17 maja 2018 12:14
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info HIGH END Monachium Vorm Eichholz 2g 42119 Wuppertal

HIGH END 2018 - największa wystawa audioświata

[lupa:2:R]Kolejny monachijski HIGH END (10-13.05)
za nami. Tony wrażeń, kilometry w nogach
i masa wspomnień. Nie ma co się oszukiwać, impreza rośnie jak na drożdżach i stała się nieogarnialna.
Gdybyśmy wpadli w redakcji na pomysł by poświęcić każdej z istotnych marek lub ciekawych produktów choć minimum uwagi to przez najbliższy rok każdy tekst byłby opatrzony logotypem wystawy.
HIGH END to ponad 500 wystawców
i 900 marek z hakiem pokazywanych
na 29.000 m2.

Jak szaleć to szaleć
Gravelli - monitory z lanego betonu (kliknij żeby powiększyć)

[img:1]Atrium 3.1 to ten fragment ekspozycji, gdzie wystawcy mają do dyspozycji przeszklone na wylot pomieszczenia (tzw. akwaria),
widać też wzrastającą ciasnotę - w ubiegłym roku nie było zabudowy w części centralnej hallu

 

[img:31:L]CZYTAJ> HIGH END 2017 (warto zobaczyć jak zmieniło się m.in. to miejsce)

 


[img:16]Od kogoś trzeba było zacząć - padło więc na jednego z liderów niemieckiego rynku T+A,
w wielu miejscach widać było tabliczki z napisem "Roon tested" - Roon jako najlepszy system zarządzania treścią
na tej planecie wziął się w końcu za promocję

[img:8]dCS na górze, D'Agostino na dole i Wilson Audio po bokach,
prywatnie Dan D'Agostino ma takie Alexie w domu do testowania nowych wzmacniaczy

HIGH END ma kompletnie inny charakter niż nasz rodzimy Audio Video Show. Do Niemiec jeździ cały branżowy świat żeby zaprezentować prototypy, premiery, nowości i nawiązać kontakty handlowe, a dziennikarze rozglądają się by wyłapać nowe trendy. Na większość urządzeń można jedynie popatrzeć, bowiem wystawcy mają ograniczony luksus posiadania zamkniętych pomieszczeń nadających się do odsłuchów. Natomiast do Warszawy przyjeżdża się, żeby sprzętu przede wszystkim posłuchać.
Z punktu widzenia biznesu Monachium rządzi, z punktu widzenia tzw. klienta końcowego nasza polska impreza jest nie-do-po-ko-na-nia.


[img:20]Szwedzki Marten obchodzi w tym roku 20-lecie swojej działalności,
niech mi 
ktoś powie jak z tych kolumn zetrzeć kurz?

[lupa:1]CAD / Boenicke, monitory są tak małe, że zrobiłem zoom by je w ogóle dojrzeć na zdjęciu (kliknij żeby powiększyć)

[img:22]Esoteric / B&W, takie prezentacje nigdy nie rozczarowują

[img:21]Kharma to jeden z najlepszych dźwięków ubiegłorocznej wystawy,
kolumny wspaniałe, ale te ustroje akustyczne... wręcz cudowne

Myliłby się ten, kto zwiedziony nazwą liczyłby tylko na doznania z najwyższej półki. Prawdziwy Hi-End przez duże „H” stanowi fragment wystawianej oferty (lub na szczęście - zależy kto czego szuka) i momentami wcale nie cieszy się aż tak wielkim zainteresowaniem jakby się można tego spodziewać. Trafiały się wręcz wynajęte za ciężkie tysiące euro sale, w których psa z kulawą nogą nie można było uświadczyć. Na drogie zabawki stać nielicznych, a Niemcy (bo to oni w większości stanowią tzw. gości z miasta) wydają się bardziej pragmatyczni w podejściu do swoich pieniędzy i jak widzą, że ich na coś nie stać to omijają, żeby nie robić sobie niepotrzebnego smaku. Oczywiście nie jest to prawda absolutna i nie dotyczyła wszystkich, to bardziej próba interpretacji i zrozumienia fenomenu pustawych (niektórych) pokoi odsłuchowych.

Diametralnie inaczej było na i wokół stoisk ze sprzętem mobilnym. Tam kłębiły się tłumy… a może to było tylko złudzenie optyczne?


[img:9]Najnowszy zbalansowany wzmacniacz Dan D'Agostino rodził się w głowie mistrza od dawna,
a sama budowa zajęła 2 lata

Stefan Dreischarf (jeden ze współorganizatorów imprezy z ramienia z HIGH END SOCIETY) z dumą opowiadał dziennikarzom, że powierzchnia hal została w tym roku wyprzedana do ostatniego metra kwadratowego, a wśród wystawców pojawiło się wiele nowych twarzy. Powołano do życia nawet specjalna strefę dla debiutantów.


[img:15]Może to i wrażenie subiektywne, ale w tym roku kolumny tubowe wyjątkowo rzucały się w oczy
TuneAudio / Trafomatic Audio / Rockna Audio

[img:6]Gramofon od TW-Acustic, elektronika i kolumny to niemieckie Cessaro GmbH

Uwagę przyciągały spektakularnie wyglądające systemy bazujące na dosłownie nie-sa-mo-wi-tych kolumnach. Rozwiązania idące w setki tysięcy euro. Biada każdemu kto miałby tyle do wydania i chciałby po imprezie podjąć szybką decyzję co wybrać. Każdy z tych super systemów grał genialnie, o każdym jego wystawca mówił, że jest neutralny i każdy z nich... oczywiście grał inaczej.


[img:5]Kolejne giganty (2.20 cm wzrostu) to Arcadian Audio

[img:25]Jeden z dość licznych polskich akcentów - kolumny hOrns, gramofon J.Sikora

[img:4]Firma, która nigdy nie zawodzi - Avantgarde Acoustics z modelem Trio XD

[img:13]Za czym kolejka ta stoi? Do Kari...

Gwiazdą imprezy ogniskującą wiele uwagi była Kari Bremnes, słynna norweska wokalistka znana z wydania kilku kultowych w środowisku audiofilskim albumów. Zaproszona jako gość specjalny i jednocześnie twarz targów. Kari będąc ambasadorem marki jaką jest HIGH END SOCIETY wzięła m.in. udział w otwierającej konferencji prasowej, oraz zajęła się wielkim rozdawnictwem autografów.


[img:2]Wybór Kari Bremnes na ambasadorkę wystawy okazał się strzałem w dziesiątkę

Na temat czarnych płyt nikt już nie wygłaszał kazań, że wracają. Po prostu rynek gramofonów stał się ponownie równorzędnym partnerem względem innych technologii reprodukcji dźwięku. Można by wręcz stwierdzić, że klienci podzielili się na dwie grupy: tych bardziej tradycyjnych, którzy potrzebują kontaktu z fizycznym nośnikiem, oraz tych którym nie jest to do szczęścia potrzebne i traktują świat wirtualny jak własny. Ci pierwsi inwestują w gramofony, wkładki, myjki i nośniki, ci drudzy w coraz bardziej zaawansowane przetworniki cyfrowo-analogowe i streamery. W tym miejscu z dumą wypada podkreślić, że NASI tam byli, a pokazany system oparty o DAC firmy Lampizator i kolumny Sveda Audio robił równie spektakularne wrażenie jak w Warszawie (pomimo grania na otwartej przestrzeni hali), bo jak już wspominałem liczba dostępnych pokoi jest mocno limitowana.


[img:3]Invictus pokazał gramofon za 126.500 Euro, a jeśli cię nie stać to pojawiła się też wersja budżetowa za 69.500 Euro,
tyle trzeba zapłacić za przywilej posiadania pod maską czterech silników żeby łożysko krzywo 
się nie wycierało,
plus magnetyczne zawieszenie., a do tego nowy docisk do płyty z wbudowanymi tłumikami drgań

[img:11]Acoustic Signature oprócz gramofonów Invictus pokazał też małą wystawkę ramion 

[img:28]EA Listen jak i wielu innych producentów prezentował śmiałe kolory, na świecie audio przestało już dawno być czarno-białe

[img:12]TechDAS z najbardziej rozbudowana wersją gramofonu Air Force One - no comments :)

[img:24]W moim odczuciu, na tle wielu przesadnie rozbudowanych konstrukcji zagranicznych nasz rodzimy J.Sikora
to mistrz elegancji i powściągliwości - ja bez wahania wygrałbym Sikorę

Gramofonów to było mnóstwo i co jeden to bardziej przekombinowany od drugiego. Firmy prześcigają się w wymyślaniu coraz bardziej skomplikowanych, wyrafinowanych inżyniersko i materiałowo ramion, talerzy, napędów, zasilaczy, tłumików drgań itp. dyktując w ślad za tym ceny z kosmosu. Jedni producenci przekonują, że tylko ważący pół tony talerz zapewni odpowiedniej jakości dźwięk, inni promują rozwiązania kompletnie odwrotne - pozbawione talerza, gdzie płyta podtrzymywana jest tylko w obrębie etykiety. Istne szaleństwo. A pośród tego całego gramofonowego zamieszania jak samotna wyspa na której nadal mogą się skryć ostatni „zwykli” ludzie, wystawiał się doskonale znany w naszym kraju Pro-Ject, który niestrudzenie produkuje gramofony dla klientów, którzy chcą mieć kontakt z czarną płytą i jednocześnie nie chcą tracić kontaktu z portfelem.


[img:14]Tak, to jest kompletny gramofon Atmo Sfera - płyta wisi w powietrzu , co oczywiście ma mieć zbawienny wpływ na brzmienie,
projekt został sfinansowany na Kik Starterze

[img:10]Wystawa, to również prelekcje, jak ta prowadzona przez doskonale znanego nam Wally'ego Malewicza - temat regulacja gramofonów

[img:32:R]Tegoroczna 37 edycja HIGH END przejdzie do historii z jeszcze jednego powodu - jej spiritus movens - prezes Kurt W. Hecker po 30 latach pracy postanowił przejść na zasłużoną emeryturę, przekazując jednocześnie pałeczkę młodszemu pokoleniu.
Pozostawia po sobie imprezę w doskonałej kondycji, która znajdującą się cały czas na krzywej wznoszącej.


[img:26]Art Technology to kolejny z polskich akcentów - pamiętam jak ci młodzi ludzie debiutowali na Audio Show w Hotelu Golden Tulip,
a teraz proszę - są na HIGH END

Targi HIGH END po raz kolejny pokazały, że audio to bardzo pojemna dziedzina, w której rozwiązania hiper nowoczesne koegzystują z mającymi po 100 lat. Tytanowe głośniki z papierowymi, lampy z procesorami, winyle z plikami, kolumny, magnetofony, słuchawki, kable i bezprzewodowość. Jedynie CD podupadło na zdrowiu. Analog i cyfra idą łeb w łeb.

Każdy kto w branży audio ma (lub chce mieć) coś do powiedzenia tam był.


[img:23]Szwedzki akcent - Engström przywiózł premierowy wzmacniacz zintegrowany Arne, a co to za kolumny? Czyżby kolejne tubowce?
Tuby i lampy - tym żyje hajendowy świat, a przynajmniej jego część

[img:19]Sonus faber zaprezentował bardzo rozbudowaną pod względem dostępnych modeli i wykończeń linie kolumn Sonetto

[img:27]No i na koniec ciężki akcent - Focal pokazał Grande Utopia Em Evo

W tym miejscu postawmy kropkę, bo ta relacja nie miałaby końca.
W kolejnych odsłonach relacji przyjrzyjmy się bliżej kilku markom dostępnym na naszym rynku. 

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz