7 maja 2013 14:42

Asymmetry Festival 5.0 - relacja

Asymmetry Festival 5.0 odbył się w dniach 2 - 4 maja w przylegającym do Hali Stulecia Wrocławskim Centrum Kongresowym.

Na Scenie Głównej wystąpili m.in. Cult of Luna, Amen Ra, legendy Melvins i Mayhem oraz black-jazzowi The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble i Shining. Festiwal i Konwent Asymmetry to nie tylko miejsce w którym spotykają się kultury muzyczne, to przede wszystkim miejsce, gdzie możemy przekonać się na własnej skórze, że uniwersalny środek komunikacji: muzyka, potrafi łączyć ludzi różnych pokoleń i narodowości. Likwiduje bariery i dotychczasowe uprzedzenia, zabierając nas w inny wymiar rzeczywistości,będąc jednocześnie miejscem zawierającym w sobie najlepsze cechy konferencji naukowej, imprezy targowej i spotkania ludzi kultury.

Jeśli ktoś wybierał się na konwent i miał watpliwości czy przybył na dobre miejsce, spokojnie można było odgadnąć, że jest tam gdzie powinien. Pierwsze co można było usłyszeć po przybyciu pod Halę Stulecia we Wrocławiu, to dobiegające z oddali dźwięki instrumentów. Już pierwszego dnia wydarzenia, od samego rana trwały próby i przygotowania do imprezy a wokół przepięknego budynku Hali Stulecia można było spotkać tu i ówdzie grupki charakterystycznych festiwalowiczów, których nie odstraszyła nawet mokra, deszczowa aura. Jeden z najważniejszych obiektów architektonicznych XX w., mimo kontrastowych różowych detali wystroju Sali Kongresowej, zamienił się mna 3 dni w miejsce kultu mrocznych brzmień. Wszystko dzięki fantastycznemu line-up'owi, który obfitował w brzmienia muzyki ekstremalnej, a przede wszystkim gwieździe dnia - zespołowi Mayhem. Norweska legenda black metalu nadała dniu iście diabelski charakter, dopełniony scenicznym pokazem, w wykonaniu Attila Csihar. Wokalista ubrany w czarną narzutę oraz z gotyckim makijażem odprawiał tajemniczą ceremonię, mając za rekwizyty czaszki i świece ułożone na stoliku imitującym ołtarz. Smaku wszystkiemu nadawały odgłosy iście z piekielnych czeluści, które z siebie wydawał, w przerwach między łykami płynu z tajemniczej butelki. Przedtem jednak mogliśmy usłyszeć znanego niemal każdemu Vadera oraz formację Agalloch, która wraz z
towarzyszącym wokalem Johna Haughma uwiodła tłum długimi, klimatycznymi brzmieniami gitarowymi o bardzo mroźnym i melancholijnym wydźwięku. Dla fanów kameralnych występów, także znalazło się coś ciekawego, mianowicie mała scena, która również gościła muzyków cieższych kapel, lecz tych mniej 

znanych. Przeważały głównie polskie formacje, takie jak postblackowa Entropia czy deathowe Outre. Jednocześnie przyjśćie na małą scenę dawało po prostu opcję wypoczynku na fotelach, lub nawet, tym bardziej zmęczonym, chwilę na drzemkę, bowiem koncerty trwały do 2 w nocy. Należy dodać, że Asymmetry to nie tylko ekstremalne brzmienia. Trafiły się też rodzynki o bardziej „asymetrycznych”, nierockowych brzmieniach występujących pod postacią noise’u w grupie Balazs Pandi czy elektroniki Matadores i ich zwariowanych miksów.

W dniu drugim klimaty festiwalu pobiegły bardziej w stronę black-jazzu, elektro i ambientu. Najbardziej oczekiwanym zespołem tego dnia był postmetalowy Cult of Luna. Świętujący w tym roku 15-lecie oraz po pięciu latach ciszy wydanie nowej płyty. Znani rzeszom fanów z długich, dobrze przemyślanych i skomponowanych utworów, które swoimi psychodelicznie brzmiącymi i powtarzającymi się brzmieniami, wprowadzili oszołomioną publikę w trans, podczas którego wszyscy poruszali się w jednym rytmie. Całość dopełniała dobrze dobrana gra świateł. Po zakończeniu występu owacjom nie było końca. Spora część publiczności ściągnęła formacja The Kilimanjaro Dakrjazz Ensemble. Ich nietypowy zespół łączy elektroniczne i ambientowe brzmienia z jazzowymi 

wpływami puzonu, dające niewiarygodny efekt. Utwory były bardzo liryczne i również rozbudowane, tworząc mieszaninę odurzającą, klimat podsycało sztucznie wywołane zadymienie sali. Wyjątkowym elementem był utwór 'Embers', w którym mogliśmy usłyszeć niewiarygodny głos wokalistki, który dosłownie rozpływał się w
chmurce wytworzonego zamglenia. Niestety podczas występu brakowało kilku artystów odpowiedzialnych za perkusję i intrumenty strunowe. Co oczywiście nie przeszkodziło muzykom dokonać niezwykłego pokazu. Jazzowe waracje po Kilimanjaro przejął kolejno Shining, który poza jazzowym podobieństwem bardzo różnił się
od poprzedników. Norweski zespół w swoim wysmakowanym, nietypowym brzmieniu łączy saksofonowe szaleństwa z mocnym metalem, dowodzony przez znanego z Jaga Jazzist multiinstrumentalistę Jorgena Munkeby. Podczas występu można był ousłyszeć kawałek z najnowszej płyty, która ma się niebawem ukazać w sprzedaży oraz, co ciekawe interpretację "21st Century Schizoid Man" grupy King Crimson, w wręcz narkotycznym wykonaniu.

Ostatnim zespołem tego dnia byli Astronautalis, łączący w sobie rytmy alternatywnego hip-hopu araz indie rocka. Dali z siebie wszystko, zachwycając stałych fanów i zdecydowanie pozyskując tym samym nowych. wprawili w osłupienie nietypowym freestylem, energicznym występem oraz bardzo otwartym kontaktem z publicznością o czym świadczy choćby przejście wokalisty ze sceny na stronę widowni podczas koncertu. Ostatni dzień Asymmetry należał do ulubieńców Kurta Cobaina oraz jego inspiratorów grupy Melvins. Zespół złożony z trzech wariacko ubranych osobistości, z których każda na swój sposób nadawała po części niezwykły charakter całemu zespołowi. Kontrabas, perkusja i gitara. Amerykański band istnieje prawie 30 lat i nadal mają wiele do powiedzenia, co doskonale udowodnili na scenie. Zanim jednak gwiazdy pojawiły się na scenie, festiwalową publikę rozgrzały inne zespoły, m.in. włoskie doom metalowe trio Ufomammut, przy słuchaniu których wręcz przechodziły dreszcze. Ciekawostką jest, że jego muzycy: Poia i Urlo, współtworzą formację Malleus Rock Art Lab, słynący z twórczości wspaniałych plakatów zdobiących Asymmetry oraz wiele innych światowych festiwali. Bardzo miłym gestem po 

ich koncercie było wyjście do publicznośći, podawanie dłoni i uściski, świadczące o niezwykłej serdeczności i szacunku w stosunku do fanów. Kolejnym był belgijski post-hardcorowy zespół Amenra, o postmetalowym zabarwieniu, którego najbardziej rozpoznawalnym elementem jest wokal Colina H. van Eeckhouta, który
cały koncert stał tyłem do publiczności. Podsumowaniem "asymetrycznej" eksperymentalności były awangardowe brzmienia Metallic Taste of Blood, kawrtetu łączącego metaliczne elementy jazzu i funku, a także von Magnet, określanych mianem elektro-flamenco. Występ był o tyle ciekawy iż przybrał rolę performance, czy może bardziej sztuki teatralnej. Artyści podczas występu zrobili piorunujące wrażenie, a tematyka była skierowana głównie na pojęcie własności, uczuć i osiadania. Show było niezwykle emocjonujące i przepełnione erotycznym wydźwiękiem, w którym przeplatały się fantastyczne rytmy stepowania. Ich występ był ostatnim na dużej scenie a jednocześnie wyjątkowo innym od pozostałych i szokującym.

Podsumowując należy wspomnieć iż nie tylko godna pochwały była strona muzyczna festiwalu jak cała organizacja i punktualność. Każdy koncert rozpoczynał się o ściśle wyznaczonej porze, bez opóźnień oraz obie sceny konwentu synchronizowały ze sobą należycie. Po festiwalu zostały już tylko wspomnienia, zdjęcia i filmy. Jednak po tegorocznej edycji widać, że festiwal rozwija się i dąży w dobrym kierunku. Pozostaje teraz tylko czekać na kolejną edycję, już za rok, mając nadzieję, że i następnym razem całość zostanie zorganizowana równie przemyślanie i ciekawie.

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz