3 listopada 2005 00:00

JVC Festival - Fuzja gatunków

Jeden z najważniejszych jazzowych festiwali w Polsce JVC Festival już za nami, zastępując tym samym miejsce dotychczasowego Jazz Jamboree.W ciągu dwóch dni na scenie Sali Kongresowej zaprezentowali się muzycy najrózniejszej maści.

Ideą tegorocznego program JVC miało być zaspokojenie zarówno gustów najbardziej wyrafinowanych odbiorców jazzu jak i również tych, którzy „przygodę” z tą ambitną muzyką dopiero zaczynają. Różnorodność organizatora w doborze występujących artystów była więc zamierzona.

Pierwszego dnia mieliśmy okazję wysłuchać między innymi dwóch wokalistek. Jako pierwsza zaśpiewała Anna Serafińska, uznawana za artystkę światowego formatu. A to za sprawą znalezienia się w finale prestiżowego festiwalu w Montreux .Występ zaczęła od przenikliwego scatu w stylu Eli Dudziak i należy przyznać, że wyszło jej to wręcz znakomicie. Sposób w jaki bawiła się swoim głosem potwierdzał nieprzeciętne możliwości wokalne oraz wypracowaną technikę. Zaprezentowała poza tym utwór Kofty i amerykański standard - oba wykonane perfekcyjnie.

Gwiazdą wieczoru według planu okazała się Madeleine Peyroux. Z pewnością nie przypadła ona do gustu fanom jazzu w sensie tradycyjnym, oferując repertuar ze swojej ostatniej płyty „Careless Love”. Śpiewała nad wyraz spokojnie, jednak na tyle charakterystycznie, iż przydomek „białej” Billie Holiday pasuje do niej znakomicie. Jej głos momentami tak bardzo przypominał barwę wspomnianej divy jazzu, że nasuwało się aż pytanie, czy przypadkiem nie mamy do czynienia z pastiszem. Jednak piosenkarka ta ma liczne grono swoich fanów, a jej lekko bluesowe wykonanie „Dance Me to the End of Love” Cohena, czy „Smile” nagradzane są zawsze gromkimi brawami.

[img:1:L]Finałem wieczoru był występ Charliego Hadena. Towarzyszyła mu Liberation Music Orchestra wraz z kompozytorką i aranżerką Carlą Bley. Zagrali utwory z ostatniej płyty „Not in Our Name”, wyrażające niezadowolenie artysty z polityki krajowej i zagranicznej USA. Koncert rozpoczął znany wszystkim ” This is not America”, który przy tak licznej sekcji dętej zabrzmiał naprawdę poruszająco.

Drugi dzień Festiwalu zakwalifikowano jako wieczór pianistów. Już pierwszy z nich postawił bardzo wysoko poprzeczkę. Włodek Pawlik zaserwował utwory z płyty „Anhelli”. Na kontrabasie towarzyszył mu Paweł Pańta, zaś na perkusji zagrał Cezary Konrad. Skomplikowane frazowania i powtarzane motywy oraz początkowe melancholijne brzmienia potwierdziły światowy poziom tego artysty. Publiczność nie ukrywała zachwycenia.

Następnie swój fortepianowy popis dał Jason Moran i towarzyszący Badwagon. Występ ten stanowił fuzję transjazzu, ragtime’u, boogie woogie i ellingtonowskich motywów - prawdziwe granie „czarnego” pianisty.

Gwiazdą festiwalu był niewątpliwie Chic Corea. Występ z formacją The Touchstone dla koneserów jazzu nie stanowił nic nowego, gdyż Corea gościł w Polsce wielokrotnie i znany jest polskiej publiczności w prawie każdym repertuarze. Ale nie to jest najważniejsze. Artysta ten po raz któryś z rzędu udowodnił lekkość i witalność swojego grania oraz sceniczno-muzycznego porozumienia z muzykami. Ich gra stworzyła spójną całość nawiązując do utworów z albumu Chica „My Spanish Heart”. 

                                                                             
                                                                                      KAMILA CZERNIAWSKA
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz