6 sierpnia 2013 16:00

Relacja z Off Festivalu

[img:1]

Jak co roku o tej porze, Dolina Trzech Stawów wypełniła się fanami muzyki w bardzo szerokim tego słowa znaczeniu, bo przecież wieloletnią ideą Offa są inspiracje.

Po powrocie z festiwalu mamy komplet nowej muzyki do przesłuchania, takiej która nas oczarowała, zdumiła i zmotywowała. Katowicki festiwal w tym roku sprawdził się dzięki artystom pisanym małym druczkiem, wielkie 'gwiazdy' corocznego spotkania, niestety nie udźwignęły miana headlinerów. Nikt nie powinien się tym oczywiście martwić, to nawet dobra wiadomość, że nieznane, offowe, alternatywne, jest coraz częściej w mediach, świadomości publicznej i w uszach oraz na ustach słuchaczy. Pierwszy dzień festiwalu nie przyniósł wielu highlightów, chociaż uwagę należy zwrócić np na stonerowe dźwięki w słońcu, podczas koncertu Wujka Kwasa & The Deadbeats oraz na transowe The Soft Moon, cały dzień należał głównie do Amerykanów i Angoli, z jedną wyróżniającą się świecącą gwiazdą pokolenia naszych rodziców czyli przepozytywnym koncertem Zbyszka Wodeckiego z muzykami z Mitch & Mitch, Pomysł odgrzebania płyty sprzed 37 lat, zadbania o jej charakter i podania w multiinstrumentalnej, ozdobionej smyczkami i chórem wersji okazał się trafieniem w dziesiątkę. Niedługo po rozśpiewanej ekipie Mitchów, na scenie leśnej kolejna niespodzianka: punkowo-funkowy zespół The Pop Group, który nie stroniąc od eksperymentów i bardzo oryginalnych aranżacji, przyciągał pod swoją scenę słuchaczy z dalekich nawet z najdalszych zakątków strefy gastronomicznej.Nie wypada natomiast zbyt długo pisać o niewypale The Smashing Pumpkins, nowy materiał nie dał rady, stary ledwo, w dodatku cały koncert sprawiał wrażenie totalnej nijakości.

[img:2]

Na szczęście przed nami jeszcze od tego momentu, dwa dni festiwalu, z których pierwszy zaczął się od miłej, mocnej dawki energii kanadyjskiego tria ze stajni Sub Pop: Metz, pod koniec roku zespół zawita również do Warszawy, więc kto chce więcej, ma szansę, a kto ominął, tym bardziej powinien nadrobić. Zastępstwo amerykańskiej wokalistki Solange, tajlandzka supergrupa The Paradise Bangkok Molam International Band, świetnie rozruszała publiczność w rytmach swojego sztandarowego gatunku molam. Chciałoby się więcej muzyki etnicznej na Offie, być może za rok organizatorzy przypomną sobie że i ta formuła przyciąga tłumy. Sobotni polski akcent to bardzo mocne słowo od wrocławskiego duetu Skalpel, świetnie zrealizowany, wręcz spektakularny występ bogaty w brzmienie nowoczesnej elektroniki skąpanej w tradycyjnym polskim jazzie. Po północy działo się również dużo, na scenie głównej ścieżkę dźwiękową do apokalipsy grał zespół Godspeed You! Black Emperor, natomiast pod namiotem Trójki skrajnie inna muzyka, pobudzająca, rytmiczna i melodyjna porcja eklektycznych dźwięków od Rudiego Zygadlo, koniecznie do przesłuchania na spokojnie w domowym zaciszu. Wisienką na sobotnim torcie, nagrodą dla cierpliwych, był magiczny, wręcz rytualny koncert fińskiej grupy Circle, ich ekscentryczne zachowanie na scenie oraz hipnotyczna krautrockowa, progresywna i psychodeliczna muzyka, tak mocno działała na publiczność, że ta wydawała się miejscami odchodzić od zmysłów. Potrzebne był one jednak jeszcze na niedzielę.

[img:3]

W mobilizacji pomógli znów kanadyjczycy, tym razem przebojowy duet Japandroids wysłał w publiczność dużo energii, kontynuowali tę ideę ich rodacy z Fucked Up, tymczasem Polacy z Molesty, przypomnieli, że hiphop to nie tylko bity i kluby, na scenie działo się o wiele więcej. Wieczór jednak należał do szwedów, najpierw freejazzowe wariacje saksofonowo-perkusyjne okraszone motorycznym basem, czyli grupa Fire, a później wręcz kosmiczny, psychodeliczny, transowy i niepowtarzalny koncert Goat, jeden z tych które idą w parze z wszechobecnym zapachem gandzi i niezwykłymi wizualizacjami. Zespół tak bardzo naturalnie wciągnął wszystkich swoją muzyką, że trudno było się nawet na chwilę oderwać od tego niesamowitego spektaklu. Zdecydowanie numer jeden edycji 2013 festiwalu. Na deser jeszcze scena główna i zespół My Bloody Valentine, który zagrał dobrze, trochę jednak za głośno i bez rewelacji biorąc ogół. Na pewno jednak coś w sobie ma i momentami to było bardzo dobrze czuć, jednak zarówno fani jak i niefani, nie byli bardzo poruszeni występem. Końcówka Offa należała do świetnej dawki muzyki tanecznej, długo wyczekiwany set Johna Talabota, skutecznie porwał tłum do tańca pod sceną leśną, podobnie było na koncercie Fatimy Al Qadiri, zupełnie inna bajka, a jednak nadal nie pozwalała stać w jednym miejscu. Dla spragnionych więcej ruchu grał jeszcze DJ Set Austry i tak roztańczonym krokiem wróciliśmy na pole namiotowe lub pod nasz festiwalowy dach. Z mnóstwem świetnych wspomnień, zaskoczeń i utwierdzeni w przekonaniu że Off Festival to najlepsze miejsce dla takich jak my, kropka.

Krzysztof Magura

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz