18 maja 2018 18:35
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Konsbud HI-FI ul. Nowa 23 05-500 Piaseczno - Stara Iwiczna HIGH END Monachium Vorm Eichholz 2g 42119 Wuppertal

BEYERDYNAMIC - technologiczny lider

[img:4:R]Firm słuchawkowych namnożyło się nieprawdopodobnie. Większość z nich prochu raczej nie wymyśla, ot po prostu co rok wypuszcza kilka nowych modeli i już.
Z Beyerdynamic sytuacja wygląda zgoła odmiennie. Wymyślili bodaj najbardziej wydajne przetworniki świata bazujące na technologii Tesla (silne pole magnetyczne). Nie boją się, jako jedni z nielicznych eksperymentować z bezprzewodowym przesyłaniem sygnałów wysokiej rozdzielczości (aptX HD). A w ubiegłym roku pokazali słuchawki wyprzedzające swoje czasy - Aventho Wireless.


[img:1]
Naszym przewodnikiem po stoisku firmy był Philipp Langer (Marketing Manager for Professional Headphones),
na codzień zajmujący się słuchawkami studyjnymi i dla muzyków

Philipp Langer: Beyerdynamic przywiózł do Monachium dwa nowe modele bezprzewodowe i jeden przewodowy. Całą trójka korzysta z rewolucyjnej techniki adaptacji dźwięku - Mimi.

 

Aventho

W ubiegłym roku w Berlinie (IFA 2017) miała miejsce premiera nausznych Aventho Wireless, które jako pierwsze pokazała światu "Mimi". Model ten wszedł u nas do sprzedaży dość niedawno, więc w zasadzie to też nowość. 

Niemcy postanowili jednak na przekór ogólnie panującym trendom, uzupełnić swoje portfolio, o wersję przewodową (premiera High End 2018).
Obie wersje Aventho swoimi możliwościami bardzo wyprzedzają konkurencję, gdzie możliwość zmiany brzmienia zwykle sprowadza się do kolektora IQ w odtwarzaczu. Aventho wprowadziło personalizację dźwięku na poziom niedostępny na chwilę obecną nikomu innemu. Słuchawki przy pomocy aplikacji MIY testują (jak na badaniu audiometrycznym) aktualną sprawność naszych uszu i tworzony jest indywidualny profil użytkownika. Po wgraniu go do pamięci słuchawek wprowadzona zostaje korekta kompensująca odstępstwa od słuchu wzorcowego. Temat to iście fascynujący.

Egzemplarz Aventho leży już na moim biurku, testy trwają - niedługo recenzja.

 

 

[img:7:L]CZYTAJ> Beyerdynamic na IFA 2017

 


[lupa:2]Od lewej: Aventho Wireless, Amiron Wireless i klasyka gatunku T5p
(kliknij żeby powiększyć)

Amiron Wireless

Amiron Wireless to z kolei pozbawiona kabla i znacznie droższa od Aventho wersja popularnych wokółusznych Amiron Home - słuchawek do użytku domowego. Amiron’y były pierwszym modelem zamkniętym, który pokazał na co stać przetworniki Tesla.
Używają kodeków Qualcomm aptX HD i Apple AAC, oferują więc łączność Bluetooth na najwyższym dostępnym poziomie. Sprawdzą się również jako słuchawki do oglądania telewizji lub multimediów - aptX Low Letancy gwarantuje utrzymywanie synchronizacji obrazu i dźwięku. Używane w trybie przewodowym (kabel w komplecie) nadają się do słuchania muzyki z plików Hi-Res. Sterowanie dotykowe, mikrofon telefoniczny + Mimi. Bardzo wygodne.

 

[img:2] 

Xelento Wireless[lupa:1:R]

Te audiofilskie słuchawki można było zobaczyć już rok temu w Monachium, co nie znaczy, że można je było kupić. Właściwie, to nadal nie są jeszcze dostępne i taka sytuacja ma podobno potrwać do wakacji. Prace trochę się przeciągają, ale tak to już bywa gdy chce się dopieścić topowy model do granic perfekcji. Xelento, to pierwsze słuchawki dokanałowe wykorzystujące przetworniki Tesla. Miałem okazję posłuchać przez chwilę przewodowych Xelento i jak nie jestem fanem dokanałówek, tak te zrobiły na mnie piorunujące wrażenie. Jeżeli więc jakimś cudem uda się inżynierom upakować ten sam dźwięk do wersji bezprzewodowej, to powstaną jedne z najlepszych i przy okazji najpiękniejszych słuchawek Made in Germany.
 

 

[img:7:L]CZYTAJ> Beyerdynamic na HIGH END 2017

 


[img:3]To, że słuchawki są przenośne nie oznacza, że smartfon da im szansę pokazania całego potencjału,
podstawą dla każdych słuchawek jest solidny wzmacniacz

Mimi 

[img:10:L]MIY app (Make It Yours) opracowana przez Mimi Hearing Technologies - system testujący, który powinien stać się globalnym standardem. Powoduje on pewnego rodzaju odwróceniem ról - to nie my szukamy słuchawek „kompatybilnych” z naszymi ułomnościami (mało kto dysponuje słuchem absolutnym), to słuchawki dopasowują się do nas. To kompletnie nowa jakość i nowatorskie spojrzenie na problem reprodukcji dźwięku. Aplikacja wykonuje test, tworzy indywidualny profil i przesyła go do słuchawek. Później już nie ma znaczenia z jakiego źródła strumieniujemy sygnał ponieważ jego modyfikowanie odbywa się na poziomie elektroniki słuchawek. Algorytmy Mimi wywodzą się ze środowiska naukowo związanego z medycyną słuchu.


Impacto Universal

[img:6:R]Philipp Langer: A to nasza perełka - Impacto Universal - mały wzmacniacz słuchawkowy, który powstał by pokonać ograniczenia narzucone przez producentów smartfonów i tabletów, które to nigdy nie były projektowane z myślą o odtwarzaniu audio wysokiej jakości. Sprawdza się również idealnie w przypadku współpracy z laptopem lub stacjonarnym komputerem PC gdzie jakość wbudowanych wyjść audio jest co najmniej bardzo dyskusyjna. Część z naszych klientów cierpi z powodu rezygnacji kolejnych producentów z wbudowywania gniazd analogowych.
Od dołu podłączamy kabel do źródła (USC C, USB A, microUSB, Lightning), od góry wychodzi przewód kompatybilny ze słuchawkami T1 drugiej generacji, T5p drugiej generacji i Aventho przewodowych (tych właśnie pokazanych). Pudełko wzmacniacza jest jednocześnie pilotem (głośność, odtwarzanie / pauza) i posiada diodę informującą czy przychodzący sygnał jest wysokiej rozdzielczości czy nie. Wewnątrz wbudowano 32 bitowy chip radzący sobie nawet z plikami 384 kHz/32 bit i DSD 5,6 MHz.

Od siebie dodam, że gdyby wyjście było uniwersalne (mini jack), to byłby to hit rynkowy, a tak jego zastosowanie ogranicza się wyłącznie do aktualnych i przyszłych klientów Beyerdynamic.

Znane są już polskie ceny:

  • Aventho Wired 1.399 zł (pierwsze sztuki już dotarły w tym tygodniu do magazynu)
  • Aventho Wireless 1.799 zł (dostępne)
  • Amiron Wireless 2.799 zł (pierwsze sztuki już dotarły w tym tygodniu do magazynu)
  • Xelento Wireless 4.799 zł (od lipca, ale w zeszłym roku słyszałem to samo :)
  • Impacto Universal 1.299 zł (dostępny)


[img:5]Make It Yours to hasło przewodnie nowej kampanii promocyjnej słuchawek z Mimi,
a "3" pochodzi od trzech modeli bezprzewodowych

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz