13 października 2010
02:19
Info
Sonic Sp. z o.o. ul. Mścisławska 6
01-647 Warszawa
Koncepcyjny "Mały Książę" Marka Bilińskiego
Marek Biliński po dynamicznej i progresywnej płycie „Fire” serwuje czas na refleksje. Płyta „Mały Książę” prowokuje do myślenia o tym co jest w życiu najważniejsze. Najważniejsza jest miłość, przyjaźń i dobro. Poszukujemy tego w świecie pełnym agresji, zła i ciągłej gonitwy za czymś ….
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/koncepcyjny-maly-ksiaze-marka-bilinskiego-marek-bilinski-34544.webp)
„Mały Książę” nawiązuje do muzyki programowej na wzór poematu symfonicznego, formą najbardziej przypomina „Obrazki z wystawy” Modesta Musorgskiego. Muzyka została wykonana i nagrana na wysokiej klasy analogowych i cyfrowych instrumentach elektronicznych. Składa się z 14 części. Inspiracją do jej tworzenia była książka Antoine de Saint-Exupery „Mały Książę” oraz własne przeżycia, poszukiwania i refleksje kompozytora. Płyta powstawała w dwóch etapach. Jej realizacja zapoczątkowana została w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku, a ukończona w 2010 roku. W muzyce pojawiają się dwa tematy: Małego Księcia i Róży. Temat „Małego Księcia” jest delikatnym subtelnym motywem przewodnim i przewija się przez cały czas trwania poematu, wyraża wrażliwego człowieka, poszukującego przyjaźni, miłości i dobra. „Róża” to symbol pięknej ale trudnej miłości. Temat „Róży” wyraża wokaliza na wzór chorału, natomiast kolce róży symbolizujące niepokój, lęk i porażki są zawarte w niespokojnej i dynamicznej linii basu.
Na kanwie tych tematów pojawiają się różne zdarzenia, które przeżywał Mały Książę w swojej podróży. Między innymi pobrzmiewają echa katastrofy, pogorzeliska i ziemskiego zgiełku. Muzyka wyraża ideał miłości Małego Księcia i jej poszukiwanie. W pędzie życia które nam towarzyszy, czasem warto zatrzymać się i posłuchać całkiem innej muzyki, skłaniającej do skupienia i zadumy.
Premiera rynkowa płyty miała miejsce z końcem września 2010.
Premiera rynkowa płyty miała miejsce z końcem września 2010.
więcej: www.sonicrecords.pl
reklama