Tom Central - kwintesencja londyńskiego brzmienia - wywiad

9 stycznia 2012
9 stycznia 2012 16:32


[img:1]

Tom Central swoją karierę muzyczną rozpoczynał w 1997 roku, gdy na brytyjskiej scenie królował Drum’n’Bass. Wówczas rozpoczął grywać w klubach oraz w pirackiej stacji radiowej muzykę Jungle oraz Drum’n‘Bass. Od tamtej pory konsekwentnie zdobywał coraz większą populrność w Londynie i innych częściach Wielkiej Brytanii. Z czasem zaczął wzbogacać swe sety o inne style muzyki elektronicznej, co zaowocowało współpracą ze stacją radiową Ninja Tune – Solid Steel oraz rezydencją w wytwórni Lex Records, gdzie występował na scenie z takimi legendami, jak Dangermouse, Edan czy Prince Paul. Kilka lat temu wraz z czwórką przyjaciół założył kolektyw dj-ski Keep Up!, który po kilku latach stworzył niezależną wytwórnię płytową pod tą samą nazwą. Od tamtej pory występuje na scenie z największymi nazwiskami muzyki elektronicznej, jak Mix Maister Mike, Danny Breaks czy Bonobo. Zapraszany jest także na wiele festiwali muzycznych, jak Soundcrash, organizowany przez Ninja Tune. Jest także producentem muzycznym. Sam określa swoje brzmienie jako klubowe z elementami Jungle i Soul.



Q: Opowiedz kilka słów o sobie.

Jestem jednym z założycieli małej, niezależnej wytwórni z Południowego Londynu – Keep Up!, którą stworzyłem razem z grupą przyjaciół i dji. Poza tym jestem dj-em oraz producentem muzycznym w ramach Keep Up! Zanim powstała nasza wytwórnia, grałem klubach oraz w stacjach radiowych.

Q: Czym zajmujesz się poza muzyką?

Poza muzyką pracuję jako grafik, poza tym większość mojego czasu poświęcam wytwórni, produkcji oraz dj-ce. Ciężko jest zarobić na życie jedynie muzyką, a rachunki trzeba opłacić.

Q: Kiedy pierwszy raz stanąłeś za dekami?

Zacząłem grać w 1996 roku. Nigdy nie zapomnę jak niosłem ze sklepu swoje pierwsze deki z napędem paskowym, a następnie nauki dj-ki wraz z moimi współlokatorami. Poważne granie rozpoczęło się dla mnie rok później, gdy zacząłem grać w klubach a następnie w pirackiej radiostacji w Coventry w 1999 roku.

Q: Opowiedz więcej o tamtych czasach i o zmianach, jakie zaobserwowałeś w temacie dj-ki.

Dj-e wydawali się znacznie lepsi w tamtych czasach, ponadto jeszcze sześć –siedem lat temu grało się tylko i wyłącznie z winyli. Mogłem zabrać ze sobą do klubu tylko około stu płyt, które często musiały wystarczyć na całą noc grania. Należało wiedzieć dokładnie co będzie się grało, jakie kawałki brzmią dobrze razem oraz jak je zmiksować.

W tamtych czasach wszyscy dj-e, jakich znałem niesamowicie ekscytowali się płytami, których nikt inny nie posiadał. Rozmawiałem się często z ludźmi w sklepach muzycznych, by uzyskać więcej informacji na temat white labeli, z których później grałem w pirackiej radiostacji.

Serato przyczyniło się do lenistwa wśród dj-i, którzy są w stanie zabrać ze sobą nieograniczona liczbę utworów, których używają do grania setów. Tak, jak powiedziałem wcześniej, uważam, że jakość dj-i zmalała przez ostatnie kilka lat.

Q: Bardzo interesuje mnie Twoja kolaboracja ze stacją radiową Ninja Tune – Solid Steel. Powiedz w jaki sposób nawiązałeś z nimi współpracę i jakiego typu miksy robiłeś.


Do tej pory zrobiłem dla nich tylko jeden miks, który został wyemitowany cztery lata temu. Użyłem w nim muzyki z płyt, jakie kupiłem podczas pobytu w Brazylii. Poświęciłem bardzo dużo czasu na znalezienie właściwych płyt, co nie było łatwe Byłem bardzo dumny z tego miksu. Chciałbym zrobić więcej rzeczy dla Solid Steel, ale problemem jest czas, którego nie mam, poza tym Z Solid Steel współpracuje wielu świetnych specjalistów, którzy robią świetne rzeczy jak Cheeba, Irk czy Moneyshot.

Q: Który z elementów dj-ki jest dla Ciebie najistotniejszy. Selekcja, umiejętności techniczne, a może jakieś inne elementy?

Musi to byc kombinacja elementów, które wspomniałeś plus element zaskoczenia. Przykładowo Jackmaster z Numbers posiada wszystkie te umiejętności. Świetnie miksuje, ma przemyślaną selekcję, a od czasu do czasu gra jakiś stary utwór, jak remix Armanda Van Heldena „Sugar is Sweeter“, co jest zaskakujące dla publiki. Kolejną rzeczą, jaką cenię sobie u niego jest prędkość z jaką wgrywa nowe utwory. Podczas setów gra na prawdę dużo kawałków. Zawsze uważałem, że dobrego dja można poznać po tym ile czasu zajmuje mu zmiksowanie dwóch utworów oraz jak szybko wgrywa kolejne. Jeśli dj stresuje się, gra mniej płyt, przez co spędza mniej czasu na sam miks. Bardzo lubię słuchać setów, w których jest dużo utworów.

Q: Czego używasz do gry – płyt winylowych, czy komputera?

Używam Serato – audio oraz Video SL Dj na standardowych dekach, jednak nigdy nie wychodzę do klubu bez kuferka z siedmiocalowymi płytami, dlatego,że nie wiadomo co może się wydarzyć w klubie.

Q: Myślisz, że winyl przetrwa rewolucję cyfrową?

Nie, jeśli chodzi djkę. Sam używam już Serato, a zawsze grałem z płyt winylowych. Winyl zawsze będzie obecny, ale koszta jego produkcji wzrastają, przez co wzrasta także jego cena. Labele i artyści skupiają się obecnie na wydawaniu płyt kolektorskich, dlatego że niewiele osób chce kupować standardowe płyty w zwykłej czarnej oprawie. Ludzie chcą płyt, które wypuszczane są jako limitowane edycje, z pięknie zaprojektowanymi grafikami, etc. Uważam że więcej labeli powinno dbać o to by wydawać cyfrowe wersje utworów sprzedawanych razem z winylem. Świetny utwór, piękna grafika ORAZ możliwość darmowego ściągnięcia cyfrowej wersji tego samego wydawnictwa z Internetu, dzięki czemu za wydane pieniądze każdy dj dostanie to, czego potrzebuje. Właśnie to staramy się robić w naszej wytwórni – Keep Up! Sam nigdy nie przestanę wydawać czy kupować płyt winylowych.

Q: Jakie jest Twoje zdanie na temat dji grających z laptopów?

Zawsze doceniałem umiejętność zagrania seta z deków, więc nie jestem wielkim fanem setów granych z laptopa. Pomijając to jestem wielkim fanem Luke Viberta, który używa tylko laptopa i Abletona do gry, co świetnie się sprawdza, poza tym jest on w stanie dzięki temu grać wiele różnych stylów a czasie jednego seta. Słuchając jego gry za każdym razem bawię się świetnie. W ostatecznym rozrachunku jeśli artysta chce grać muzykę w taki sposób, niech i tak będzie, przynajmniej dzięki temu jest więcej technik oświetleniowych oraz wizualizacji używanych podczas występu, by odwrócić uwagę od osoby schowanej za monitorem laptopa.





Q: Poza tym, że jesteś djem zajmujesz się także tworzeniem własnej muzyki. Co spowodowało, że podjąłeś decyzję by produkować własną muzykę?


Ta myśl przyszła do mnie podczas jednego z wypadów do sklepów płytowych, gdy przeglądałem muzykę. Po prostu pomyślałem że jestem w stanie zrobić coś równie dobrego, a może nawet i lepszego.

Q: Opowiedz w jaki sposób uczyłeś się fachu producenta muzycznego.

Nie jestem dobry w uczeniu. Nie mam zbyt wiele czasu by siedzieć i eksperymentować z różnymi technikami produkcyjnymi. To czego nauczyłem się zajęło mi lata. Nie jestem jak młodzi producenci, którzy znają programy do produkcji muzyki na wylot. Chciałbym nauczyć się więcej o syntezie dźwięku, ale także odkrywać tworzenie melodii, które wpasowują się świetnie z resztą muzyki.

Wciąż kupuję sporo płyt winylowych i do produkcji używam głownie sampli. Nauczyłem się tworzenia muzyki, słuchając jej. Sesje w studiu z pozostałymi artystami z Keep Up! także dały mi bardzo dużo w zrozumieniu procesu tworzenia. Bardzo lubię producentów jak Luke Vibert czy Bonobo, którzy nie tworzą muzyki, za wszelka cenę spełniając wymogów konkretnego stylu. Nadają muzyce wiele treści, co bardzo sobie cenię. Wypracowują melodie, nastroje oraz groovy, które nadają ich muzyce szczególnej treści. Wiele muzyki w dzisiejszych czasach “sounds great, never want to hear it again” („Brzmi świetnie, nie chce więcej jej słyszeć“.)

Q:Uważasz, że Twoja muzyka posiada charakterystyczne brzmienie?

Tak mi się wydaje. Lubię gdy moja muzyka posiada silną melodię, potężne brzmienie bębnów oraz stare brzmienia Junglowych basów. Zawsze staram się dodać tego typu elementy, jeśli tylko jest to możliwe. Z reguły moim celem jest by moja muzyka posiadała ciekawe sample, duszę oraz by była dobrym materiałem do zabawy.

Q: W dzisiejszych czasach dość trudnym jest kategoryzowanie stylów muzycznych, szczególnie w produkcjach elektronicznych. Inspirujące jest, iż na muzykę tworzoną obecnie wpływa tak wielu artystów z różnych, często odległych kręgów muzycznych. Czy uważasz, że w obecnych czasach pojawią się nowe style muzyczne?

Nie mam pojęcia jakie style mogą się pojawić na scenie muzycznej. Pewne style prawdopodobnie zostaną przetransformowane, bądź połączone razem z innymi, jak w przypadku artystów takich jak Drumachine, z ich ujęciem na scenę Footwork. Niedawno Ben UFO, który prowadzi Hessle Audio mówił o tym na Tweeterze. Powiedział, że podoba mu się fakt, iż nikt tak na prawdę nie wie co nas czeka. Wszystko zmienia się bezustannie, i tak jak Ben nie mam pojęcia, ale nie sądzę, że style, które znamy i kochamy po prostu znikną. Może Hip-Hop powróci do łask w tej dekadzie. Najwyższa pora, by tak się stało.

Q: Czy mógłbyś zdefiniować muzykę nowego milenium?

To zbyt trudne! Czasem wydaje mi się, że będzie to muzyka podobna do tego co produkuje Autechre, abstrakcyjna, posiadająca sporo napięcia, ciężka, ale inne style nadal pozostaną na scenie, tak, jak i ludzie słuchający gównianego popu!

Q: Jakiej muzyki słuchasz obecnie?

Clams Casino, którzy zrobili całkiem niedawno instrumentalny mixtape - został wydany przez Type Records; Andy Votel – Bollywood Horror mix. Ostatnio wracam do słuchania płyty „Superfly“ Curtisa Mayfielda, która jest niesamowita. Album The Advisory Circle, wydany przez Ghost Box jest świetny, jedna z moich ulubionych płyt zeszłego roku. Nie jest to muzyka, którą produkuję, czy gram w klubach. Jeśli chodzi o muzykę dancefloor – Mosca miał świetny rok. Jego singiel Get Me Wrong/Bax był jednym z największych numerów zeszłego roku i za każdym razem świetnie sprawdza się w klubie.

Q: Powiedz czy znasz i słuchasz muzykę polskich artystów?

Zawsze! Polski Jazz to rzecz, którą kocham. Zawsze szukam nowych płyt z tą muzyką. Według mnie Jazz jest najlepszą muzyką, jaka wyszła z Polski. Nie chcę dyskredytować innych stylów, ale znam go dobrze i lubię najbardziej.
Moja miłość do polskiego jazzu wzięła się z poszukiwań beatów w sklepach z płytami winylowymi… Polska ma bardzo żywą i ciekawą kulturę, świetnych grafików, filmowców, muzyków. To bardzo kreatywny naród.

Q: Co przychodzi Ci do głowy gdy myślisz - Polska?

Praktycznie to, co powiedziałem wcześniej: atmosferyczny jazz, który nie brzmi jak amerykański, piękne minimalistyczne plakaty filmowe, Urbaniak, Dudziak!

Q: Dziękuję Ci za Twój czas oraz ciekawy wywiad! Życzę Ci wielu sukcesów z projektami Keep Up!

Dziękuję za Twój czas Marcin.

Rozmawiał: Marcin Warnke
Infomusic


[img:2]

=================================================================
Wersja angielska / English version

Q: Can you provide those who may not know you with a bit of background info?

I co-run, DJ and produce for Keep Up! Records, a small independent record label from south London. I started the label eight years ago with a group of friends but I was DJing and producing for a while before that, in clubs and on radio.

Q: Outside of music who are you? Is music your main or perhaps the only focus?

Outside of work I am a practising graphic designer. This is my day job and put all of my energy outside of work into Keep Up!, DJing and Producing. Its hard to earn a living through music full time and bills must be paid.

Q: When did u start dj’ing?

I started DJing back in 1996. I’ll never forget carrying my first belt-driven turntables back from the shop and learning to DJ with my housemates. It really got serious in about 1997 playing gigs and then starting on pirate radio in Coventry in1999.

Q: Tell me a bit about those days. What has changed to you as a dj since then?

DJs seemed to be much better back then and up until about 6 or 7 years ago it was all about vinyl. You only had maybe 100 records in the bag you could take with you. They’d have to last the whole night. You really had to know what you were going to play, what worked with what, how to mix them together. We all used to get so excited digging hard to find records that none of the others had. You’d also talk to the guys in the shops all the time trying to get the white labels for the pirate station sets. You had to have the exclusives! Serato has helped DJs to become really lazy and amass a huge amount of music and get out there performing but I think the standard of DJing has decreased over the years.

Q: I am very much interested in your colaborations with Ninja’s Tune Solid Steel Radio, tell me how did u get involved and what sort of mixes were u doing for them.

I’ve only ever done one mix for Solid Steel and it was aired I think four years ago. It was full of records I found when I went to Brazil. I was really proud of that mix, I worked hard finding those records! I’d love to do some more mixes for Solid Steel. Finding the time is the problem. They have lots of people on board who are mix tape specialists and most of them are superb at what they do. People like Cheeba, Irk and Moneyshot.


64 wobbles from Hillbrook Road by Tom Central


Q: Which element of dj’ing is the most crucial to you? The selection, technical skills, or maybe something else?


Its got to be a mix of all of those, and some surprises! Someone like Jackmaster from Numbers has got it all, great skill as a DJ, upfront selection and then he’ll pop something in like Armand Van Helden’s remix of Sugar is Sweeter remix from years ago. One other thing I love about Jackmaster is that he’s really quick on the mix lots of tunes being played during his set. I‘ve always thought you can tell how confident a DJ is by how quick he/she is on the mix and how much time they spend mixing the two tunes together. If you’re nervous you play less records and spend less time mixing them. So I always love to hear lots of tracks throughout a DJ set.

Q: What do you use for dj-ing? Is it vinyl or a computer?

I use Serato both audio and Video SL DJing with Control VInyls on standard turntables coming from a laptop. I never leave home without a box of 45s though. You never know what’s going to happen at a venue.

Q: Do u think vinyl will survive digital revolution?

For DJing, no. I already use Serato. It’ll always be there but the costs of production are always increasing making the records themselves expensive to buy. Labels and artists now focus on making collectable records because not many people want a standard 12” vinyl in a plain black sleeve any more. They want it limited, beautiful arwork and all that. Well, I do anyway. More labels need to get on board with giving their digital away with a vinyl purchase. A great release with great artwork AND a free download of the tracks I just bought will always get my money. That’s what we try to do with Keep Up! I don’t ever want to stop making physical records or stop buying them.

Q: What do u think about „laptop dj’s"?

I’ve always enjoyed the skill of the DJ set on a pair of turntables so I’m not the greatest fan of a laptop set. But saying that I’m a huge, huge fan of Luke Vibert and he just uses a laptop and Ableton probably. Does the trick and he plays all so many different genres. Its always great fun. Ultimately if that’s what an artist wants to do, so be it. At least there are more interesting visual and light techniques being used to take the attention away from the guy or girl hunched over the screen.

Q: Tell me about Keep Up! – the dj collective and Keep Up! the record label. What sort of music is your main focus?

Keep Up! was really born when I met Zac Avé Blaste when we were both Djing at the same venue in Tooting. We quickly expanded out into five of us hosting nights in and around London. After a couple of years we really wanted to start releasing music so we worked really hard to earn the cash to press some records.

What’s our main focus with the label? Good question. Just getting music out there is the main goal, its not easy especially if you want to control quality and release vinyl. We’ve often discussed whether we should take a strict direction and then we hear new music from someone and its different to what we might have been thinking and we want to release it. So we do. The labels that we love the most: Warp, Ninja and more recently Hyperdub are never scared to release whatever they felt was right and we hope to do the same. We’ve changed a little over the years, edging towards more electronic and bass culture stuff recently. It’s a reflection of what we’re listening to and DJing at our shows so it seems to make sense. We all have massive love for all sorts of different music and so just releasing house or hip hop wouldn’t make sense to us, although it might bring us more commercial success. Dig everything we say!

Q: How do you go about getting your dj skills, your music and the label out there? How do you get other dj’s, producers, radio stations, and potential listener interested in your activity?

Myself and the guys from the label who produce – Zac and Lopez – we’re always bouncing ideas around, checking out what we’re each doing, trying to urge each other to finish the tracks which we like the most. We‘re getting better at forging good contacts and giving radio people, DJs and labels our music. Or getting in touch offering and remixes and they do the same. We still need to work on that a lot but we’re getting there slowly. We find little fans of our music and make contacts along the way. The Nextmen have been very kind about our music this year as well as Wah Wah 45s. Lopez have a remix out on Tirk now plus they did a brilliant remix of Falty dl for Planet Mu. We just launched our own Bandcamp site giving away that track for free. Contacts like some of the people I mentioned are really important, and I think that a solid, constant stream of new content helps generate interest. If you don’t do anything for a while people forget who you are and interest levels wane. We’ve also been hosting Dom Servini’s Radio show quite a lot and that gives us a great chance of getting our new music out there. Its hard though, you’ve got to be out there continuously putting content on offer, doing new mixes, playing the gigs and communicating all of that as best you can. There’s also a whole world out there that is also doing the same. Its very hard for your voice to be heard.

Q: What sort of thing attracts you in British music? Do you think it is the best and the most versatile music scene in the world?

I don’t know whether the British music scene is the best in the world because I’ve not lived in enough foreign countries, but from my experiences British music is vibrant, diverse especially in the underground despite the commercial music that comes out. I’m proud to have experienced Drum n Bass in Britain when it was at its creative peak, that was so special and typically British. You get a little bit of that with the bass music in Britain, its got good momentum and community although the music is much more diverse than Drum n Bass was back then.





Q: Apart from dj-ing, you are also a producer. What brought you to the decision of making your own beats and music?

I was digging in records shops all the time checking out the artwork, being in awe of some of the records and sometimes thinking that I could do better.

Q: Tell me how did you go about gathering the knowledge and skills of the music production?

I am very bad at learning! I don’t have a lot of time to sit experimenting with different techniques in production. Its taken years of very slow learning.I’m not like kids who know their way around DAWs in a heartbeat. I’d love to learn more about syntheseis, but I also want to spend time discovering the hooks and melodies that will work within the music. So basically my learnind process is very slow. I still buy lots of records and use mainly samples. That’s really where I learn from really. That and studio sessions with the other artists on the label. I love producers like Luke Vibert and Bonobo amongst many many others who aren’t all style over substance. They work melodies, moods and grooves that do so much more. So much of music these days “sounds great, never want to hear it again”.

Q: What sort of equipment are you using at the moment?

My setup is very minimal. Laptop, simple MIDI Keyboard, Trigger Finger, a couple of little toys like the Stylophone and a shedload of vinyl! Javier from Lopez has been staying at my place for a while and his vintage 70s Minimoog has been in my studio. We had fun sampling that. I’ve a few iPhone apps that are pretty cool especially iSyn, but the tiny screen really can’t hold my attention and I want to get the sounds off the phone and into the computer really quickly. I’d quick like to try iMaschine. I’m also really tempted by the new Korg Monotron though. Javier and I think it might have a role in the Audio/Visual show we now do.

Q: Do you think you have a signature sound?

Yeah I think so. I always like to have a strong melodic link through my tunes. Strong drums as always and I’m sucker for those old Jungle bass sounds. I’m always trying to slip stuff like that in whenever I can. Generally I aim to keep my stuff sample-heavy, soulful and fun.

Q: Nowadays it is difficult to categorize the actual genres of the music, especially in electronical productions. It is inspiring hearing music influenced by artists from so many different backgrounds. Do you think the music of 2010`s will bring new genres into life?

I’ve no idea what new genres might arrive on the scene. Other genres out there are more than likely to evolve or mix together like people like Machinedrum with their take on the Footwork stuff. Ben UFO (who runs Hessle Audio) was talking on his Twitter about this recently. He said that he loves the fact that no-one really knows what’s around the corner. It’s ever-changing and like Ben I honestly have no idea but I don’t think that the scenes we know and love will just disappear. Maybe hip hop will come back in this decade. Its about time!

Q: Can you define music of the new millennium?

Too hard! Sometimes I think it will be much more head music like Autechre, really full on, totally abstract, harsh. But all the other stuff will still be here. And so will the people listening to crappy pop!

Q: Who are you’re listening to at the moment?

Clams Casino (they did a great instrumental mixtape which was then released by Type Records); an Andy Votel Bollywood Horror mix; I’ve been getting back into Curtis Mayfield’s Superfly soundtrack which is absolutely fantastic. The Advisory Circle LP on Ghost Box is great and one of my favourite LPs of the year. This stuff is really not like what I’d produce or DJ in clubs. For dancefloor stuff, Mosca has had a great year. The Got me wrong/Bax single was one of the biggest and it always goes down a storm.

Q: Are you listening to any of the polish records?

Always! Polish Jazz is the stuff I love very much, I’m always on the lookout for more and more. Jazz has been the best music to come out of Poland for my liking. Not to be down on anything else but that’s know I know and love the best. That comes from the beat digging…Poland’s got such a rich cultural vein. Graphic Designers, Film Makers, Musicians. a very creative nation.

Q: What comes to your mind when you think – Poland?

Pretty much what I said above: atmospheric Jazz that doesn’t sound like American stuff; beautiful minimalist film posters; Urbaniak and Dudziak!

Q: Thanks for your time and the interview! I wish you a great success with Keep Up projects and dj’ing!

Thanks for your time Marcin!

Interviewed by: Marcin Warnke
Infomusic


Akama by Tom Central





Więcej muzyki Toma Centrala znajdziesz pod adresem:


http://www.youtube.com/watch?v =NkyVs0zSXNQ&list=UULglylKREhd 8ZFB0wNoqzLA&index=5&feature= plcp


Pozostałe wywiady
Bądź jak koło - Rozmowa z Theo Katzmanem To jego trzecia wizyta w Polsce, choć drugi występ. Pierwszy mieliśmy okazję podziwiać przy okazji festiwalu Jazz Around nieco ponad rok temu. Tym razem przyjechał promować swój najnowszy krążek – Be The Wheel, na którym znalazło się... Wywiad ze Stephenem Day podczas Jazz Around Festival 2023 Mieszkający w Nashville młody kompozytor i wokalista Stephen Day swoją popularność zawdzięcza m.in. viralowemu utworowi If You Were the Rain z pierwszego albumu Undergrad Romance and the Moses in Me z 2016 roku. Do tej pory Stephen Day... Wywiad: Cory Wong dla Infomusic.pl Magnetyczna gra na gitarze, techniczna żywiołowość, wybitny humor i blask bijący ze sceny sprawiły, że Cory Wong stał się niezwykle popularnym artystą ostatnich lat. Muzyk wydał 10 płyt solowych i kilka albumów live. Artysta jest... Wywiad z Ole Borudem podczas Jazz Around Festival 2023 Ole Børud to norweski multiinstrumentalista, wokalista, kompozytor i producent muzyczny. Co ciekawe, zanim trafił w rejony muzyki jazz / soul / west coast  był członkiem heavymetalowych zespołów takich jak Schaliach i Extol. Występował... Wywiad: Marek Napiórkowski - Jak grać, żeby nas słuchano? String Theory to najnowszy album Marka Napiórkowskiego, czołowego polskiego gitarzysty jazzowego, który z tym właśnie projektem pojawi się na Jazz Around Festival. Kompozycja to wieloczęściowa suita napisana na gitarę improwizującą,... Artur Rojek o muzyce: "Nie idealizuję przeszłości" Rozmowa z Arturem Rojkiem, pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym piętnastego OFF Festivalu w Katowicach, na temat budowania tej imprezy w czasach pandemii, a także jej historii i kształtowaniu się gustów współczesnych odbiorców muzyki.... Wywiad: Urszula Zapraszamy Was do obejrzenia wywiadu z Urszulą – jedną z najważniejszych wokalistek w historii polskiej muzyki rozrywkowej. Urszula obchodzi w tym roku 40-lecie swojej artystycznej działalności. Przy okazji tej przekrojowej rozmowy... [LIVE] Kazik Staszewski KULT - INFOMUSIC.PL Kazik Staszewski z zespołu m.in. KULT, KNŻ był gościem portalu INFOMUSIC.PL. Rozmawialiśmy m.in. o fenomenie koncertowym Kultu, tekstach Kazika, twórczości jego ojca czy też ewolucji jego wokalu. Zobacz wywiad
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz