15 października 2012 10:19

V Międzynarodowy Festiwal Ambientalny czas zacząć

Już 30. listopada we Wrocławiu po raz piąty rozpocznie się Międzynarodowy Festiwal Ambientalny - niezwykle spójne stylistycznie wydarzenie wychodzące naprzeciw wszelkiej powierzchowności w procesie tworzenia i odbioru sztuki.

[img:1]

Program:

Piątek, 30.11.2012, Klub Puzzle, godz. 21:00
Pole
Nmls
Vasen Piparjuuri
bilety: 10 zł przedsprzedaż, 20 zł w dniu koncertu

Sobota, 01.12.2012, Synagoga Pod Białym Bocianem, godz. 20:00
Carbon Based Lifeforms
Rafael Anton Irisarri
Szymon Kaliski
bilety: 20 zł przedsprzedaż, 30 zł w dniu koncertu

Niedziela, 02.12.2012, Synagoga Pod Białym Bocianem, godz. 20:00
Jacaszek
Deaf Center
An On Bast & Maciej Fortuna
bilety: 20 zł przedsprzedaż, 30 zł w dniu koncertu

Bilety można kupić na www.eventim.pl oraz we Wrocławskim Klubie FORMATY (ul. Samborska 3-5, od pon. do pt. w godz.14-19). Organizator imprezy: Wrocławski Klub FORMATY.  Festiwal Ambientalny jest współfinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Rafael Anton Irisarri - amerykański kompozytor, multiinstrumentalista, kurator, producent i artysta interdyscyplinarny związany z takimi stylami jak postminimalizm, drone i ambient, które eksploruje już od ponad pół dekady. Jego muzyka to przestrzenne brzmienia, głęboki pulsujący bas i "teksturowane krzywe Gaussa". Jego ostinatowe frazy idealnie odzwierciedlają ideę minimalizmu podczas gdy sposób w jaki używa pogłosów budując atmosferyczne warstwy swojej muzyki sugeruje styl bardziej filmowy. Epickość i emocjonalność muzyki Irisarriego podnosi jego twórczość niemalże do rangi muzyki symfonicznej. Jego dzieła i albumy są publikowane w kilkunastu cenionych wytwórniach na całym świecie (m.in.: Morr Music, Touch, Ghostly International, ROOM40 czy Miasmah).

Carbon Based Lifeforms
CBL to Johannes Hedberg i Daniel Segerstad (né Ringström), obaj urodzeni w 1976 roku w Göteborgu, w południowo-zachodniej Szwecji. Poznali się w wieku 15 lat i wciąż, już od ponad 20 lat świetnie ze sobą współpracują. Projekt CBL powstał w 1996 roku jako pewnego rodzaju odskocznia od innych projektów ale szybko stał się ich głównym czego kulminacją były ich pierwsze publikacje na portalu "mp3.com" w 1998 roku. Muzyka CBL jest trudna do jednoznacznego sklasyfikowania ale najlepszym dla niej określeniem wydaje się być acid ambient. CBL związał się z "Ultimae", słynnym wydawnictwem z Lyonu, gdzie Johannes i Daniel wydali dwa albumy ("Hydroponic Garden" w 2003 r. oraz "World of Sleepers" w 2006). Obydwa wydawnictwa zostały niezwykle ciepło przyjęte przez koneserów sceny ambient.

Pole
Stefan Betke aka Pole urodził się i dorastał w Düsseldorfie. Po siedmiu lat pobytu w Kolonii, gdzie pracował nad swoim (w późniejszych latach bardzo docenionym) projektem "Trylogia" ("1", "2", & "3" - wydane między 1998 i 2000) w 1996 roku przeniósł się do Berlina gdzie został inżynierem masteringu specjalizującym się m.in. w masterowaniu płyt winylowych. W 1999 roku wraz z Barbarą Preisinger założył swoją własną wytwórnię "Scape" jak również nowe studio do masteringu płyt CD o nazwie "Scape mastering".

Po wydaniu dwóch singli i albumu w słynnej londyńskiej wytwórni Mute Records, Pole wydał swój solowy album "Steingarten" nakładem Scape w 2007 roku. W 2008 Scape wznowiło wydanie Trylogii w formie "box set". We wrześniu 2011 Stefan założył nowy label o nazwie "Pole", w którym na nowo odkrywa i przerabia charakterystyczne ciepło i dubową głębię swoich dźwięków powracając do wolnych ale wciąż motorycznych i energetycznych rytmów. Premierowym wydawnictwiem jego nowego labelu jest wydana na 12-calowym krążku trylogia "Waldgeschichten", której kontynuacją będzie zaplanowany na 2013 rok album. Wydawnictwa te łączą najnowsze wizje Pole'a z jego wcześniejszymi pracami na styku elektronicznej muzyki klubowej, miejskiego dubu i awangardy, brzmień za sprawą których Pole był zawsze dobrze znany i ceniony.

Deaf Center to projekt muzyczny dwóch najlepszych i najbardziej nowatorskich przedstawicieli norweskiego ambientu i muzyki eksperymentalnej czyli grającego na wiolonczeli Erika Skodvina i grającego na fortepianie Otto Totlanda. Ich styl opiera się na budowaniu szarych i zakurzonych pejzaży w świecie surrealistycznych dźwięków przywołujących klimat grozy oraz mistycyzmu Davida Lyncha i Angelo Badalamentiego. Z szacunku dla kreowanych przestrzeni na rzecz softwareowego oszukaństwa Erik i Otto tworzą swoje nagrania na poziomie dla większości nieosiągalnym uzyskując przez to jeszcze lepszy efekt mrocznego oderwania od rzeczywistości a przez to także bardziej satysfakcjonującej kreacji. Ich pierwsza EP-ka "Neon Citywas" została wydana przez legendarny label TYPE, pod tym samym szyldem w 2005 roku wyszło ich kolejne wydawnicto "Pale Ravine". Ich najnowszy, długo oczekiwany album "Owl Splinters" wypełniają nawiedzone melodie fortepianu zanurzone w dudniącym basie i warkoczących dźwiękach strun wiolonczeli. Został on już okrzyknięty najbardziej charakterystycznym albumem norweskiego duetu jak również zbiorem ponadczasowej muzyki filmowej. Erik K. Skodvin jest także założycielem "Miasmah" - Labelu i studia designu.

Michał Jacaszek
Kompozytor i producent muzyki elektroakustycznej, łączącej dźwięki preparowane elektronicznie z żywym
instrumentarium. Ma na swoim koncie trzy autorskie albumy, ilustracje muzyczne do poezji i prozy, muzykę teatralną i filmową, słuchowiska. Współpracuje z muzykami, choreografami, artystami tworzącymi nowe media i performerami a także z malarzami, poetami, pisarzami. Jest jednym z kuratorów Festiwalu C3 / Club Contemporary Classical/, który w 2011 roku odbył się w Berlinie, Essen i Gdańsku.

Najnowszy album „Glimmer” ((2011 Ghostly Internationall/Gussstaff) to kontynuacja poszukiwań nowej,
kameralnej.elektroakustycznej formy muzycznej. Subtelne, niedopowiedziane, zanikające partie elektroniki dopełnia brzmienie klawesynu (Małgorzata Skotnicka), klarnetu basowego (Andrzej Wojciechowski) i metalofonu (Jacaszek). „Glimmer” poprzez barwę i harmonię przywołuje skojarzenia z barokową kameralistyką ale obecność klarnetu, metalofonu, charakterystyczne frazy elektroniczne nadają muzyce Jacaszka nową, unikalną formę, przybliżając go do takich współczesnych twórców jak Ben Frost, Colleen czy Tim Hecker.

Szymon Kaliski to pochodzący z Polski artysta multimedialny łączący techniki lo-fi z nowymi cyfrowymi
technologiami. Kaliski poszukuje indywidualnych metod ekspresji, poprzez wykorzystywanie samodzielnie
zaprojektowanego oprogramowania i unikalnego sprzętu. Jego utwory intencjonalnie wypełnione są niedoskonałościami, trzaskami zawieszonymi w spowolnionych przestrzeniach dźwiękowych. Kompozycje zawsze powstają z akustycznych dźwięków, zapętlonych, zniszczonych i zrekonstruowanych. Do tej pory Kaliski wydał trzy albumy, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez międzynarodową krytykę. Poza muzyką Kaliski zajmuje się tworzeniem kreatywnych aplikacji zorientowanych na zagadnienia przetwarzania sygnałów, wizualizacji danych oraz sztuki generatywnej. Kaliski należy do zespołu badawczego centrum HAT (Humanities/Art/Technology) oraz interdyscyplinarnego kolektywu lowertone koncentrującego się na nowych technologiach multimedialnych.

An On Bast & Maciej Fortuna
Wykreowali nowy gatunek muzyczny - "processingbop". Jest to konglomerat muzyki elektronicznej wykonywanej na żywo (live electronics), jazzowego mainstreamu silnie osadzonego w konwencji post-bopu oraz młodzieńczej inwencji artystów, którzy przedkładają komunikatywność przekazu nad sztywne ramy obu bazowych gatunków. Muzyczne poczynania Duetu można scharakteryzować słowami An On Bast:

"Sygnał trąbki Macieja, oprócz tego, że jest słyszalny akustycznie - lub przez niego modyfikowany - wchodzi do mojego software'u, gdzie jest kontrolowalny przez moje efekty oraz jednocześnie nagrywany, edytowany, loopowany i po odsłuchu wypuszczany, by znów być poddawanym w czasie rzeczywistym różnym procesom, tak jak w żywiole live-act'u. Utwory napisane przez tę dwójkę to precyzyjne, zaaranżowane kompozycje i jednocześnie nieustanny dialog pomiędzy muzykami wykorzystującymi swe instrumenty z mistrzowskim kunsztem i szybkością, dzięki którym uzyskują nową jakość ograniczoną już tylko ich muzyczną wyobraźnią. Używanie elektronicznych urządzeń przetwarzania dźwięku zaciera granice wykonawcze pomiędzy instrumentami akustycznymi, a elektroniką.
12 czerwca 2012 roku miała miejsce premiera debiutanckiej płyty Duetu - „1”.

AN ON BAST nazywana pierwszą damą polskiej elektroniki, jest kompozytorką i performerką; Ma na koncie pięć albumów i pięć EP-ek wydanych w Polsce, Wielkiej Brytanii, USA oraz wiele klubowych i festiwalowych koncertów w kraju i za granicą. Absolwentka Red Bull Music Academy w Melbourne (2006) oraz laureatka Grolsch Independence Award (2010).

MACIEJ FORTUNA to jeden z najbardziej dynamicznych i wszechstronnych polskich muzyków jazzowych młodego pokolenia. Przez czytelników Jazz Forum uznany dwukrotnie ‘Nową Nadzieją Jazzu‘ (2010, 2011), nominowany do Fryderyka 2011 (kategoria Jazz/Debiut Fonograficzny Roku) za autorską płytę LOST KEYS zespołu Maciej Fortuna Quartet.

Nmls (Piotr Michałowski)
Producent poruszający się w takich gatunkach jak ambient, downtempo, chillout, breakbeat, IDM. Aktywny na scenie od 2008 roku. Występował zarówno w kraju: Warszawa, Kraków, Sopot, Olsztyn, Lublin, Częstochowa, Węgorzewo jak i za granicą: Czechy, Niemcy, Chiny (w ramach projektu ChoP). Jego muzyka pojawiała się na kilku kompilacjach, opublikował solową EP-kę z remixami twórczości Chopina, a obecnie na wydanie w nowojorskim labelu Ohm Resistance czeka płyta „As Far As It Seems” nagrana wspólnie z Grzegorzem Bojankiem.

Vasen Piparjuuri
Od początku swej działalności scenicznej związany z Warsaw Electronic Festival oraz Fundacją Sztuka i Technologia. Z jednej strony zafascynowany emocjonalnym wymiarem utworów muzycznych, z drugiej strony ich obiektywną, formalną strukturą, tworzy zróżnicowaną formę muzyczną. Współinicjator projektu MetaMusica, który ma na celu próby przełożenia teorii filozoficznych z zakresu estetyki muzyki w środowisko utworów muzycznych bądź materii dźwiękowej. Porusza się między stylistykami IDM a elektroniką eksperymentalną. Grał między innymi na WEF Events, Free Form Festival, Tauron Nowa Muzyka, PR Radio Euro (Bis), Biennale WRO, Avant Art Festival, John Cage Year – Lublin 2012, European Culture Congress czy Brave Festival. Jego debiutancki album zostanie wydany na jesieni b.r. w labelu WEFREC.

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz