8 sierpnia 2012 14:01

Coke Live Music Festival - najbardziej ekologiczny festiwal muzyczny

[img:1]

Coke Live Music Festival to jedna z najważniejszych imprez muzycznych w Polsce, która od początku swojego istnienia, czyli 2006 roku, przyciągnęła już przeszło 155 tys. młodych ludzi. 11 i 12 sierpnia już po raz siódmy Coke Live Music Festival dostarczy solidną dawkę dobrej muzyki i niezapomnianych wrażeń. Od 2009 roku wydarzeniu towarzyszy ciesząca się ogromną popularnością ekologiczna akcja Coca-Coli „nie zatrzymuj. przetwarzaj”, która edukuje młodzież na temat recyklingu i zachęca do segregacji odpadów.

Celem akcji Coca-Cola „nie zatrzymuj. przetwarzaj” jest popularyzacja segregacji odpadów oraz uświadamianie młodym ludziom, że każda plastikowa butelka PET nie jest odpadem, ale cennym surowcem i może mieć dalsze życie, dzięki przetworzeniu, np. w czapkę lub torbę. Na terenie festiwalu rozmieszczone zostaną specjalne punkty, w których zebrane plastikowe lub papierowe kubki po napojach, będzie można wymienić na unikalne gadżety Coca-Coli wykonane w 50% z przetworzonych butelek PET. W poprzednich latach w akcji ekologicznej „nie zatrzymuj. przetwarzaj” zbierano od 77% do około 90% wszystkich kubków dostarczonych na teren festiwalu. W tym roku każdy uczestnik akcji będzie mógł wymienić zgromadzone 50 kubków na torbę na ramię, 40 na koszulkę, 30 na czapeczką, a oddanie 20 kubków będzie nagradzane smyczą na szyję. Wszyscy chętni mogą także wziąć udział w związanych z ekologią zabawach, quizach i konkursach.

- Dzięki dotychczasowym sukcesom akcji „nie zatrzymuj. przetwarzaj” Coke Live Music Festival jest jednym z najczystszych festiwali w Polsce. Cieszymy się, że inspirujemy młodych ludzi do dbania o środowisko, jednocześnie dostarczając im pozytywnych emocji. W 2011 roku młodzież zebrała ponad 84% kubków po napojach z terenu festiwalu. W tym roku liczymy na podobne zainteresowanie naszą akcją. powiedziała Beata Ptaszyńska-Jedynak, kierownik ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji w Coca-Cola Poland Services.

W wielu obszarach, deklarowana świadomość ekologiczna Polaków jest stosunkowo wysoka.
84 % osób biorących udział w badaniu Ministerstwa Środowiska* uważa, że człowiek poprzez swoje indywidualne działania ma wpływ na stan zasobów naturalnych. Jednocześnie 45% Polaków deklaruje, że regularnie segreguje odpady, a 17%, że robi to sporadycznie. Oznacza to, że segregacją śmieci zajmuje się ponad 60% z nas. 84% osób twierdzi, że sortowanie śmieci powinno być obowiązkowe, a 94% uważa, że ich wywożenie w niedozwolone miejsca powinno być karane surowiej niż dotychczas. Świadomość ekologiczna Polaków przez ostatnie 3 lata bardzo dojrzała, w 2009 roku 45% Polaków w ogóle nie interesowało się zagadnieniami ekologicznymi.


Edukację ekologiczną firmy systemu Coca-Cola prowadzą wraz z partnerami – organizacją odzysku Rekopol oraz z Fundacją na Rzecz Odzysku Aluminiowych Puszek po Napojach Recal.

Edukacyjna akcja ekologiczna „nie zatrzymuj. przetwarzaj.” jest elementem strategii społecznej odpowiedzialności biznesu firm systemu Coca-Cola w Polsce. Obejmuje ona takie obszary jak ochrona zasobów wodnych oraz odzyskiwanie i recykling odpadów. Coca-Cola dąży do stworzenia obiegu zamkniętego opakowań i przetwarzania zużytych opakowań na nowe. Firmy systemu Coca-Cola zmniejszają ilość generowanych odpadów zwiększając efektywność produkcji i stosując segregację, inwestują również w technologie i systemy odzysku zużytych opakowań. W latach 2001-2011 w polskich zakładach Coca-Cola zużycie wody na litr wyprodukowanego napoju spadło o 38%, a odsetek odpadów produkcyjnych, które poddane zostały recyklingowi wyniósł 97%. Redukowana jest również stopniowo waga opakowań. Na przykład w 2008 roku ograniczono wagę opakowań napojów gazowanych w zależności od ich typu od 5% do 11%, a w 2009 roku zmniejszono wagę butelki PET na wodę o pojemności 0,5l. o 20%, zaś w 2010 r. wprowadzono nowy typ zamknięcia w opakowaniach PET, co pozwoliło m.in. na dalszą redukcję wagi od 4% do 8% w zależności od typu butelki. W 2011 roku wprowadzono na rynek naturalną wodę mineralną Kroplę Beskidu w nowej butelce zawierającej o 20% mniej plastiku, zmiejszając tym samym emisję dwutlenku węgla o ok. 13%.

Coke Live Festival odędzie się w Krakowie w dniach 11-12 sierpnia 2012 r.. Wśród gwiazd zobaczymy m.in.  The Killers (+ warm-up show), Placebo, Snoop Dogga czy The Roots.

 

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz