2 września 2010 12:10
Info Bałtycka Agencja Artystyczna-BART ul. Kościuszki 61 81-703 Sopot

Sanktpetersburski Teatr Baletu Borisa Ejfmana już w najbliższą niedzielę w Trójmieście

Już 5 września 2010 roku Bałtycka Agencja Artystyczna BART zaprasza na przedstawienie jednego z najlepszych zespołów baletowych świata!
[img:1]
Boris Ejfman jest jedną z najważniejszych postaci współczesnego baletu. Stworzył ponad 40 spektakli, głównie z inspiracji znakomitą literaturą (m. in. wg „Anny Kareniny” Tołstoja, „Hamleta” i „Wieczoru Trzech Króli” Szekspira, „Idioty” i „Braci Karamazow” Dostojewskiego, „Mistrza i Małgorzaty” Bułhakowa). Jest laureatem wielu nagród, w tym rosyjskiej Nagrody Państwowej za wybitny wkład w rozwój sztuki teatralnej oraz najwyższego odznaczenia Republiki Francuskiej w dziedzinie kultury i sztuki – orderu Chevalier des Arts et des Lettres.

W 1977 roku założył własny zespół – Sanktpetersburski Teatr Baletu, z którym realizuje autorską wizję teatru tańca. Jest artystą, który w mistrzowski sposób potrafi łączyć tradycję rosyjskiego baletu klasycznego z osiągnięciami współczesnej choreografii. Sięga do najrozmaitszych technik tańca i ruchu, prowadząc własne laboratorium poszukiwań, rozbijając konwencje baletu klasycznego. Dzięki temu udało mu się wypracować własny, oryginalny styl, rozpoznawalny i ceniony na całym świecie. Do jego cech charakterystycznych należą dynamiczne sceny zbiorowe, zaskakujące momenty pauzy i oryginalny dobór tancerzy.

W Teatrze Muzycznym zobaczymy jego wersję historii słynnego Don Kichota. Spektakl powstał w 1994 roku, ale w 2009 roku Ejfman zdecydował się do niego powrócić i zaproponować nowe rozwiązania. W jego spektaklu Don Kichot jest pacjentem szpitala psychiatrycznego, który wyobraża sobie, że jest szlachetnym rycerzem. „Żyjemy pozostałościami swoich złudzeń. Człowiek w marzeniach tworzy treść swego życia, ale fantazja w zetknięciu z rzeczywistością daje tragiczny efekt. Zabrałem się do realizacji tego baletu, dlatego że widziałem w nim możliwość połączenia wiecznego, nieprzezwyciężonego piękna, tak niezbędnego ludziom, i rzeczywistości dnia codziennego” – mówi choreograf.

Od choreografa: Żyjemy pozostałościami swoich złudzeń. Człowiek w marzeniach tworzy treść swego życia, ale fantazja w zetknięciu z rzeczywistością dają tragiczny efekt. Zabrałem się do realizacji tego baletu, dlatego że widziałem w nim możliwość połączenia wiecznego, nieprzezwyciężonego piękna, tak niezbędnego ludziom, i rzeczywistości dnia codziennego. W nowym balecie to, że Don Kichot jest jednym z pensjonariuszy domu dla umysłowo chorych nie jest przypadkiem – fabuła spektaklu jest zaczerpnięta z naszego życia. Chory, przedstawiający siebie jako Don Kichota, chce obdarować ludzi dobrocią, troską, miłością. Czyżby to dążenie było oznaką zaburzeń psychicznych? Jeśli tak, to niech żyje fantazja szaleńca, która pozwala przynajmniej w marzeniach budować świat zgodnie z prawami harmonii, będącymi w stanie przezwyciężyć marazm życia i zachwiać wzmacniającym się złem, w którym pogrążona jest ludzkość.




Boris Ejfman - rosyjski choreograf jest jedną z najciekawszych i najważniejszych postaci współczesnego baletu. Stworzył ponad 40 spektakli, głównie z inspiracji znakomitą literaturą (m. in. wg „Anny Kareniny” Tołstoja, „Hamleta” i „Wieczoru Trzech Króli” Szekspira, „Mewy” Czechowa, „Idioty” i „Braci Karamazow” Dostojewskiego, „Mistrza i Małgorzaty” Bułhakowa). Do jego największych osiągnięć należą autorskie przedstawienia: „Czajkowski”, „Czerwona Giselle” (o życiu wielkiej rosyjskiej primabaleriny Olgi Spiesiwcewej) i „Requiem” (z inspiracji utworem W. A. Mozarta). Jest laureatem wielu nagród, w tym rosyjskiej Nagrody Państwowej za wybitny wkład w rozwój sztuki teatralnej oraz najwyższego odznaczenia Republiki Francuskiej w dziedzinie kultury i sztuki – orderem Chevalier des Arts et des Lettres.

W 1977 roku założył własny zespół – Sanktpetersburski Teatr Baletu, z którym realizuje swoją autorską wizję teatru tańca. Jednak dopiero pod koniec lat 80. mógł zaprezentować swoją twórczość w Europie, wcześniej z powodów politycznych nie mógł wyjeżdżać z kraju. Po wielkim sukcesie w paryskim Théatre Champs-Elysées, zespół Ejfmana odwiedził cały świat: kilkakrotnie Europę, Japonię, USA, Izrael, kraje Ameryki Łacińskiej. W 1999 roku otrzymał status rezydenta w City-Center, prestiżowej scenie Nowego Jorku. Zaszczyt ten przypadł mu jako czwartej grupie tanecznej, pierwszej spoza Ameryki.

Jest artystą, który w mistrzowski sposób potrafi łączyć tradycję rosyjskiego baletu klasycznego z osiągnięciami współczesnej choreografii. Sięga do najrozmaitszych technik tańca i ruchu, prowadząc własne laboratorium poszukiwań, rozbijając konwencje baletu klasycznego. Dzięki temu udało mu się wypracować własny, oryginalny styl, rozpoznawalny i ceniony na całym świecie. Do jego cech charakterystycznych należą dynamiczne sceny zbiorowe, zaskakujące momenty pauzy i oryginalny dobór tancerzy.

Niezmiernie istotny jest również wybór tematyki spektakli – Ejfman porusza tematy bliskie współczesnemu człowiekowi, ukazuje jednostki wrażliwe, twórcze, pełne konfliktów wewnętrznych. Interesuje go człowiek przekraczający granice, mający kontakt z innym wymiarem. Jego bohaterami są często niezrozumiani artyści zmagający się ze swoim geniuszem i wrażliwością („Czajkowski”, „Czerwona Giselle”, „Don Juan i Molier”, „Mewa”).

Osobny wątek jego twórczości stanowi współczesna komedia baletowa. Sięgając do znanych komediowych motywów, opowiada je z właściwym sobie oryginalnym poczuciem humoru, jednocześnie wydobywając elementy służące głębszej, poważnej refleksji. Zrealizował spektakle według „Wieczoru Trzech Króli” Szekspira, „Wesela Figara” Beaumarchais i Rossiniego, a także „Who is who” z inspiracji filmem „Pół żartem, pół serio” Billy’ego Wildera – balet o Ameryce, jazzie i showbiznesie amerykańskim, w którym tancerze tańczą naraz klasykę, modern, folk, jazz i step.

W ciągu ostatnich dwudziestu lat Boris Ejfman wielokrotnie odwiedzał Polskę. Jest w naszym kraju najbardziej uznanym z twórców współczesnego baletu rosyjskiego, wysoko ocenianym przez krytykę i bardzo popularnym wśród widzów. Ukoronowaniem tej wieloletniej współpracy było powstanie polskiej wersji „Czajkowskiego” w wykonaniu tancerzy baletu oraz orkiestry Teatru Wielkiego – Opery Narodowej oraz nagrodzenie artysty Krzyżem Komandorskim Orderu Zasługi Rzeczpospolitej Polskiej, przyznanym w 2003 roku przez prezydenta.

Sanktpetersburski Teatr Baletu Borisa Ejfmana
5 września 2010, godz. 19.00
DON KICHOT, CZYLI FANTAZJA SZALENCA
Teatr Muzyczny w Gdyni
 
Bilety w cenie: 140 zł, 110 zł do nabycia w kasach BART (58 555 84 51, 52) oraz w punktach i systemie Eventim www.eventim.pl
[img:2]
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz