12 marca 2007
00:00
BILETY NA KONCERT Mamani Keita Francja / Mali - WYNIKI !!!
Mamani Keita - obdarzona niezwykłym głosem artystka w unikalny sposób łączy tradycję z nowoczesnością, rdzenną muzykę z Mali z zachodnią muzyką elektroniczną.
PODWÓJNE ZAPROSZENIE NA KONCERT Mamani Keita Francja / Mali W KLUBIE STODOŁA, 16 MARCA WYGRAŁA:
Justyna Chmielewska (2 bilety)
Szczegóły dotyczące biletów zostaną wysłane bezpośrednio na emial.
GRATULUJEMY wszystkim i zachęcamy do brania udziału w konkursach infomusic.pl
Mamani Keita - obdarzona niezwykłym głosem artystka w unikalny sposób łączy tradycję z nowoczesnością, rdzenną muzykę z Mali z zachodnią muzyką elektroniczną.
Jej albumy wyznaczają nowe kierunki w muzyce afrykańskiej, wprowadzają tradycyjną muzykę afrykańską w XXI wiek. Urodzona w Bamako w Mali i wychowana w surowej tradycji bambara, Mamani zaczęła śpiewać u boku babki. W latach 70’ grała w zespole teatralnym „Oulofobougou”.
Z czasem dołączyła do „Orchestre de Bamako”, by stamtąd trafić do prestiżowego zespołu narodowego, Orchestre National du Mali „Badema”. Światową karierę rozpoczęła w latach 90’ u boku legendarnego Salifa Keity nazywanego „królem afrykańskiej muzyki”. Brała też udział w wielu nowatorskich projektach muzycznych Jeffreya Smitha, Hanka Jonesa czy Cheikh Tidiane Secka, po raz pierwszy łączących muzykę afrykańską i amerykański jazz. Na zaproszenie angielskiego gitarzysty i producenta Sama Mills’a oraz rodaka Tom’a Diakite dołączyła do formacji Tama.
Z tym zespołem nagrała dla wytwórni Petera Gabriela płytę „Espace”. Rok 2001 okazał się przełomowy dla solowych dokonań Mamani. Artystka spotkała francuskiego muzyka, pioniera electro jazzu Marca Minelli. On między muzyką pop, The Beatles a Talking Heads; ona – wychowana w tradycji mandingo . Kieruje nimi chęć odkrycia czegoś nowego i wiara, że muzyka nie zna granic - to będzie sedno ich wspólnego muzycznego eksperymentu. Efektem jest świetnie przyjęty przez publiczność i krytykę album „Electro Bamako”. Płyta łączy jazz, brzmienia electro, niepowtarzalny głos Mamani oraz brzmienie wirtuoza gitary, Malijczyka Djelli Moussa.
Ten oryginalny album wyznaczył nowy kierunek dla współczesnej muzyki afrykańskiej i wprowadził ją w XXI wiek.
Po wydaniu albumu Mamani nie spoczęła jednak na laurach. W 2005 roku artystka rozpoczęła współpracę z wielkim Manu Dibango, najsłynniejszym saksofonistą Afryki, biorąc udział w nagraniu muzyki do filmu „Kirikou et les betes sauvages” . W roku 2006 ukazuje się kolejny album artystki: „Yelema” (z jęz. bambara: przemiana). Tym razem produkcją albumu zajął się francuski multiinstrumentalista Nicolas Repac, przez szereg lat współpracujący z Arthurem H. Album jest magiczną muzyczną podróżą poprzez różne zakątki świata: od bluesa z Delty, przez motywy orientalne, aż po najbardziej czystą, autentyczną muzykę z Mali. W marcu Mamani Keita wystąpi w Polsce po raz pierwszy, dając dwa koncerty: w Warszawie i Gdyni. Po rewelacyjnie przyjętym koncercie Amadou & Mariam, będzie zatem kolejna okazja do spotkania z autentyczną, żywą muzyką z Czarnego Lądu… i to z najwyższej półki.
Jej albumy wyznaczają nowe kierunki w muzyce afrykańskiej, wprowadzają tradycyjną muzykę afrykańską w XXI wiek. Urodzona w Bamako w Mali i wychowana w surowej tradycji bambara, Mamani zaczęła śpiewać u boku babki. W latach 70’ grała w zespole teatralnym „Oulofobougou”.
Z czasem dołączyła do „Orchestre de Bamako”, by stamtąd trafić do prestiżowego zespołu narodowego, Orchestre National du Mali „Badema”. Światową karierę rozpoczęła w latach 90’ u boku legendarnego Salifa Keity nazywanego „królem afrykańskiej muzyki”. Brała też udział w wielu nowatorskich projektach muzycznych Jeffreya Smitha, Hanka Jonesa czy Cheikh Tidiane Secka, po raz pierwszy łączących muzykę afrykańską i amerykański jazz. Na zaproszenie angielskiego gitarzysty i producenta Sama Mills’a oraz rodaka Tom’a Diakite dołączyła do formacji Tama.
Z tym zespołem nagrała dla wytwórni Petera Gabriela płytę „Espace”. Rok 2001 okazał się przełomowy dla solowych dokonań Mamani. Artystka spotkała francuskiego muzyka, pioniera electro jazzu Marca Minelli. On między muzyką pop, The Beatles a Talking Heads; ona – wychowana w tradycji mandingo . Kieruje nimi chęć odkrycia czegoś nowego i wiara, że muzyka nie zna granic - to będzie sedno ich wspólnego muzycznego eksperymentu. Efektem jest świetnie przyjęty przez publiczność i krytykę album „Electro Bamako”. Płyta łączy jazz, brzmienia electro, niepowtarzalny głos Mamani oraz brzmienie wirtuoza gitary, Malijczyka Djelli Moussa.
Ten oryginalny album wyznaczył nowy kierunek dla współczesnej muzyki afrykańskiej i wprowadził ją w XXI wiek.
Po wydaniu albumu Mamani nie spoczęła jednak na laurach. W 2005 roku artystka rozpoczęła współpracę z wielkim Manu Dibango, najsłynniejszym saksofonistą Afryki, biorąc udział w nagraniu muzyki do filmu „Kirikou et les betes sauvages” . W roku 2006 ukazuje się kolejny album artystki: „Yelema” (z jęz. bambara: przemiana). Tym razem produkcją albumu zajął się francuski multiinstrumentalista Nicolas Repac, przez szereg lat współpracujący z Arthurem H. Album jest magiczną muzyczną podróżą poprzez różne zakątki świata: od bluesa z Delty, przez motywy orientalne, aż po najbardziej czystą, autentyczną muzykę z Mali. W marcu Mamani Keita wystąpi w Polsce po raz pierwszy, dając dwa koncerty: w Warszawie i Gdyni. Po rewelacyjnie przyjętym koncercie Amadou & Mariam, będzie zatem kolejna okazja do spotkania z autentyczną, żywą muzyką z Czarnego Lądu… i to z najwyższej półki.
Dyskografia:
Electro Bamako / Universal, 2001
Yelema / No Format, 2006
Piątek, 16 marca 2007
wejście: 19:00, koncert: 20:00
Warszawa, Klub Stodoła
ul. Batorego 10
wejście: 19:00, koncert: 20:00
Warszawa, Klub Stodoła
ul. Batorego 10
WIĘCEJ INFORMACJI: www.hebanowski.pl
więcej: mamani.keita.free.fr
reklama