20 lutego 2010 14:49

Paris + Indie = Nosfell - fotorelacja z koncertu Nosfella

"Zobaczyć Nosfella i umrzeć" - te słowa wypowiedziane przeze mnie po wczorajszym koncercie Nosfella w Centralnym Basenie Artystycznym nie są chyba zbytnią przesadą.
[img:1]
Artysta wystąpił w Warszawie promując swoje trzecie wydawnictwo "Nosfell" a to co zaprezentował przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Labyala Fela da Jawid Fel bo tak brzmi prawdziwe nazwisko tego francuskiego twórcy zaczarował mnie przede wszystkim swoim głosem, właściwie zamiast słowa "zaczarował" śmielej mogłabym użyć "rozwalił na kawałeczki". Głosem - który nieustannie modulował: od falsetu do tenoru - hipnotyzującym, pełnym emocji i podskórnej drapieżności. Zabawy głosem artysty Nosfella przypominały mi to, co na początku swojej kariery robiła Katarzyna Nosowska z grupy Hey - gdy jeszcze nie znała zbyt dobrze angielskiego śpiewała w wymyślonym języku. To samo czynił na scenie Nosfell, który zupełnie niepowtarzalny styl osiąga nie tylko dzięki zmianom barwy i tembru głosu ale także bardzo scenicznemu językowi, którego używa. Mowa tutaj o wymyślonym dialekcie Klokobetz, na potrzeby którego Nosfell stworzył całą gramatykę. Jak sam powiedział w wywiadzie dla WP: "Dzięki Klokobetz na scenie potrafię stać się inną osobą. Inaczej używam swojego głosu, niż kiedy śpiewam po angielsku... Kiedy śpiewam w Klokobetz czuję się bardziej swobodnie. Bawię się swoim głosem. Śpiewanie w innych językach wywołuje we mnie zupełnie inne uczucia. Sprawia, że zachowuje się inaczej. Całkowicie angażuje się kiedy śpiewam. Mój występ to nie tylko to co robię z głosem, ale również z ciałem. Prawdopodobnie czasem dosyć dziwnie się poruszam (śmiech). Ciężko mi to opisać". Mi również ciężko to zrobić, ponieważ trudno pisze się o emocjach, dużo łatwiej się je przeżywa tu i teraz. Powiem więc tylko, że Nosfell faktycznie cały czas był zaangażowany a ja razem z nim. W dodatku wykazał się znajomością nie tylko francuskiego, angielskiego czy Klokobetz ale także polskiego, o czym świadczyła krótka odczytana przez artystę z zapisanych "po ichniemu" (czyt. dziwnie) na kartkach wyrazów historyjka.
[img:2][img:3][img:4][img:5][img:6]
Co do ruchu scenicznego to było w sposobie scenicznej ekspresji Nosfella zarówno coś z japońskiego kabuki jak i psychodelicznego techno, jakkolwiek by tego nie nazwać wypływało z trzewi, było bardzo intuicyjne i tworzyło niesamowite dopełnienie muzyki. Z pewnością było niesamowicie oryginalne, jak cała postać Nosfella. Wrażenie magicznego przeżycia i odrealnienia potęgowała poza ruchem i dźwiękiem także zmiana nastrojów. Nosfell lawirował zgrabnie pomiędzy nostalgiczną francuską balladą ("La Romance des cruels") a rozsadzającym bębenki rockowym pierdolnięciem ("Lugina", "Bargain Healers") niczym nasza Justysia Kowalczyk na trasie swojej sztafety. Całości dopełniała niezwykle barwna i mocno zaangażowana wiolonczela, którą obsługiwał wiolonczelista i basista w jednej osobie Pierre Lebourgeois oraz perkusja, za którą zasiadał Orkan Murat.
 
A wszystko podane w formie zjadliwego i smakowitego wizualno-teatralnego przedstawienia! Bajka, po prostu bajka. New Music Art dziękuję i proszę o więcej takich muzycznych opowieści.
 
Tekst i foto: Ewa Kuba.
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz