść, a liczba fanów na Facebooku wyniosła ponad 50 tysięcy. Wywiady z artystami Męskiego Grania na YT były oglądane ponad półtora miliona razy!
 
Kilka chwil uwagi należy się technicznej stronie całego przedsięwzięcia. Ważąca 35 ton scena o wymiarach 16 na 13 metrów została stworzona specjalnie na potrzeby projektu i dużej liczby artystów, którzy mieli się na niej znaleźć w jednym czasie. Konstrukcja, przewożona z miasta do miasta przez 5 tirów i 4 duże ciężarówki, przejechała około 7 tysięcy kilometrów. Budowanie i rozkładanie sceny każdorazowo trwało 35 godzin. Aby oświetlić i nagłośnić całą imprezę użyto 5 tysięcy metrów kabli i agregatów prądotwórczych zdolnych zapewnić energię elektryczną dużemu osiedlu mieszkaniowemu. Wyjątkową tegoroczną scenografię autorstwa Jarka Koziary zbudowano wykorzystując 280 metrów kwadratowych materiału, a jej wzniesienie zajmowało ekipie technicznej 23 godziny.
 
W ramach promocji trasy powstał spot reklamowy, wyreżyserowany przez Tomasza Bagińskiego. W filmie zagrały nie tylko tegoroczne gwiazdy Męskiego Grania: Wojciech Waglewski, Leszek Możdżer, Lech Janerka, Spięty i Fisz, ale również spektakularna scenografia, stworzona w całości w technice 3D. Męskie Granie mogło się też poszczycić własną, limitowaną edycją piwa Żywiec z logotypem Męskiego Grania.
 
Warto dodać, że podczas wszystkich koncertów Męskiego Grania prowadzony był program "18+". W ramach tej akcji przeprowadzane były szkolenia sprzedawców z zakresu odpowiedzialnej konsumpcji. Sprzedawcy prosili młodych ludzi kupujących piwo o okazanie dokumentu potwierdzającego pełnoletniość. Osoby powyżej osiemnastego roku życia otrzymywały specjalne opaski, dzięki którym nie musiały być legitymowane za każdym razem. Żywiec zadbał też o ograniczenie ilości wytworzonych odpadów. Na koncertach piwo było sprzedawane wyłącznie w kubkach zwrotnych.
 
W tym roku na koncertach Męskiego Grania 2011 bawiło się w sumie około 35 tysięcy osób. Nie z ilości widzów czy artystów biorących udział w przedsięwzięciu, nie z rozmiarów sceny czy rozmachu technicznego projektu można być dumnym najbardziej. Nie o pobicie rekordów frekwencyjnych, ani sprzedażowych chodziło bowiem pomysłodawcom, sponsorom i organizatorom projektu. Celem były artystyczne zderzenia silnych osobowości, wolność i swoboda tworzenia, nie podlegająca żadnym gatunkowym ograniczeniom, a także budowanie nowej muzycznej jakości. Idee, które przyświecały marce Żywiec, udało się wcielić w życie. I to jest dla ludzi biorących udział w koncertach Męskiego Grania – artystów, dziennikarzy, organizatorów, pracowników technicznych, a także dla samych widzów - prawdziwy powód do dumy. Im wszystkim w imieniu zespołu marki Żywiec i organizatora, agencji LIVE serdecznie dziękujemy. Ale, jak stwierdził dyrektor artystyczny projektu, Wojciech Waglewski – „Zeszły rok był przystawką, ten – pierwszym daniem. Prawdziwe, krwiste danie główne czeka nas dopiero w przyszłym roku!” A więc - do zobaczenia za rok!
 
Fotogaleria
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz