3 listopada 2011 18:47

The Holmes Brothers ruszają w Polskę!


Jubileusz chicagowskiej wytwórni Alligator Records na Rawa Blues był doskonałym prologiem dla koncertów Ery Jazzu. Teraz w pięciu miastach Polski ( Warszawa, Poznań, Gdynia, Łódź i Kraków) bohaterami będą kolejne gwiazdy Alligator Records – legendarni The Holmes Brothers.
[img:1]
Lista artystów, którzy koncertują i nagrywają z The Holmes Brothers jest imponująca: Bob Dylan, Van Morrison, Bruce Springsteen, Patti Smith, Willie Nelson, Lou Reed, Peter Gabriel, Merle Haggard, Keith Richards, Al Green, Ben Harper, Lucinda Williams, Steve Earle, Rosanne Cash, Odetta, a nawet  The Jungle Brothers. Charyzmatyczne trio The Holmes Brothers pojawia się w popularnych i prestiżowych amerykańskich programach telewizyjnych Late Night with Conan O'Brien oraz w cyklu NPR All Things Considered. Ich album State of Grace zyskał miano najlepszego albumu soul/bluesowego w 2008, zaś najnowszy Feed My Soul bije rekordy popularności i przewodzi na listach bestsellerów chicagowskiej Alligator Records. „Rytm ich muzyki bierze we władanie ciała publiczności, a głosy trafiają prosto w serca” - pisze o The Holmes Brothers londyński Timesie. Równie entuzjastyczne opinie o artystach oraz ich muzyce pojawiają się, także w USA Today, The New York Times, Billboard, Time Out New York, Rolling Stone  oraz  The New Yorker.

„The Holmes Brothers – rekomenduje koncerty Dionizy Piątkowski, szef Ery Jazzu -  to ceniony w świecie bluesa zespół, z rekordową ilością nominacji oraz laurami do „bluesowych Oscarów”, czyli nagród Blues Foundation & W.C. Handy Award , w kategorii „najlepszy bluesowy zespół roku”. Uwielbiane w USA trio braci Holmes nie często koncertuje w Europie, ale każdy z ich koncertów wzbudza spore zainteresowanie i ogromny entuzjazm. Pięć klubowych koncertów Ery Jazzu to doskonała okazja poznania autentycznej muzyki amerykańskiego Południa, slumsów Chicago oraz folkowego jazzu”.

Trio tworzą dwaj śpiewający bracia Holmes: basista Sherwood, gitarzysta i pianista Wendell, oraz perkusista Popsy „The Holmes” Dixon. Wszyscy wychowali się w niewielkim miasteczku Christchurch w Wirginii. Nad edukacją muzyczną synów czuwali rodzice, nauczyciele lokalnej szkoły. Obaj, od najmłodszych lat uczestniczyli w nabożeństwach, słuchając hymnów i innych pieśni religijnych w kościele, a kiedy osiągnęli odpowiedni wiek, zaczęli również aktywnie muzykować w swojej kongregacji. Oprócz śpiewania w chórze uczyli się też gry na instrumentach: Sherman na klarnecie i pianinie, a Wendell na trąbce, organach i gitarze. Interesowali się nie tylko tradycyjnymi hymnami niedzielnych nabożeństw u Baptystów, ale także zauroczeni byli bluesami Jimmy’ego Reeda, Juniora Parkera i B. B. Kinga. Od samego początku potrafili pogodzić estradowe sprzeczności, gdy w niedzielę, w kościele wychwalali śpiewem Najwyższego, by w nocne weekendy przygrywać w lokalnych knajpach. Bruce Iglauer, producent chicagowskiej oficyny Alligator Records oraz twórca sukcesu Trio, twierdzi wręcz, że „oni nie wyrośli słuchając jedynie bluesa, albo gospel czy R & B albo country lub rock'n'rolla. Oni wyrośli, tak jak wszyscy, w czarnej Ameryce, słuchając tego wszystkiego”.

Bracia Holmes oraz ich perkusista Popsy Dixon (jest w zespole od blisko czterdziestu lat) swoją muzykalność i zainteresowania zawdzięczają przede wszystkim rodzinnej tradycji oraz środowisku, w jakim się wychowywali. Sherman Holmes próbował nawet uporządkować swe muzyczne fascynacje studiując kompozycję oraz teorię muzyki w Virginia State University, ale w 1959 roku, po otrzymaniu oferty grania (i śpiewania w chórku) w nowojorskim klubie i w popularnym wtedy zespole wokalisty Jimmy’ego Jonesa przerwał naukę i nie wrócił już na muzyczną uczelnię. Jego młodszy brat Wendel natychmiast po ukończeniu gimnazjum przeniósł się do Nowego Jorku i związał się z klubowym zespołem Hermana. Wspólnie występowali w różnych formacjach (od jazzu po blues), by w 1963 roku założyć autorską grupę The Sevilles. Zespół nie zyskał wielkiej popularności, ale stał się dyżurnym zespołem towarzysząc w koncertach znanych i popularniejszych artystów. Koncertowali więc nie tylko z The Impressions (przez prawie trzy lata), ale także z Jerry’m Butlerem i John’em Lee Hookerem.

W 1967 roku, przy okazji jednego z klubowych koncertów spotkali w Nowym Jorku kumpla z Wirginii, perkusistę Popsy Dixona. Wspólne granie (oraz odśpiewane przez Dixona dwie piosenki) okazały się przełomowe dla muzyki i kariery braci Holmesów. „Po zaśpiewaniu drugiej piosenki – wspomina po latach Wendell – wiedziałem, że Popsy jest naszym nowym bratem!”. Przez kolejną dekadę grywali okazjonalnie razem w najróżniejszych knajpach Ameryki. Wendel związany był dodatkowo zobowiązaniami estradowymi z zespołami Inez oraz Charlie Fox, więc decyzja o starcie własnej, autorskiej grupy czekać musiała, aż do 1979 roku. Od tego roku w estradowym, nowojorskim obiegu zaczęło funkcjonować trio The Holmes Brothers.

Początkowo zespół koncertował, jako stały element wieczornego programu w kultowym klubie Dana Lynch’a. Liczne jam-sessions i przypadkowe składy nie sprzyjały karierze Trio. Ale sprzyjały powstawaniu przyjaźni i koneksji. The Holmes Brothers stawali się popularnych zespołem, grywali wraz z muzykami słynnej The Blues Traveler, z Joan Osborne czy harmonijkarzem Andy’m Breslau. To właśnie Breslau, będąc producentem nagrań dla Rounder Records zarekomendował The Holmes Brothers by oficyna zrealizowała profesjonalną sesję zespołu. Po dziesięciu latach klubowego grania nagrali (w 1989 roku) debiutancki album In The Spirit, który stanowił początek ich wspaniałej kariery. Dla Rouder Records nagrali jeszcze trzy płyty oraz wraz z rekomendacjami i doskonałymi recenzjami wzięli udział w znaczących nagraniach wielkich gwiazd (np. Jubilation Petera Gabriela, A Week Or Two In The Real World Van Morissona). Stali się częstym gościem zespołów Joan Osborne, Boba Dylana i Willie’go Nelsona.

W roku 2001 podpisali umowę z chicagowską wytwórnią Alligator Records, najważniejszą oficyną amerykańskiego bluesa. Pierwszą produkcją producentów Bruce’a Iglauera i Joan Osborne był album Speaking In Tongues. Płyta zyskała doskonałe recenzje, a krytycy nie mogli wyjść z podziwu dla doskonałej, współczesnej ekspresji soulowo - spirutial - bluesowego brzmienia. To był moment zwrotny w karierze The Holmes Brothers. Artyści stali się ulubieńcami amerykańskich mediów: pojawiali się w programach Saturday Late  Show  oraz w rekomendujących recenzjach i artykułach prestiżowych magazynów świata. Nagrywali piosenki dla słynnej telewizyjnej serii Crossing Jordan(z hitem Cata Stevensa Trouble), koncertowali z Joan Osborne, Odettą i Victorią Williams. W 2003 roku zrealizowali wraz z Peterem Gabrielem jego słynny przebój Burn You Up, Burn You Down. Wydany w 2004 roku album Simple Truths przyniósł nie tylko prestiżową nagrodę Blues Foundation, ale także zachwyt mediów dla muzyki The Holmes Brothers. Zaproszenie do udziału w urodzinowym koncercie Willie’go Nelsona transmitowanym na całe Stany (później wydanym, także na CD oraz DVD) nobilitowało skromnych bluesmanów z Wirginii. Kolejny album State of Grace gruntował swoistą Holmes-manię. Magazyn Rolling Stone określił płytę „najbardziej znamienną w historii muzyki folk & soul”, a Bruce Springsteen zaprosił Trio do udziału w swoim koncercie w Carnegie Hall. Jakby sukcesów było mało, jedną z starszych kompozycji Wendella (Run Myself Out Of Town) na swój album włączył George Thorogood (Dirty Dozen), co spowodowało, że piosenka stała się wielkim przebojem i liderem na Billboard’s Blues Chart.

„Najnowszy album zespołu Feed My Soul – kontynuuje Dionizy Piatkowski -  został ponownie wyprodukowany przez Joan Osborne i jest bodaj najlepszą płytą The Holmes Brothers. Bezkompromisowa wokalistka i producentka w zgrabne ramy ujęła charakterystyczne dla The Holmes Brothers brzmienie, ową mieszkankę  bluesa, gospel, soulu, R & B, rock'n'rolla i country. Pikanterii albumowi nadaje fakt, iż jest to pierwsza płyta zespołu nagrana po tym, jak gitarzysta Wendell Holmes zwalczył chorobę nowotworową i powrócił na estradę. Kiedy pojawiają się na scenie natychmiast pochłania nas niezwykła harmonia głosów, specyficzny „feeling”, jakiemu poddajemy się, gdy jest w nas „blues”. Owe „czuję bluesa” jest w koncertach The Holmes Brothers elementem najważniejszym, przyporządkowanym doskonałej muzyce i świetnej zabawie ” .  

Wraz z amerykańskim trio The Holmes Brothers na scenie Ery Jazzu w warszawskim Palladium 4 listopada przedstawi się zespół Warszawa Kyiv Express -kolejny laureat plebiscytu „ Zrób Głośniej ”, ciekawego projektu T-Mobile Music. Koncert jest także premierową ich debiutanckiego albumu  „ Huculski Blues”.



Era Jazzu :  The Holmes Brothers


4.11.2011 ,godz.20.oo– Warszawa - Palladium
5.11.2011 ,godz.20.oo– Gdynia – Klub Ucho
6.11.2011 ,godz.20.oo– Poznań – Blue Note
7.11.2011 ,godz.20.oo– Łódź - Wytwórnia
8.11.2011 ,godz.20.oo– Kraków – Lizard King

Bilety:
www.eventim.pl
www.ticketpro.pl
www.e-bilet.pl
więcej: jazz.pl
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz