31 stycznia 2005
17:17
Bodies Without Organs - debiutancki krążek w marcu
Tercet ze Sztokholmu grający elektroniczny pop - Bodies Without Organs (BWO) został założony jesienią 2003 roku. Alexander Bard myślał o zrealizowaniu nowego projektu z muzyką electro i pewnego dnia wpadł na niebieskookiego blondyna - 22-letniego piosenkarza. Martin Rolinski, student inżynierii na Uniwersytecie Chalmers w Gothenburgu, został odkryty przez agenta kilka miesięcy wcześniej podczas swojego pierwszego w życiu występu karaoke.
Pierwotny plan zakładał założenie nieformalnej spółki zajmującej się pisaniem tekstów, w której skład miał wchodzić Bard, Rolinski i producent BWO - Anders Hansson. Wkrótce jednak doprowadziło to do utworzenia formacji Bodies Without Organs, gdy do chłopców w studio dołączyła keyboardzistka Marina Szipcienko. Taśma demo grupy BWO szybko przyciągnęła uwagę kilku głównych wytwórni płytowych w Skandynawii i w Niemczech. W rezultacie w marcu 2004 roku zespół Bodies Without Organs podpisał kontrakt na wydanie wielu płyt z wytwórnią EMI Szwecja.
Brzmienie BWO można najlepiej określić jako brakujące ogniwo pomiędzy Abbą, Bee Gees i Depeche Mode, ale z wyraźnym dodatkiem muzyki 21-go wieku. Wygląd członków zespołu BWO to szalony koktajl przeróżnych wpływów. Styl Commes des Garcons i Martin Margeila jeszcze nigdy przedtem tak się nie prezentował! Alexander Bard zarządza, pisze i produkuje muzykę BWO wraz z Andersem Hanssonem. Bard i Hansson to dominująca siła na prosperującej scenie muzyki skandynawskiej. Produkują, piszą teksty i kierują projektami muzycznymi od połowy lat 90-tych. Do ich wcześniejszych międzynarodowych sukcesów można zaliczyć takie zespoły jak: Army Of Lovers, Vacuum, a w ostatnim czasie Alcazar. W ich CV są również pozycje, jak pisanie tekstów i produkcja dla takich artystów jak: Cher, Christina Aguilera i Jessica Simpson.
Bodies Without Organs piszą i produkują swoją własną markę elektronicznego popu. Mocno wierzą w to, że bieżąca rewolucja w technologii muzycznej - przejście z tradycyjnego studia nagrań do mobilnej formy pisania tekstów i ustawiania produkcji za pomocą przenośnego komputera - niezmiernie i kreatywnie zachęca do tworzenia muzyki, jak kiedyś w przeszłości przejście od instrumentów akustycznych do elektrycznych. W konsekwencji, członkowie grupy BWO piszą i tworzą dźwiękowe tło utworów na swoich laptopach w dowolnym miejskim otoczeniu - na lotniskach, w hotelach, klubach, kawiarniach, a nawet w swoich kuchniach - a do studia udają się tylko po to, aby nagrać prowadzący wokal Rolinskiego i wykonać końcowe miksowanie. Dzięki temu powstają niekończące się nowe aranżacje dla każdego napisanego utworu, co daje możliwość zastosowania znacznie większej liczby potencjalnych zmian podczas występów na żywo. Ten właśnie trick zastosowała grupa BWO, aby uzyskać pełny efekt podczas swojego debiutanckiego występu na żywo przed pełnym zachwytu tłumem 2 kwietnia 2004, na imprezie z okazji rozdania Nagród SAMA w Gothenburgu. Członkowie zespołu są mocno przekonani, że muzyka elektroniczna jest ściśle powiązana z modą, dlatego też występy na żywo i nagrania video również odgrywają ważny rolę w działalności BWO. Dzięki nim zespół może zaspokajać swój ciągły apetyt na publiczne prezentowanie najnowszej krzykliwej mody BWO.
Zespół Bodies Without Organs (BWO) stał się kolejną eksportową sensacją w Szwecji w muzyce pop i już podbija listy przebojów w kilku krajach. Pierwszy singiel i video grupy BWO "Living In A Fantasy" ukazał się w maju 2004 roku i był przeznaczony wyłącznie na rynek szwedzki. W krótkim czasie stał się przebojem i znalazł się na liście najlepszych 20 utworów w Szwecji. Przy okazji utwór "Living In A Fantasy" był również nr 1 na liście przebojów w Rosji (wydany przez wytwórnię SBA/Gala na licencji EMI) i Ukrainie. Wylansowały go latem stacje radiowe, nastawione entuzjastycznie na muzykę z importu. Dzięki temu zespół BWO zyskał już miano pierwszego wielkiego międzynarodowego debiutu roku w Rosji. BWO spotkał się również ze znakomitym przyjęciem i ogromnym zainteresowaniem między innymi w Bułgarii, Szwecji, Finlandii, Turcji, Singapurze, na Ukrainie, Białorusi, w Estonii i Niemczech.
Debiutancki album grupy BWO zatytułowany "Prototype" ukaże się w marcu 2005 roku. Chęć wydania płyty zgłosiło już kilkanaście krajów w Europie. Poza tym grupa Bodies Without Organs wystąpi w najbliższy piątek w warszawskim klubie Utopia.
Pierwotny plan zakładał założenie nieformalnej spółki zajmującej się pisaniem tekstów, w której skład miał wchodzić Bard, Rolinski i producent BWO - Anders Hansson. Wkrótce jednak doprowadziło to do utworzenia formacji Bodies Without Organs, gdy do chłopców w studio dołączyła keyboardzistka Marina Szipcienko. Taśma demo grupy BWO szybko przyciągnęła uwagę kilku głównych wytwórni płytowych w Skandynawii i w Niemczech. W rezultacie w marcu 2004 roku zespół Bodies Without Organs podpisał kontrakt na wydanie wielu płyt z wytwórnią EMI Szwecja.
Brzmienie BWO można najlepiej określić jako brakujące ogniwo pomiędzy Abbą, Bee Gees i Depeche Mode, ale z wyraźnym dodatkiem muzyki 21-go wieku. Wygląd członków zespołu BWO to szalony koktajl przeróżnych wpływów. Styl Commes des Garcons i Martin Margeila jeszcze nigdy przedtem tak się nie prezentował! Alexander Bard zarządza, pisze i produkuje muzykę BWO wraz z Andersem Hanssonem. Bard i Hansson to dominująca siła na prosperującej scenie muzyki skandynawskiej. Produkują, piszą teksty i kierują projektami muzycznymi od połowy lat 90-tych. Do ich wcześniejszych międzynarodowych sukcesów można zaliczyć takie zespoły jak: Army Of Lovers, Vacuum, a w ostatnim czasie Alcazar. W ich CV są również pozycje, jak pisanie tekstów i produkcja dla takich artystów jak: Cher, Christina Aguilera i Jessica Simpson.
Bodies Without Organs piszą i produkują swoją własną markę elektronicznego popu. Mocno wierzą w to, że bieżąca rewolucja w technologii muzycznej - przejście z tradycyjnego studia nagrań do mobilnej formy pisania tekstów i ustawiania produkcji za pomocą przenośnego komputera - niezmiernie i kreatywnie zachęca do tworzenia muzyki, jak kiedyś w przeszłości przejście od instrumentów akustycznych do elektrycznych. W konsekwencji, członkowie grupy BWO piszą i tworzą dźwiękowe tło utworów na swoich laptopach w dowolnym miejskim otoczeniu - na lotniskach, w hotelach, klubach, kawiarniach, a nawet w swoich kuchniach - a do studia udają się tylko po to, aby nagrać prowadzący wokal Rolinskiego i wykonać końcowe miksowanie. Dzięki temu powstają niekończące się nowe aranżacje dla każdego napisanego utworu, co daje możliwość zastosowania znacznie większej liczby potencjalnych zmian podczas występów na żywo. Ten właśnie trick zastosowała grupa BWO, aby uzyskać pełny efekt podczas swojego debiutanckiego występu na żywo przed pełnym zachwytu tłumem 2 kwietnia 2004, na imprezie z okazji rozdania Nagród SAMA w Gothenburgu. Członkowie zespołu są mocno przekonani, że muzyka elektroniczna jest ściśle powiązana z modą, dlatego też występy na żywo i nagrania video również odgrywają ważny rolę w działalności BWO. Dzięki nim zespół może zaspokajać swój ciągły apetyt na publiczne prezentowanie najnowszej krzykliwej mody BWO.
Zespół Bodies Without Organs (BWO) stał się kolejną eksportową sensacją w Szwecji w muzyce pop i już podbija listy przebojów w kilku krajach. Pierwszy singiel i video grupy BWO "Living In A Fantasy" ukazał się w maju 2004 roku i był przeznaczony wyłącznie na rynek szwedzki. W krótkim czasie stał się przebojem i znalazł się na liście najlepszych 20 utworów w Szwecji. Przy okazji utwór "Living In A Fantasy" był również nr 1 na liście przebojów w Rosji (wydany przez wytwórnię SBA/Gala na licencji EMI) i Ukrainie. Wylansowały go latem stacje radiowe, nastawione entuzjastycznie na muzykę z importu. Dzięki temu zespół BWO zyskał już miano pierwszego wielkiego międzynarodowego debiutu roku w Rosji. BWO spotkał się również ze znakomitym przyjęciem i ogromnym zainteresowaniem między innymi w Bułgarii, Szwecji, Finlandii, Turcji, Singapurze, na Ukrainie, Białorusi, w Estonii i Niemczech.
Debiutancki album grupy BWO zatytułowany "Prototype" ukaże się w marcu 2005 roku. Chęć wydania płyty zgłosiło już kilkanaście krajów w Europie. Poza tym grupa Bodies Without Organs wystąpi w najbliższy piątek w warszawskim klubie Utopia.
reklama