1 września 2013 11:21

Fenomenalny finał Męskiego Grania 2013 w Żywcu

[img:1]

Pierwszy bis w historii Męskiego Grania, O.S.T.R. grający na skrzypcach, wspólny występ składu Kaliber 44 z dyrektorem artystycznym projektu oraz niezapowiedziane duety – to tylko część atrakcji, które czekały na publiczność zgromadzoną w Amfiteatrze Pod Grojcem oraz przed komputerami podczas finałowego koncertu w Żywcu.

Ponad 200 tysięcy internautów, którzy śledzili wydarzenie współdecydowało o tym, co zaprezentowali artyści obecni na Męskim Graniu, którego wyłącznym sponsorem jest marka Żywiec.

 [img:2] 

Finał Męskiego Grania był długo wyczekiwanym wydarzeniem. Bilety wyprzedały się już dwa tygodnie wcześniej. Żywiecka odsłona projektu z pewnością nie zawiodła publiczności. Zaczęło się od instrumentalnego hip-hopu pełnego niestandardowych brzmień w wykonaniu trio Modulators. Następnie zwycięzcy Nowego Męskiego Grania – zespół The Sunlit Earth ujęli utworami w stylu lat 70. i 80. Fantastycznie zaprezentowała się Mela Koteluk, która zaczarowała swoim delikatnym głosem oraz nastrojowymi melodiami. Do piosenkarki niespodziewanie dołączył Czesław Mozil. Po tym koncercie nadszedł czas na wielki powrót – przed słuchaczami pojawił się legendarny skład Kaliber 44, wywołując powszechny entuzjazm. Świetnie przyjęty został także duet rapera Zoraka z O.S.T.R. oraz rewelacyjny zespół Myslovitz, który po raz pierwszy wystąpił na Męskim Graniu w nowym składzie.

 [img:3]

Publiczność oszalała, kiedy na scenę wkroczyła grupa Czesław Śpiewa. Bezpretensjonalność ich utworów podbiła serca. Zawrzało, kiedy do zespołu przyłączyła się Mela Koteluk. Tym razem artyści zaśpiewali wspólnie utwór z filmu „Baczyński”. Olbrzymi aplauz wywołało pojawienie się Michała Urbaniaka oraz O.S.T.R. Ich wyjątkowa mieszanka jazzu z hip-hopem zrobiła szczególne wrażenie. Niezwykłym zaskoczeniem okazał się występ zespołu Hey, do którego dołączył Czesław Mozil. Artyści fantastycznie wykonali utwór „Sic!” tworząc niesamowicie energetyczne wyładowanie.  Na zakończenie ich koncertu nieoczekiwanie na scenę wkroczył O.S.T.R. z urodzinowymi kwiatami dla Kasi Nosowskiej. Fani odśpiewali dyrektor artystycznej chóralne „sto lat”. Spektakl zakończyła supergrupa Small Synth Orchestra. Kiedy zabrzmiały dźwięki singla „Jutro jest dziś”, sceną zawładnęły wszystkie osoby pracujące przy projekcie. To było zdecydowanie najliczniejsze wykonanie tego utworu. Z zespołem i całą ekipą śpiewało dziesięć tysięcy gardeł.

[img:4] 

„Jestem mega, mega szczęśliwa, że mogłam być częścią tego wydarzenia. Mrowią mnie silnie dłonie od bicia braw tym wszystkim, którym zawdzięczam to, że mogłam tutaj się pojawić, setkom osób odpowiedzialnych za organizację i publiczności. Naprawdę jestem z tego powodu szczęśliwa i bardzo dziękuję za ten rok” – tak podsumowała tegoroczną trasę dyrektor artystyczna, Katarzyna Nosowska. „To jest niesamowite, spełnienie moich najskrytszych artystycznych marzeń. Dojdzie to pewnie do mnie za miesiąc, ale na razie mogę powiedzieć tyle, że jestem wzruszony tym wszystkim i myślę sobie, że mogłoby to trwać wiecznie. Cieszę się, że mogłem to współtworzyć wraz z takimi znakomitymi artystami. Dziękuję wszystkim” – dodał O.S.T.R.

 [img:5]

Tegoroczny finał Męskiego Grania był wyjątkowy – pierwszy raz w historii projektu widzowie uczestniczący w transmisji online mieli wpływ na to, co działo się na scenie. Właśnie dzięki internautom wydarzyły się rzeczy niezwykłe. Mieliśmy okazję posłuchać medley’a singli  z wcześniejszych edycji projektu w wykonaniu DJ Eproma czy przekonać się, jak O.S.T.R. gra  na skrzypcach. Byliśmy świadkami wspólnego występu Kalibra 44 i dyrektora artystycznego. Zderzenie  największych polskich hip-hopowców wyzwoliło niesamowitą energię. Nie można było
na tym poprzestać. Publiczność doczekała się historycznego momentu – pierwszego bisu
w wykonaniu zespołu Hey. Łącznie internetowa widownia osiągnęła liczbę ponad 200 tysięcy  
– to kolejny rekord.

[img:6]

Cała trasa koncertowa przedstawiała się równie imponująco. Przełamano wiele granic, wiele rzeczy wydarzyło się po raz pierwszy. Kasia Nosowska rapowała, O.S.T.R. zagrał z Grażyną Łobaszewską, wspólnie z Pink Freud zaprezentował premierowy utwór „Godzilla”, Stanisław Soyka zaśpiewał „Sen o Warszawie” z Katarzyną Nosowską, a O.S.T.R. grał na skrzypcach. Dyrektor artystyczna wystąpiła ze Stanisławą Celińską oraz wykonała z BRODKĄ „Grandę”, nadając utworowi punkowego sznytu. Debiut na scenie Męskiego Grania miała formacja Small Synth Orchestra – supergrupa dowodzona przez Andrzeja Smolika powstała specjalnie na czas projektu. Podczas tegorocznej trasy miała także miejsce premiera filmu „Warszawa 1935”w 2D, a na polskiej scenie „zadebiutował” czarny ekran, który pozwolił wydobyć głębię scenografii. Niespodzianek było więcej.

[img:7]

Trasa koncertowa Męskie Granie to nie tylko najlepsze wrażenia artystyczne, ale także olbrzymie logistyczne wyzwanie. Pięć tirów z techniką sceny, 40 ton stalowych konstrukcji i podestów, a do tego oświetlenie, ekrany diodowe, projektory, urządzenia zasilające i sterujące mieszczące się w kolejnych sześciu ciężarówkach – to tylko część elementów potrzebnych do przygotowania jednego koncertu. Każdą odsłonę tworzył sztab ludzi, którzy na miejscu pojawiali się już we wtorek, aby m.in. postawić scenę, kontenery Żywca i scenografię przestrzeni, a także odpowiednio oznakować i ogrodzić teren.

W czasie wydarzenia goście mogli odpocząć w specjalnej strefie Żywca znajdującej się  w designerskich kontenerach. Na koncercie prowadzona była akcja „18+” promująca odpowiedzialną konsumpcję alkoholu i sprzedaż piwa tylko osobom pełnoletnim.

 Zdjęcia i tekst: Organizator

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz