18 listopada 2011 08:24

Jak wybrać najlepsze opakowanie dla swojej płyty?


[img:6]
Aby wydawać własne płyty, niezależnie czy samodzielnie, czy w kooperacji z wytwórnią fonograficzną, należy dokonać wielu wyborów. Jednym z nich jest z pewnością wybór odpowiedniego opakowania do płyty. Muzyka na nośnikach kompaktowych jest produktem, który wymaga odpowiedniej oprawy. Jak zadbać o jej wizerunek i wybrać najlepszą opcję spośród wielu różnorodnych opakowań? Przedstawiamy krótki poradnik.


Muzycy, zespoły i wytwórnie muzyczne wydające płyty, mają do wyboru szerokie spektrum opakowań dla swoich produkcji. W portfolio większości profesjonalnych tłoczni( takich jak GM Records) znajdują się produkty wykonane zarówno z papieru, kartonu, plastiku, czy metalu, bądź innych surowców. 

Główny podział opakowań obejmuje: 

Koperty
[img:1]
Unipacki
[img:2]
Digipacki
[img:3]
CD Boxy
[img:4]
DVD-Boxy
[img:5]


Ceny opakowań wahają się od kilkudziesięciu groszy do ok. 1,80-2,00 za sztukę wybranego opakowania, w zależności od wybranego surowca i uszlachetnień, traya itp.


Prostota i ekologia

Koperty są stosowane w trzech surowcach tj. papier, karton, folia. Oprócz wyboru materiałów z których są wykonane można również decydować o rozmiarze, formacie i kolorze, a także o tym czy ma być ona z klapką, okienkiem lub paskiem klejącym. Jest to opakowanie atrakcyjne kosztowo, stosowane często przy singlach. Unipacki to opakowania przypominające książeczkę, wykonane z kartonu zazwyczaj jednostronnie lub dwustronnie powlekanego. Kartonowa okładka w odróżnieniu od digipacków nie ma plastikowej tacki – tzw. traya, a jedynie wycięcie, bądź kieszonkę na płytę. Opcjonalnie przy wyborze unipacka można stosować różnego rodzaju poligrafię (książeczki - booklety, wkładki, etui itp.). Jest to opakowanie stosowane w branży muzycznej również przy singlach. Pozwala na umieszczenie większej ilości informacji niż koperta, a przy tym jest relatywnie ekologiczne.


Wyrafinowany świat dodatków i możliwości

Digipacki to opakowania przypominające książeczkę, podobnie jak unipacki, również wykonane z kartonu zazwyczaj jednostronnie lub dwustronnie powlekanego, zawierające dodatkowo plastikową tackę podtrzymującą płytę tzw. digitraya. Opcjonalnie przy wyborze digipacka można stosować również różnego rodzaju poligrafię (książeczki - booklety, wkładki, etui, opaski etc.). Jest to opakowanie stosowane przy singlach, ale również przy albumach. CD-Boxy to typowe pudełka plastikowe, często spotykane na półkach muzycznych. Przy wyborze można zdecydować również o grubości, cieńsze pudełka to tzw. slimy. Do wyboru jest również poligrafia( np. popularne książeczki z tekstami piosenek tzw. booklety) stosowana przy tego typu opakowaniach. CD-Boxy to popularne opakowania do albumów.


Wydajmy koncert na DVD

DVD-Boxy to z kolei opakowania plastikowe z przeznaczeniem na nośniki DVD, lecz podobnie jak w przypadku CD-Boxów, nie jest to regułą. W palecie pudełek są różne rodzaje o zróżnicowanych barwach, liczbie miejsc na płyty, wielkości oraz grubości. Do zastosowania przy tych opakowaniach jest również dedykowana poligrafia. To idealne opakowanie dla wydań koncertowych.

Opakowanie częstokroć wymaga indywidualnego podejścia. Odpowiedzią na te rosnące potrzeby są rozwiązania niestandardowe. Wśród pudełek (które często ich nie przypominają) są np. opakowania metalowe, pudełka o wymyślnych kształtach, bądź uszlachetnieniach. 


Co cieszy się popularnością w tłoczniach?

Muzycy wykazują największe zainteresowanie opakowaniami typu digipack. Jest to dobre rozwiązanie dla artystów na potrzeby wydawnicze zarówno pełnego albumu jak i singla z kilkoma utworami- przekonują przedstawiciele tłoczni GM Records, która obsługuje wiele polskich wytwórni fonograficznych, a także muzyków indywidualnych. Myślę, że wynika to z możliwości tego opakowania czyli przede wszystkim dużej powierzchni pod grafikę, bogatej oferty uszlachetnienia kartonu czy nawet użycia niestandardowego i sprowadzonego pod konkretne zamówienie kartonu. Proponujemy klientom również możliwości użycia tray’a w kilku wariantach kolorystycznych – w czerni, bieli lub w wersji przezroczystej – dodaje Marta Rutkowska, Sales manager, odpowiedzialna za obsługę klientów z branży muzycznej w GM Records.

Każde z powyższych opakowań ma swoje plusy, dokonując wyboru powinniśmy się kierować przede wszystkim zawartością płyty, cenami poszczególnych opakowań, możliwościami artystycznego wyrazu na froncie i wewnątrz opakowania oraz upodobaniami naszych fanów.


Magia ceny

Cena produkcji płyt jest zależna od bardzo wielu czynników m.in. rodzaju opakowania, rodzaju papieru, uszlachetnienia, rodzaju traya, rodzaju poligrafii (booklet, wkładka, plakat etc.) etc. Podanie uśrednionej ceny nie jest miarodajne dla wszystkich rodzajów powyższych czynników. Cena samego tłoczenia płyt również jest zmienna i zależna chociażby od poddostawców poliwęglanu z zagranicy, który jest podstawowym surowcem do produkcji płyt kompaktowych. Ostatnio są zauważalne duże wahania cen tego surowca. Praktyką tłoczni jest indywidualna wycenana dla poszczególnego zapytania klienta. 


Opracowanie:

[img:7]

GM Records

tłocznia płyt kompaktowych

ul. Heliotropów 45/53
04-796 Warszawa

tel.: +48 22 872 27 22

fax: +48 22 872 27 06

zapraszamy na:

www.gmrecords.pl




reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz