20 kwietnia 2012 12:12

Wywiad specjalnie dla Arts Hypnotic oraz Infomusic – dj Cheeba

[img:1]

Dj Cheeba jest jednym z rezydentów oraz filarów legendarnej radiostacji Ninja Tune – Solid Steel. Dzięki mixtape’om oraz projektom audio-wizualnym, wyprodukowanych w ciągu ostatnich dwóch lat został uznany za najlepszego artystę AV na świecie! Jego pierwszy video mixtape - ‘The Reels of Solid Steel’, okrzyknięto rewolucyjnym krokiem w dziedzinie produkcji mixtape-ów, natomiast kolejny projekt audio-wizualny Cheeby - ‘Revenge of The Nerd’ uzyskał 60 tysięcy ściągnięć podczas pierwszego tygodnia na rynku. Pod koniec 2011 roku jego wydawnictwo „Dj Cheeba: Live“ zostało przyjęte bardzo entuzjastycznie i  natychmiastowo znalazło się na pierwszym miejscu listy najlepiej sprzedających się klipów muzycznych iTunes.

Występy na żywo w wykonaniu Cheeby są niezapomnianym doświadczeniem audio-wizualnym, w którym prezentuje eklektyczną i ostrożnie wyselekcjonowaną muzykę oraz klipy video, spełniające funkcję narracyjną całego performance’u.

 

English Version below

 

 Marcin Warnke: Witaj Simon, jest mi bardzo miło gościć Cię u nas. Jak się masz?

Cheeba: Mi również, mam się świetnie, dziekuję.

Opowiedz o Twoich początkach na scenie muzycznej. Czy zawsze myślałeś o karierze muzycznej, jako ścieżce zawodowej?

Moja przygoda z dj-ką rozpoczęła się, gdy mój przyjaciel pożyczył mi swoje deki na całe wakacje. Miałem wówczas piętnaście lat. Zobaczyłem wówczas konkurs DMC, następnie używając kilku płyt winylowych mojego brata, starałem się odtworzyć techniki oraz niektóre pomysły, jakie wówczas zobaczyłem. Nigdy nie spodziewałem się, że będę w stanie rozpocząć karierę jako dj. Jestem niesamowicie szczęśliwy, że wszystko ułożyło się w taki sposób.

Opowiedz o Twoim pseudonimie scenicznym. Co on dla Ciebie oznacza?

To imię nadali mi znajomi, gdy byłem nastolatkiem. Paliłem wówczas spore ilości Cheeby. Obecnie zamieniłem ten nawyk na gotowanie. Moją specjalnością jest jamajski – Jerk Chicken.

Pamiętasz pierwszą płytę winylową, którą kupiłeś? Czy wciąż grasz ją w klubach, bądź  jej słuchasz?

Pierwszą płytą był „Cool Jerk“ w wykonaniu The Go Go’s (zespół Belindy Carlyle). Była to siedmiocalowa płyta pocztówkowa. Ukazała się ona krótko przed premierą ścieżki dźwiękowej do filmu „The Lost Boys“. Zawsze bardzo lubiłem ten film.

Czy jest ktoś, kto w szczególności wpłynął na Twój gust muzyczny?

Największy wpływ na mój gust muzyczny miał mój starszy brat. Gdy dorastałem, nie miałem pieniędzy na płyty, więc siłą rzeczy byłem ograniczony do jego kolekcji oraz radia. Całe szczęście ma on dobry gust (śmiech).

Jakie jest Twoje zdanie na temat cyfrowej ery w muzyce? Uważasz, że dj-e grający z laptopów są tak autentyczni, jak ludzie miksujący przy użyciu płyt winylowych?

Ah, ta debata cyfrowo/analogowa. Jestem futurystą… więc uważam, że zarówno cyfrowa era, jak i muzyka są świetne. Moje utwory nie niszczeją, poza tym jestem w stanie przenieść tony muzyki w moim plecaku. Wciąź zbieram I używam płyt winylowych, jednak są one niewygodne, jeśli chodzi o podróżowanie i granie na dużych soundsystemach.

Który z elementów dj-ki jest Twoim zdaniem najważniejszy? Selekcja, umiejętności techniczne, czy może coś zupełnie innego?

Selekcja jest moim zdaniem najważniejszym elementem. Umiejętności techniczne oraz sposób prezentacji są elementami, które pozwolają na wybicie się. W tej grze koniecznym jest posiadanie unikalnego stylu, jeśli myśli się o zaistnieniu na rynku muzycznym.

Jesteś jednym z bardziej uznanych i szanowanych artsystów AV na świecie, obok taki sław jak Hexstatic, Dj Yoda, czy Coldcut. Dlaczego i kiedy zdecydowałeś o wykorzystywaniu wizualizacji w swych setach?

Decyzja o rozpoczęciu używania video w moich setach zrodziła się z potrzeby bycia innym oraz dostępności technologii. Zawsze używałem sampli filmowych oraz telewizyjnych w moich miksach, zatem możliwość używania klipów video za pomocą kontrolerów winyli oznaczało, że mogłem dodać kolejny wymiar do moich występów.


Porozmawiajmy o Twojej rezydencji w radiu Ninja Tune – Solid Steel. Jak to się zaczęło?

Zaangażowałem się w działalność Solid Steel dzięki promowaniu ich nocy klubowych w Bristolu przez pięć lat. Prezentowaliśmy całe spektrum artystów Ninja Tune w Bristolu, jak Dj Food, czy DK. Przy okazji miałem możliwość grania podczas tych eventów. Po paru większych wydarzeniach oraz kilku moich miksach dla Solid Steel, zostałem zaproszony do współpracy w charakterze rezydenta. Byłem fanem radiostacji oraz wytwórni odkąd byłem nastolatkiem, więc ta propozycja była dla mnie czymś niesamowitym.

Twój pierwszy video mixtape „The Reels of Solid Steel“, wydany w 2010 roku, został okrzyknięty rewolucyjnym krokiem w dziedzinie produkcji mikstape’ów oraz pomógł Solid Steel w staniu się domem najlepszych miksów Audi-Wizualnych na świecie. Chciałbym dowiedzieć się, jakie były Twoje intencje podczas realizacji tego projektu, który okrzyknięto rewolucyjnym osiagnięciem.

Tworzenie „Reels“ zabrało dużo czasu. Wówczas video w połączeniu z dźwiękiem było dla mnie nową rzeczą, więc miałem sporo nauki w trakcie pracy nad tym projektem, ponad musiałem znaleźć wszelkie materiały, jak klipy video i miałem do zrobienia montaż. Byłem bardzo zadowolony, że moja pracę odebrano tak pozytywnie. Niekture partie montażu do dziś przyprawiaja mnie o ból, ale myślę, że generalny koncept jest niezły, a niektóre pomysły są ciekawe.

W roku 2011, Twój kolejny mixtape osiagnął ponad 60.000 ściągnięć w ciągu tygodnia, co jest niezłym osiągnięciem! Czy to pokazuje, że AV jest przyszłością muzyki klubowej oraz swoistego doświadczenia muzycznego?

Muzyka jest korzeniem doświadczenia klubowego, gdzie ludzie przychodzą tańczyć. Wizualizacje są bonusem, który zaprezentowany właściwie, może wzbogacić to doświadczenie.

Twoje sety AV są świetne! Jesteś w stanie zagrać Pearl Jam razem z Noisią, zaraz potem stary numer jazzowy i nie znajdzie się chyba osoba zainteresowana muzyką, której to się nie spodoba. Zawdzięczasz to swym umiejętnościom miksu oraz niekonwencjonalnymi technikami montażu. W jaki sposób powstają pomysły na Twoje sety AV? Jesteś także prawdopodobnie częstym użytkownikiem takich stron, jak Youtube czy Vimeo, gdzie znajdujesz masę materiału video, prawda?

Tak, zbieram wszystko: muzykę, klipy video, programy telewizyjne, filmy, zdjęcia etc. Tworzenie dobrego show zależy od wiedzy na temat technik montaży, czy miksu muzyki z obrazem. Ważne jest by pomysłowo wykorzystać materiały, co wpływa na odbiór produkcji.

Pod koniec 2011 Twoje wydawnictwo „Dj Cheeba: Live“, zostało przyjęte bardzo entuzjastycznie I natychmiastowo znalazło się na pierwszym miejscu listy najlepiej sprzedających się klipów muzycznych iTunes. W tym secie AV użyłeś zdjęć z show w znanym londyńskim klubie – The Roundhouse oraz oryginalnych sesji w studiu Green Screen, dzięki czemu mogłeś dodać swoją sylwetkę za dekami do produkcji. Jakie są Twoje kolejne pomysły na rozwój Doświadczenia AV?

Kolejny mix AV to duży projekt, nad którym wciąż pracuję. Będzie posiadał silny trzon narracyjny, praktycznie jak w dokumencie. Jest to jednak bardzo duży projekt, więc może potrwać trochę, zanim ukończę pracę nad nim.

Powiedz jaka hala, scena, klub byłby najlepszym, by doświadczyć tego, co masz do zaoferowania. Duże screeny, ogromy soundsystem, co poza tym?

Idealne miejsce byłoby podobne do The Roundhouse, z wyjatkiem iż wolałbym zobaczyć obrotową scenę w środku klubu oraz screeny wokół ścian, jak podczas spektakularnego wydarzenia AV. Do tego dodać stereoskopię bez okularów oraz maszyny wietrzne, a to jest  5D!

Co pociąga, a co odpycha Cię w dzisiejszej muzyce?

W obecnej chwili jestem zachwycony odrodzeniem muzyki downtempo oraz trip-hop. Albumy jak „Black Sands“ Bonobo, naprawdę popchnęły tą scenę  z powrotem na światło dzienne. Rzeczy, których nie trawię to każda ogólna oraz stereotypowa forma muzyki elektronicznej, jak wiercący Dubstep, przewidywalne popowe R&B, bezmózgie Electro-House. Dzieci to uwielbiają, ale to przeminie, to tylko moda. Większość rzeczy ma swój cykl. Coś sie zaczyna, coś się kończy.

W dzisiejszych czasach bardzo trudne jest często skategoryzowanie muzyki, szczególnie w produkcjach elektronicznych, które wychodzą spod rąk artystów z każdej części świata. Czy uważasz, że muzyka lat 2010, przyniesie nowe style muzyczne?

Style zawsze będa używane i „tworzone“. Dla mnie to wszytsko jest po prostu muzyka - dobra, bądź zła. Czasami zdarzy się usłyszeć coś niesamowitego.

Czy potrafiłbyś zdefinować muzykę nowego milenium?

Nie, to niemożliwe. Mam nadzieję, że częstotiwości staną się teraz pełniejsze, a soundsystemy będą wyraźniejsze, a nie zbyt głośne. Jest jeden odcinek Bucka Rogersa, który powinieneś zobaczyć pod tytułem „Dicso of the Future“.

Jakiej muzyki słuchasz obecnie?

W tej chwili odtwarzam w kółko nowe albumy Emiki oraz Dj Food. Nie jest to muzyka do klubów, ale z całą pewnością na słuchawki czy odpoczynku w domu.

W czerwcu wystąpisz na dwóch wydarzeniach organizowanych przez agencję muzyczną Arts Hypnotic w Warszawie oraz w Sopocie. Czego możemy się spodziewać z Twojej strony podczas tych wystepów?

Zajmuję się video mixami od około czterech lat, zatem mam wystarczająco dużo materiału, by zmieniać je podczas występu. Polskie występy będą na pewno nieco inne. Mam nadzieję, że obydwa dadzą czadu!

Nad czym obecnie pracujesz?

W tej chwili pracuję nad nowym audio miksem oraz nowym miksem AV, który zostanie wydany na DVD jako Mentioje Din Q13.

Dziękuję za Twój czas oraz za rozmowę wielu sukcesów w nowych projektach!

Dzięki!

Rozmawiał Marcin Warnke (INFOMUSIC.PL)

 

[img:2]


=================================================================
Wersja angielska / English version

Interview – dj Cheeba

 

Hi Simon, it’s great to have you with us. How are you?

Dj Cheeba: I'm good thanks.

Tell me how everything have started for you in music. Did you always think about persuading a career within the music business?

DJing for me, began after a friend lent me hi turntables for a summer when i was 15 years old. I saw a DMC contest video and spent that summer trying to recreate some of the techniques and ideas using my brothers few vinyl records. I never thought i could make a career from i am incredibly happy it worked out this way.

Tell me about your dj name. What does it mean to you?

My name, Cheeba, was given to me by friends when i was teenager. I smoked a lot of Cheeba. I've now swapped that habit in favour of a bit of cooking. Jerk chicken is my speciality.

Do you remember the very first record you`ve ever bought? Do you still play it out or listening to it?

My first record was 'Cool Jerk' by The Go Go's (Belinda Carlyle's band). It was a 7" picture disc. This was closely followed by the Lost Boys soundtrack LP. I loved the movie (still do).

Is there anyone in particular, that has influenced your musical taste?

I 'd say the biggest influence on my musical taste was my older brother. When i was growing up, i had no money for music so was limited to his collection and the radio. Thankfully, he had good taste.

What do you think of the digital age of music? Do you reckon, laptop dj`s are as authentic as guys mixing with vinyl?

Ah, the digital/analogue debate. I am a futurist... for me digital music is awesome. my songs dont degrade and i can carry thousands of songs and albums in my backpack. I still collect and use vinyl but its just not conducive with touring, traveling and playing on big sound systems.

Which element of dj’ing is the most crucial to you? The selection, technical skills, or maybe something else?

I think good selection is the most important thing for as dj to have. technical ability and style of presentation are the things that will set you out above the rest though and in this game you need a unique selling point if you want to make a name for yourself.

You are one of the most respected and best AV artists in the world, alongside pioneers such as Hexstatic, DJ Yoda and Coldcut. Why and when have you decided to start using visuals to support your music mixes?

The decision to use videos in my show was born from both the need to be different and the technology becoming available. I've always used movie and tv samples in my mixes and the technology to use videos from control vinyls meant i could add another dimension to my shows.

Let’s talk about your residency at Ninja’s Tune Radio – Solid Steel. How has it all started?

I got involved with solid steel after promoting their club night in bristol for over 5 years. We brought the whole spectrum of Ninja acts to our city as well as residents; DJ Food and DK. This gave me the opportunity to play on the nights too and after a few big shows and my first couple of mixes for the radio show they invited me to join as a resident. I'd been a fan of the show and label since i was a teenager so was understandable stoked!

Your first video mixtape ‘The Reels of Solid Steel’ released in 2010, was widely received as a revolutionary step in mixtape production and helped to launch Solid Steel as the home of the worlds best audio visual mixes. I would like to find out how have you approached that project, that in the end it was acclaimed a revolutionary achievement?

Making 'The Reels' took a long time. i was reasonably new to video editing so had a lot to learn as well as sourcing all the material and putting it all together. I was really pleased it was so well received... some of the editing make me cringe a bit now but i think the narrative still hold up and the ideas are cool.

In 2011, the follow up ‘Revenge of The Nerd’ quickly gained over 60,000 downloads in the week, which is a great achievement! Do u think that shows AV is the future of the club and also a music experience?

Music is the root of clubbing experiences. people come to dance. Visuals are a bonus and used cleverly and creatively can enhance the experience.

Your AV sets are truly incredible! You can drop Perl Jam, Noisia, and some old jazz tune, and still get away with it, thanks to your extraordinary mixing skills and unconventional video edits. How do you come up with the ideas for the AV sets. I am guessing you must be spending hours in front of youtube, vimeo and similar sites in order to find a source material.

Yeah, im a collector of all things; music, videos, tv shows, films, photos, etc. Putting shows together well and cleverly is just having the knowledge and then also the memory to know how to draw on it to your advantage.

At the end of 2011, your release of ‘DJ Cheeba: Live’ was met with wide spread acclaim and rapidly reached number 1 in the iTunes music video podcast charts. You have added footage from a show at London’s famous venue The Roundhouse alongside creative green screen studio sessions which placed you “inside” the videos. What is your next idea for the development of the AV experience?

My next AV mix project is a big one and still in development. Its going to have a stronger narrative and almost have a bit of a documentary feel about it. Its a big project though so may be a little while yet before that one is finished.

What would be a best possible venue in order to show the full Cheeba’s experience? Huge screens, massive soundsystem, anything else?

Ideal venue would be similar to the roundhouse. except i'd like to see the stage in the middle revolving and screens all around the walls. like a fully immersive AV experience. Add stereoscopy without glasses too and some wind machines. 5D here we come!

What attracts you the most in todays music and what is pushing you off?

Right now I'm loving the rebirth of downtempo music and trip hip. Albums like Bonobo's Black Sands have really pushed the genre back to the forefront and i love it. Stuff i cant stick is any generic and formulaic dance music. screeching dubstep, predictable poppy d&b, mindless electro house. the kids love it but im sure it will pass... its just fashion. things go in cycles.  

Nowadays it is difficult to categorize the actual genres of the music, especially in electronical productions. It is inspiring hearing music influenced by artists from so many different backgrounds. Do you think the music of 2010`s will bring new genres into life?

Genres and sub genres are always going to be recognised and "created". to me its all music. good and bad music. sometimes there is amazing music.

Can you define music of the new millennium?

No, that's impossible. i hope frequencies get fuller though and sound systems get crisper not louder. there's a cool episode of buck rogers you should check out with a 'disco of the future'.

Who are you’re listening to at the moment?

At the moment I have dj food's and emika's new LPs on heavy rotation. not music for the clubs but certainly for headphones and chilling at home.

You will be performing in June at two gigs in Poland (Sopot and Warsaw) organized by a music agency – Arts Hypnotic. What can we expect from you during these gigs?

I've been doing video shows for around 4 years now so have enough material to switch it up a bit at shows. The poland shows will ceratinly be different in some respects. both will hopefully rock though!

What projects you`re currently working on?

I am currently working on a new themed audio mix and the new av dvd as mentioje din Q13

Thanks for your time and the interview! I wish you all the best with all your new projects!

Thanks!

 

Interview by Marcin Warnke

 

 [img:3]

 

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz