14 grudnia 2012 09:32

Bielska Zadymka Jazzowa - znamy już wszystkie nazwiska

[img:1]

Ogłoszono już wszystkich wykonawców Bielkiej Zadymki Jazzowej. Najbardziej oczekiwany koncert to ten Kenny'ego Garreta - wybitnego altowego saksofonisty. Festiwal odbędzie się od 29 stycznia do 3 lutego w Bielsku-Białej.

KENNY GARRETT - Uważany za najlepszego altowego saksofonistę świata. Karierę rozpoczął grając w Orkiestrze Duke’a Ellingtona, prowadzonej wtedy przez Mercera Ellingtona, syna legendarnego założyciela big bandu. Na przestrzeni swojej ponad trzydziestoletniej kariery występował u boku wielkich muzyków jazzowych, wśród których nie zabrakło Milesa Davisa, Joe Hendersona, Freddiego Hubbarda, Briana Blade’a , Marcusa Millera, Chicka Corea, Pata Metheny’ego oraz Herbiego Hancocka. Angażował się w wiele artystycznych projektów i grywał w licznych zespołach, jednak, jak sam zaznacza, jego najdłuższą muzyczną przygodą była pięcioletnia współpraca z Milesem Davisem. Kenny Garrett uważany jest jako najzdolniejszy spadkobierca tradycji Johna Coltrane’a, a jego saksofon słychać na ponad 50 płytach, które nagrał wspólnie z m.in. Milesem Davisem, Freddiem Hubbardem, Patem Methenym i Woodym Shawem, Marcusem Millerem, Donaldem Byrdem. W 2010 roku nagrana z Chiciem Corea, Johnem McLaughlinem, Christianem McBridem, Brianem Bladem, i Vinniem Colaiuta płyta „Five Peace Band – Live” została nagrodzona prestiżową GRAMMY AWARD. Rok później Garrett obronił doktorat w bostońskim Berklee College of Music.



GREGOIRE MARET - szwajcarski wirtuoz harmonijki ustnej. To jeden z najbardziej zapracowanych sidemanów w branży. Często porównywany jest do legendarnego Tootsa Thielemansa i Stevi Wandera. Nagrywał płyty z niewiarygodną liczbą znanych muzyków ( m.in Me’Shell Ndegeocello Youssn’Dour, David Sanborn, George Benson, Cassandra Wilson, Herbie Hancock, Sting, Jacky Terrasson , Jimmy Scott, Leon Parker, Jeff „Tain” Watts, Cassandra Wilson, George Benson, Steve Coleman, Mike Stern, Lionel Loueke, Kurt Elling, Marcus Miller, Sean Jones, Pete Seeger) Album The Way Up nagrany wraz z Pat Metheny Group otrzymał nagrodę Grammy za najlepszy współczesny album jazzowy. Wiosną 2012 roku ukazała się jego pierwsza płyta solowa zatytułowana „Gregoire Maret”.



TERII-LYNE CARRINGTON - amerykańska wokalistka, kompozytor i perkusista. Naukę gry na instrumencie rozpoczęła w wieku siedmiu lat. W wieku jedenastu lat otrzymała stypendium na amerykańskiej uczelni Berklee College of Music, gdzie w 2003 roku otrzymała honorowy tytuł doktora, obecnie zaś jest wykładowcą n a wspomnianej uczelni. Carrington współpracowała z takimi wykonawcami jak Herbie Hancock, Wayne Shorter, Al Jarreau, Clark Terry, Lester Bowie, Pharaoh Sanders, Pat Metheny, The Yellow Jackets, Lalah Hathaway, Joe Sample, Niels Petter Molvaer, Randy Brecker, Mike Stern, Lars Daniellson, Michael Brecker, Gerald Albright, Keith Jones, Nguyen Le, Don Alias, John Scofield, Arsenio Hall Show, John Beasley, David Benoit, Paul Bollenback, Sekou Bunch, Niels Lan Doky, Chris Minh Doky, Dee Dee Bridgewater, Ruth Floyd, Gabrielle Goodman, Cornelius Claudio Kreusch, Mulgrew Miller, James Moody, Danilo Perez, John Patitucci, Patsy Moore, Greg Osby, Dianne Reeves, Nino Tempo, Gary Thomas, Luis Conte, Ira Coleman, Nino Tempo, Cassandra Wilson, Bob Hurst, Wallace Roney, Kevin Eubanks, Greg Kirsten, Munyungo Jackson, Jeff Richmond, Phil Upchurch, Russell Ferrante, Ernie Watts oraz Master Henry. W 2012 roku otrzymała nagrodę Grammy z kategorii „Best Jazz Vocal Album” za płytę The Mosaic Project.

 

Zespół Us3 to czołowy przedstawiciel światowego acid jassu, czyli mieszanki jazzu i hip hopu okraszonego elementami elektroniki. Charakterystyczną cechą ich muzyki jest obecnoś ć trąbki oraz fortepianu. Grupa powstała w 1991 roku, w Londynie, gdy to Geoff Wilkinson spotkał Mela Simpsona. Wkrótce do muzyków dołączył keyboardzista John Mayall. W 1993 Brytyjczycy odnieśli sukces piosenką „Cantaloop (Flip Fantasia)” hiphopową przeróbką klasycznego souljazzowego utworu „Cantaloupe Island”, z repertuaru Herbie’ego Hancocka. Od tego czasu nagrywają płyty rozchodzące się w setkach tysięcy egzemplarzy i koncertują na całym świecie. W 2013 roku minie 20 lat od wydania debiutanckiego krążka „Hand On The Torch”, który jako jedyna płyta z wytwórni Blue Note w Stanach otrzymała status platynowej. Na Zadymce zespół będzie świętował ten jubileusz, a ponieważ w planach na przyszły rok kolejny album, niewykluczone, że zadymkowa publiczność jako pierwsza usłyszy też zupełnie nowe utwory.



GRETCHEN PARLATO to amerykańska wokalistka jazzowa (ur. w 1976 r. w Los Angeles). Występowała i nagrywała z takimi muzykami jak: Wayne Shorter , Herbie Hancock , Kenny Barron , Esperanza Spalding , Terence Blanchard , Marcus Millera czy Lionel Loueke. W 2004 roku zwyciężyła w prestiżowym, międzynarodowym konkursie im. Theloniousa Monka. Rok później ukazał się j e j debiutancki album, który utorował jej drogę do wielkiej międzynarodowej kariery. Od tego czasu co roku zajmuje czołowe miejsca w ankietach Downbeetu. W 2012 roku uznana została za najlepszą jazzową wokalistkę świata prze Amerykańskie Stowarzyszenie Dziennikarzy Jazzowych.


BENNY GOLSON to jedna z najbardziej rozpoznawalnych, żyjących ikon jazzu. Ten genialny saksofonista skomponował wiele utworów zaliczanych już do standardów m.i n . :„Stablemates”, „Killer Joe”„Whisper Not”„Along Came Betty” i „Are You Real?”, które wielokrotnie były wykonywane i nagrywane przez jazzmanów na całym świecie. Jest autorem muzyki do takich seriali telewizyjnych jak Ironside, Room 222, M*A*S*H oraz Mission: Impossible. Był c złonkiem legendarnego zespołu The Jazz Messengers Arta Blakeya i orkiestry Lionela Hamptona. Jego najsłynniejszym zespołem był prowadzony z Artem Farmerem The Jazztet. W 1996 organizacja National Endowment for the Arts przyznała mu nagrodę NEA Jazz Masters. W 2004 wystąpił gościnnie w filmie S. Spilberga Terminal. W październiku 2007 otrzymał nagrodę Mellon Living Legend Legacy Award, wręczoną mu przez przedstawicieli Mid Atlantic Arts Foundation na specjalnej uroczystości w Kennedy Center. W tym samym miesiąc u w ręczono mu także nagrodę za wybitne osiągnięc i a życiowe przyznaną przez Uniwersytet Pittsburski (International Academy of Jazz Outstanding Lifetime Achievement Award). W listopadzie 2009, na dorocznym koncercie w Uniwersytecie Pittsburskim, Golson został zaliczony do sław jazzu i jego nazwisko wpisano do International Academy of Jazz Hall of Fame. Program, który zaprezentuje na LOTOS Jazz Festiwal 15. Bielskiej Zadymce Jazzowej z zespołem w składzie: Eddie Henderson – trąbka , Till Brönner – trąbka, Kirk Lightsey – fortepian, Reggie Johnson – kontrabas, Alvin Queen – perkusja, – zatytułowany jest „We Remember Clifford” i zadedykowany jest pamięci Clifforda Browna.

 

MONIKA BORZYM to polska piosenkarka, studiująca grę na fortepianie i technikę wokalną w Polsce i USA. Przełomowym momentem w jej karierze było otrzymanie stypendium w University of Miami Frost School of Music w 2008 r. gdzie nauczycielami byli znakomici muzycy jazzowi, m.in. Lisanne Lyons, Dante Luciani, Chuck Bergeron, Larry Lapin, Greg Gisbert. Podczas Jazz Jamboree 2009 była jedynym wykonawcą polskim i jedyną kobietą zaproszoną przez Michała Urbaniaka na koncert w Sali Kongresowej. W maju 2010 r. podpisała kontrakt płytowy z Sony Music Polska. Przy udziale słynnego producenta muzycznego Matta Piersona nagrała swój debiutancki album Girl Talk, wydany w październiku 2011 r.

 

DONNY McCASLIN należy do elitarnego grona kreatywnych saksofonistów amerykańskich, debiutujących w początku lat 90 . Świadczą o tym wszystkie dotychczasowe nagrania oraz zaproszenia do współpracy jakie otrzymał od wielu znakomitych solistów i grup min.: basistę Eddie Gomeza, wibrafonistów Gary Burtona i Mike’a Mainieriego, zespół Steps Ahead, Dave Douglas Quintet, Maria Schneider Orchestra, The Mingus BigBand, Danilo Pereza, Toma Harrella, Briana Blade’a, Johna Pattitucciego i Pata Metheny. Jest wszechstronnym muzykiem, który porusza się swobodnie po zewnętrznych i wewnętrznych warstwach muzyki. Jego gra pełna jest płynności i elegancji nawet wówczas gdy odchodzi od tradycyjnych form jazzu i klasycznie pojętej improwizacji. Cechuje ją ostry ton tenorowego saksofonu oraz emocjonalnie wysycane solówki. Wartości te wraz z zadziwiającą wirtuozerią, niebanalnymi kompozycjam oraz charakterystycznym tonem saksofonu sytuują Donny McCaslina w gronie najwybitniejszych twórców nowoczesnego jazzu.

 

HENRYK MIŚKIEWICZ - zwycięzca plebiscytu Jazz Top magazynu Jazz Forum w kategoriach „saksofon altowy”, „klarnet”. Zdobywca dwóch Fryderyków („Lyrics” – płyta roku 2002 oraz muzyk roku 2004). Wszystkie jego płyty nominowane były do Fryderyków, on sam został nagrodzony za całokształt pracy muzycznej prestiżowymi nagrodami Mateusza (nagroda III Programu Polskiego Radia) oraz Oskarem Jazzowym (nagroda Stowarzyszenia Łódzkich Melomanów). Koncertował na wielu festiwalach w Europie. Grał z czołowymi polskimi muzykami jazzowymi. Koncertował również z Joe Lovano, Orkiestrą Paula Kuhna. W ramach projektu Anny Marii Jopek współpracował z Patem Methenym. Gościem specjalnym Henryka Miśkiewicza będzie znakomity, urodzony w Nowym Orleanie trębacz Michael ‘Patches’ Stewart, który w wieku zaledwie 16 lat zadebiutował w zespole Patti LaBelle. Ma na swoim koncie współpracę z największymi postaciami jazzu i muzyki rozrywkowej: Quincy Jonesem, Davidem Sanbornem, Georgem Dukiem, Whitney Houston czy Earth, Wind and Fire. Przez osiem lat należał do zespołu Ala Jarreau, przez prawie piętnaście lat stał u boku Marcusa Millera. Nagrał trzy solowe płyty („Blue Patches”, „Penetration” i „Blow”).

 

Wokalistka, pianistka BEATA PRZYBYTEK jest absolwentką Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. W 2002 r. została laureatką I nagrody w konkursie 29. Międzynarodowych Spotkań Wokalistów Jazzowych w Zamościu. Jej kariera wokalna zaowocowała do tej pory czterema albumami : „You Don’t Know What Love Is” (2003), „The Island” (2004) oraz „Wonderland” (2006) i najnowsza „I’m Gonna Rock You”. Wokalistka ma na koncie współpracę z takimi tuzami polskiej sceny jazzowej jak Jan Ptaszyn Wróblewski, Janusz Muniak, Jarosław Śmietana czy Jazz Band Ball Orchestra.

 

BRUTT! to holenderski zespół, który w 2012 roku wydał swój debiutancki album, na którym zawarł wybuchową mieszankę muzyczną rozpiętą gdzieś między jazzem, bluesem a popularną w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych muzyką wytwórni Motown i Boogaloo (z \ towarzyszącym stylem tańca). Szalejąca sekcja rytmiczna z organami Hammonda, przez którą przebija się saksofon altowy – to wizytówka stylu tego nowego zespołu, który wystąpi na zakończenie festiwalu w schronisku na Szyndzielni.

 

 

Karnety, bilety

 
Elektroniczna rezerwacja biletów i karnetów pod adresem: [email protected]czynna będzie od 15 grudnia 2013 r. Sprzedaż biletów w Biurze Festiwalowym (Galeria SFERA, galeria 1, klatka D, piętro 2) od 17 grudnia 2013 r. Szczegółowa informacja pod numerem telefonu 33 4827174 lub 662564612 w godzinach od 11.00 do 19.00 (poniedziałek – piątek), od 11.00 do 16.00 (sobota).

Cena karnetu z miejscówkami na koncerty w Bielsku-Białej i Czechowicach-Dziedzicach (bez miejsc siedzących w dniu 1 i 3 lutego) – 550 pln

Cena karnetu z miejscówkami na koncerty w Bielsku-Białej (bez gwarantowanych miejsc siedzących w dniu 1 i 3 lutego) – 480 pln

Cena karnetu bez miejscówek na koncerty w Bielsku-Białej – 390 pln

 
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz