1 lipca 2014 15:30

Relacja z Halfway Festival

[img:1]

W ostatni czerwcowy weekend odbył się festiwal, który dzięki swojej atmosferze i kameralności osiąga po raz kolejny to co na wielu innych festiwalach jest lekko przyćmione. Założeniem festiwalu jest bowiem przebywanie jak najbliżej muzyki oraz ludzi, tych którzy ją tworzą i tych którzy ją adorują.

Dzięki niewielkiej skali, świetnej lokalizacji, dobrej organizacji i wielu innym malutkim czynnikom, na które pracuje załoga festiwalu, mamy w Polsce festiwal songwriterski, folkowy, alternatywny, gdzie kontakt z muzyką jest bardzo bezpośredni, a uczestnicy wydarzenia dostają trzy dni, podczas których nie musimy się nigdzie spieszyć, słuchając starannie dobranego line-up'u, który zawsze gwarantuje zaskoczenia i dobrą zabawę.

Pierwszy dzień festiwalu otworzył zespół Overdriven Group, który nie tak dawno zwrócił na siebie uwagę Wojtka Waglewskiego, a już taka rekomendacja powinna nam wystarczyć. Muzycy grają wzorowo alternatywnie, nieco jazzująco, triphopowo, z pomysłem i dobrym warsztatem, mimo że jeszcze wisi nad nimi aura debiutantów. Jeśli jednak widzi się w pewnym momencie, że gitarzysta wyjmuje smyczek, a na scenie pojawia się trąbka, wtedy muzyka zaciekawia jeszcze bardziej. Po ich koncercie na scenę wychodzi szalony teksańczyk z gitarą, Keegan McInroe, solowy artysta przygodnie przemierzający Europę w poszukiwaniu ujść swojej twórczości. Amerykańskie korzenie, mieszanka blues/country i zachrypnięty głos Keegana to kombinacja, która zdobywa publiczność na tyle, żeby nie chciała wypuścić muzyka z miasta 10 minut przed odjazdem jego pociągu o 4 nad ranem. Finałem wieczoru był magiczny koncert grupy Phosphorescent, szczere amerykańskie granie, którego za oceanem jest mnóstwo, na scenie białostockiej zabrzmiało jednak idealnie. Świetnie skomponowane ballady czy bardziej zadziorne utwory zespołu z dźwiękami gitary slide i
świetnym głosem Matthew Houcka z Alabamy rozbudziły apetyt festiwalowiczów na kolejne dni.

Drugiego dnia na scenie głównej pojawił się Lord & The Liar, po kilku niewybrednych żartach o Suwałkach prezentując powoli kolejne odsłony klimatu swojej muzyki, nocnej poezji knajpowych ulic w nieco teatralnym wydaniu. Idąc bardziej w stronę melancholii zagrał Fismoll, z zespołem który z mistrzowską precyzją uzupełnia postać muzyka. Akustyczno-liryczne ballady podszyte Islandią wspierane przez Roberta Amiriana to otwarta droga do sukcesu, a rekomendacja w tym przypadku Kasi Nosowskiej mówi sama za siebie. Kolejnymi artystkami na scenie były siostry z Pascal Pinion, tutaj już rdzeń Islandii dał o sobie znać bardzo wyraźnie, delikatne głosy w beztroskim wydaniu wesołych dziewczynek rozczuliły publiczność amfiteatru. Na koncercie grupy Theodore można było natomiast zaobserwować coś co w ulotce festiwalowej jest określone jako "połączenie wnuka Toma Waitsa z synem Nicka Cave'a", coś w tym rzeczywiście jest, bo grupa serwuje ten charakterystyczny rodzaj klimatu, którym inspirują wspomniani panowie. Odmianą za to był koncert My Brightest Diamond, projektu Shary Worden, wywodzącej się z muzycznej rodziny, a aktywnej na scenie od 1997 roku. Wokalistka ma duże doświadczenie, a zespół wspomagany przez sekcję dętą zagrał świetny set zamykający drugi dzień festiwalu.

Niedziela muzycznie rozpoczęła się bardzo pogodnie, akustyczny duet z Mińska - Navi zagrał występ pozytywnie nastrajający publiczność na ostatni dzień koncertów w Białymstoku. Bardziej niespokojnie było już na koncercie Daniele Spanielaka, niezwykle obiecującego debiutanta, który w tym roku z płytą "Dreamers" powinien zrobić małe zamieszanie na polskiej scenie muzycznej. Islandia natomiast wkrótce znów zabrzmiała pełną parą. Zespół Hymnalaya z załogą dętą i smyczkami zagrał zestaw hymnów i pieśni niezwykle oddziaływujących na uszy festiwalowiczów.
Niewiarygodne w jaki sposób tak pozornie spokojne dźwięki mogą wyrazić uczucia mocniej niż kiedykolwiek. Magię kontynuowała urocza Lisa Hannigan, której irlandzki wokal i delikatne kompozycje, znów wybrzmiały pełnią emocji i wypełniły małą przestrzeń festiwalową wielką sympatią. Na koniec dostaliśmy znakomity koncert grupy Ewert and The Two Dragons, indie-rockowej załogi z Estonii, pozytywne brzmienie było najlepszym gestem na koniec festiwalu, który podsumowując dostarczył nam bardzo dużo muzyki, której w większości nie znaliśmy, a teraz wyjeżdżamy mądrzejsi i zainspirowani. Nieco kapryśna pogoda jedynie uzupełniała melancholijne momenty festiwalu, a nad amfiteatrem mogliśmy niejednokrotnie słyszeć śpiew ptaków mieszający się z muzyką ze sceny, widocznie nawet natura sprzyja festiwalowi więc pozostaje jedynie życzyć Halfway'owi spełnienia marzeń o muzyce, dzięki którym my słuchacze możemy spędzić tak miłe dni w Białymstoku.

Tekst: Krzysztof Magura

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz