23 sierpnia 2016 16:42

Good Charlotte - "Youth Authority" (recenzja)

[img:1]

Jeśli zapytać ludzi urodzonych pod koniec lat 80. i na początku lat 90., co kojarzy im się z muzyczną młodością utrzymaną w klimacie punka, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że wymienią oni takie zespoły jak Blink 182, Good Charlotte czy Sum 41. Każdy z wymienionych zespołów łączy nie tylko gatunek, ale i lata powstania czy pochodzenie. Każdy z nich na ten rok zaplanował również premierę nowego albumu.

Kiedy w latach 90. powstawały wcześniej wymienione zespoły, ich członkowie oscylowali w granicy wieku lat 20, dzisiaj mają dwa razy tyle i nieco więcej doświadczeń na karku, mimo to słuchając ich albumów siłą rzeczy będziemy odwoływali się do ich przeszłych dokonań, bardzo często uznając je za lepsze. Nie inaczej jest w przypadku Good Charlotte i ich "Young Authority". To 6 wydawnictwo w dorobku amerykańskiej formacji, tyle samo lat minęło od ostatniego albumu. W międzyczasie bliźniacy zdążyli się ustatkować zmieniając stan cywilny i wydali album pod szyldem The Madden Brothers. Te doświadczenia siłą rzeczy powinny wpłynąć na zawartość krążka, czy tak właśnie się stało?   

Płytę otwiera piosenka o wiele mówiącym tytule „Life Changes”, żywiołowy i optymistyczny kawałek stanowi świetny wstęp do albumu. Tempa nie zwalnia również kolejny singiel, czyli ”Makeshift Love” pełny rockowych gitar. Natomiast "40 oz. Dream" przenosi nas w leniwe rejony Kalifornii, to piosenka, która znalazłaby swoje miejsce w amerykańskich komediach dla nastolatków. To nie tylko potencjalny hymn współczesnych 40-latków, ale i rozliczenie muzyków z upływającym czasem. Po tej dawce rocka, pora na spokojniejsze, jednak absolutnie nie mniej wpadające w ucho rytmy "Life Can't Get Much Better".

Good Charlotte nie na długo dadzą nam jednak odsapnąć i w "Keep Swinging'" ponownie śmiało eksploatują gitary i perkusję. W kawałku gościnnie usłyszymy Kellin Quinn z zespołu Sleeping with Sirens. Nie jest to jedyny gość na tym albumie, bo tuż za nim plasuje się Simon Neil z  Biffy Clyro w "Reason to Stay". Oba te kawałki różnią się od siebie jednak niczym ogień i woda. Pierwszy z nich to wyróżniająca się ponad przeciętność petarda rockowa. Drugi należy natomiast zdecydowanie do ballad. Nie ukrywam, że twórczość tego zespołu przemawia do mnie bardziej w tej pierwszej odsłonie. Dlatego z prawdziwą ulgą przyjęłam obecność, takich piosenek, jak "The Outfield", "War" czy "Moving On", choć ta ostatnia to taka ballada w rockowym stylu. Panowie nie szczędzą nam jednak również piosenek z akustycznym podkładem, pośród których znalazło się "Stray Dogs" i "Cars Full of People". Innymi słowy, swoje miejsce znajdą tutaj zarówno miłośnicy wesołych, rockowych piosenek, jak i marzący o błogim spokoju. Jeszcze kilka lat temu określenie - błogi spokój, byłoby nie na miejscu podczas opisywania płyty spod szyldu punk-rocka, od kiedy jednak panowie coraz śmielej idą w stronę rocka z dopiskiem pop, określenie to wydaje się całkiem zasadne. 

Nowym albumem Good Charllote nie próbują zawrócić czasu i doskonale zdają sobie sprawę ze swojego wieku. Muzycy nagrali album przyjemny, może nieszczególnie wybijający się na tle ich całej dyskografii, za to taki, po który warto sięgnąć, gdy chce się posłuchać czegoś lżejszego z pewną ilością gitar i pozytywnym przekazem. Ten ostatni przyda nam się natomiast zwłaszcza podczas zbliżającej się jesieni. 

Tracklista:

1. Life Changes
2. Makeshift Love
3. 40 oz. Dream
4. Life Can't Get Much Better
5. Keep Swingin' (feat. Kellin Quinn)
6. Reason to Stay (feat. Simon Neil)
7. Stray Dogs
8. Stick to Your Guns (Interlude)
9. The Outfield
10. Cars Full of People
11. War
12. Moving On

Recenzowała: Monika Matura
Ocena: 5/6
Warto posłuchać: "Life Changes", "Keep Swingin'", "The Outfield"

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz