10 marca 2010
10:55
MUSICARIUS - przejmujący Klasycyzm
Z przyjemnością przedstawiamy Państwu owoc naszej wielomiesięcznej pracy - nową płytę kwartetu smyczkowego MUSICARIUS. Premiera albumu 22 marca – płyta ukazuje się nakładem wydawnictwa RecArt.
Jest to debiut naszego wydawnictwa, choć w planach już kolejne trzy albumy z muzyką dawną i jazzem. Płyta zawiera kompozycje jednego z najgenialniejszych, ale też najpopularniejszych kompozytorów wszech czasów - Wolfganga Amadeusza Mozarta. Trzy Fugi oraz Adagia (KV 465, 171, 546) oraz największe dzieło nagrane przez MUSICARIUS czyli Requiem KV 626, najsłynniejsza ze wszystkich Mszy Żałobnych.
Kwartet Musicarius powstał w 2003 roku jako wynik dążeń i pasji jego członków. Muzycy starają się stworzyć nową jakość w dziedzinie kwartetu smyczkowego. Współpraca z aktorami, muzykami alternatywnymi, eksperymenty elektroniczne, a przede wszystkim konsekwentne dążenie do autentyczności historycznej i stylistycznej wykonywanych dzieł, czynią zespół niezwykle ciekawym na obecnej scenie muzycznej Polski. Muzycy jednocześnie współpracują z wieloma innymi zespołami kameralnymi, co pozwala na korzystanie z wielu różnych impulsów do wielopłaszczyznowego rozwoju.
Artyści dokonali już wielu nagrań fonograficznych, jednak niniejsza publikacja, jest pierwszym tego typu nagraniem, zarówno pod względem stylistycznym, jak i konceptualnym.
Jest to debiut naszego wydawnictwa, choć w planach już kolejne trzy albumy z muzyką dawną i jazzem. Płyta zawiera kompozycje jednego z najgenialniejszych, ale też najpopularniejszych kompozytorów wszech czasów - Wolfganga Amadeusza Mozarta. Trzy Fugi oraz Adagia (KV 465, 171, 546) oraz największe dzieło nagrane przez MUSICARIUS czyli Requiem KV 626, najsłynniejsza ze wszystkich Mszy Żałobnych.
Niesamowite i niespotykane na rynku muzycznym jest wykonanie tego wielkiego dzieła wokalno-instrumantalnego w oryginalnej transkrypcji Petera Lichtenthala (1780-1853) na kwartet smyczkowy (stąd nazwa płyty, ARS TRANSCRIBENDI jako Sztuka Transkrypcji). Płyta nagrana została na dawnych instrumentach i jest próbą uchwycenia muzyki końca XVIII wieku zarówno pod względem wykonawczym jak i brzmieniowym.
Wybitny polski skrzypek Zbigniew Pilch w przedmowie do albumu ARS TRANSCRIBENDI pisze m.in. tak: "[...]Jeżli nadmienimy jeszcze, że "Musicarius" wykorzystuje historyczne instrumentarium - czyli nie tylko instrumenty, ale także smyczki, struny i historyczną praktykę wykonawczą, dojdziemy do sedna przepięknego i niezwykle cennego zamierzenia artystycznego "Musicariusa".
Słuchając tej płyty przenosimy się do końca wieku XVIII ze wszystkimi koniecznymi aspektami. Do czasów klasycyzmu, jednak nie tego lekkiego, zawsze pogodnego, czasem wręcz banalnego, lecz do okresu, gdzie z jednej strony mamy Burzę i Napór, z drugiej na horyzoncie zaczyna się pojawiać duch Romantyzmu. Jest to przejmujący, mroczny, tragiczny, przepiękny i przejmujący Klasycyzm. Dla mnie jest to piękne nagranie."
Kwartet Musicarius powstał w 2003 roku jako wynik dążeń i pasji jego członków. Muzycy starają się stworzyć nową jakość w dziedzinie kwartetu smyczkowego. Współpraca z aktorami, muzykami alternatywnymi, eksperymenty elektroniczne, a przede wszystkim konsekwentne dążenie do autentyczności historycznej i stylistycznej wykonywanych dzieł, czynią zespół niezwykle ciekawym na obecnej scenie muzycznej Polski. Muzycy jednocześnie współpracują z wieloma innymi zespołami kameralnymi, co pozwala na korzystanie z wielu różnych impulsów do wielopłaszczyznowego rozwoju.
Artyści dokonali już wielu nagrań fonograficznych, jednak niniejsza publikacja, jest pierwszym tego typu nagraniem, zarówno pod względem stylistycznym, jak i konceptualnym.
Premiera: 22.03.2010
Mediapatronat płyty:
Polskie Radio, WP, Radio Merkury, Infomusic.pl
Polskie Radio, WP, Radio Merkury, Infomusic.pl
więcej: www.musicarius.pl
reklama