4 grudnia 2009 15:31

Myslovitz dwukrotnie w Stodole

Myslovitz to zespół, którego członkowie od początku nie schlebiają panującym modom, tylko poszukują nowych, całkowicie oryginalnych muzycznych środków wyrazu.
 
Pomimo, że piosenki nasączone są psychodelią, elektroniką, zawierają mocny rockowy pazur. Gitarzysta i wokalista Artur Rojek założył grupę w 1992 roku pod nazwą "The Freshmen". Inspirowany był filmem The Freshman z Marlonem Brando w roli głównej. Pierwszy ich występ odbył się w studenckim "Olimpie" przy AWF Katowice, jako support formacji Generał Stilwell. Nagrody konkursowe otworzyły im drogę do pierwszych profesjonalnych sesji nagraniowych w studiu Radia Łódź.
 
W 1994 roku podpisali kontrakt z MJM Music Polska i nagrali swój pierwszy album zatytułowany "Myslovitz" (1995). Producentem został Ian Harris, który wcześniej współpracował m.in. z Joy Division, New Order i The Exploited.
W 1996 roku do Myslovitz dołączył trzeci gitarzysta i klawiszowiec, Przemek Myszor. Grupa wydała z wytwórnią Sony Music Polska swój drugi album "Sun Machine". Na płycie znalazły się dwa przeboje: "Z twarzą Marilyn Monroe" i "Peggy Brown". Ten ostatni jest cover'em zaprzyjaźnionej mysłowickiej grupy z tekstem irlandzkiego "barda narodowego", Turlougha O'Carolan'a w tłumaczeniu polskiego poety i tłumacza Ernesta Brylla. Rok później grupa wydała trzeci album - "Z rozmyślań przy śniadaniu".
 
Zainteresowanie grupy kinem widać również w pisaniu ścieżek z muzyką filmową. W 1998 roku nagrali utwór "To nie był film" do filmu „Młode wilki ½”. Tekst nawiązywał do fali brutalnych zbrodni popełnionych przez nieletnich przestępców dyskutowanej szeroko w polskich mass mediach w połowie lat 90. Drastyczne i dosłowne ukazanie przemocy w tekście utworu i towarzyszącym mu teledysku (później został nagrodzony Fryderykiem) wywołało szerokie kontrowersje i doprowadziło do bojkotu piosenki i teledysku przez polskie stacje radiowe i telewizyjne.
 
Przełomem był dla grupy rok 1999, kiedy to ich czwarty album „Miłość w czasach popkultury” szybko zdobył platynę, a w chwili obecnej posiada już status "podwójnej platyny". Singiel "Długość dźwięku samotności" jest jak dotychczas największym hitem zespołu. W 2000 roku Myslovitz znowu przyczynili się do powstania muzyki filmowej, pisząc i nagrywając piosenkę "Polowanie na wielbłąda" do filmu „Duże zwierzę” legendarnego polskiego aktora i reżysera, Jerzego Stuhra, jak również singel i dwa dotychczas niepublikowane utwory do filmu Waldemara Szarka "To my". W 2003 roku Myslovitz kontynuował współpracę ze Stuhrem, komponując piosenkę tytułową do jego filmu "Pogoda na jutro".
 
W okresie przerw w wydawaniu płyt muzycy Myslovitz udzielali się w innych zespołach. Artur Rojek występował w zespole Lenny Valentino i współpracował z Andrzejem Smolikiem. Przemysław Myszor grał w zespole Delons a Wojciech Kuderski w rock and rollowej kapeli Penny Lane. W 2002 roku wydają kolejny album zatytułowany "Korova Milky Bar". Tytuł ten nawiązuje do ekranizacji powieści Anthony'ego Burgessa "Mechaniczna Pomarańcza" w reż. Stanleya Kubricka. Płyta zdobyła status platyny jeszcze szybciej niż jej poprzedniczka.
 
W listopadzie 2002 Myslovitz podpisał nowy kontrakt z polskim oddziałem EMI, Pomatonem. Pierwszym albumem nagranym pod tą nową marką była angielskojęzyczna wersja "Korova Milky Bar", która została wydana w 27 krajach (m.in. w Niemczech, Holandii, Belgii, Szwajcarii, Francji, Hiszpanii, Rosji, Turcji i RPA). Poza materiałem z "Korova..." płyta zawiera również angielskojęzyczne wersje starszych utworów. "Długość dźwięku samotności" pojawia się na singlu jako "The Sound of Solitude" (wcześniejszą angielską wersję, nieco niezręcznie, ale w dokładniejszym przekładzie zatytułowaną jako The Length of The Solitude Sound, można znaleźć na stronie B wydanego w Polsce singla). Teledysk do tej piosenki był reżyserowany przez Janusza Kamińskiego, operatora filmowego polskiego pochodzenia, nagrodzonego m.in. Oscarami za najlepsze zdjęcia do Listy Schindlera i Szeregowca Ryana. Kamiński odrzucił wtedy ofertę Martina Scorsese, aby móc pracować z Myslovitz. Teledysk pokazywano często w MTV Europe, a album otrzymał przychylne recenzje w europejskiej prasie muzycznej, szczególnie w Niemczech. Emisje radiowe były jednak sporadyczne i ograniczone do audycji z muzyką alternatywną (takich jak Johna Peela w Wielkiej Brytanii). W związku z tym Myslovitz jak dotąd nie udało się wejść na szczyty list przebojów poza Polską.
 
W 2003 roku Myslovitz występował z grupami Travis oraz Skin (grupa Skunk Anansie) na festiwalu The Road to Edinburgh, gdzie po raz kolejny zostali nagrodzeni MTV Europe Music Award w kategorii Best Polish Act. W tym samym roku Sony Music wydała obowiązkową w związku z wygaśnięciem kontraktu składankę zatytułowaną "The Best of". Promujący ją singel "Kraków" został nagrany z gwiazdą polskiej poezji śpiewanej, Markiem Grechutą i jego zespołem Anawa.
 
W grudniu 2004 EMI wydała płytę Myslovitz zatytułowaną "Skalary, mieczyki, neonki", zawierającą niepublikowany wcześniej materiał z sesji nagraniowych "Korova Milky Bar". Najnowszym albumem zespołu jest "Happiness Is Easy", którego premiera odbyła się 19 maja 2006 roku. Na płycie znalazło się 13 utworów, a pierwszy singel "Mieć czy być" trafił do rozgłośni radiowych w marcu 2006 roku.
 
23 maja 2007 roku roku zespół zapowiedział, że w 2008 roku planuje przerwę w działalności koncertowej, a wolny czas jego członkowie planują spędzić z rodzinami. W trakcie przerwy zarządzonej przez frontmana grupy Artura Rojka, muzycy zamierzają pracować nad swoimi projektami solowymi. Obecnie, po rocznej przerwie i niedawnym powrocie na scenę, Myslovitz pracują nad nową płytą.
 
W warszawskiej Stodole grupa zagra dwa koncerty:
 
15. grudnia z zespołem Hatifnats
16. grudnia z grupą George Dorn Screams
 
Wejście do klubu od godz.  19:00, początek godz. 20.00.
 
Na koncercie wszystkie miejsca są stojące. Ceny biletów:
studencki - 40 zł
normalny - 43 zł
w dniu koncertu - 48 zł
 
Punkty sprzedaży biletów: www.eventim.pl , www.shortcut.pl , www.ticketpro.pl , www.ticketonline.pl , Kasa Klubu "STODOŁA"  ul. Batorego 10.
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz