7 października 2014 08:44

Free Form Festival po raz kolejny podbił Warszawę

[img:1]

Free Form Festival w miniony weekend odbył się w towarzystwie dwóch chłodnych wieczorów, jednak muzyka i atmosfera pozwalała zapomnieć o panującej na zewnątrz temperaturze. Po raz kolejny w SOHO Factory na warszawskiej Pradze sympatycy muzyki elektronicznej mogli nasycić swoje uszy, chociaż festiwal został przesunięty z maja na październik, line-up skompletowano godny.

Od razu zaczęło się dziać. Pierwszy występ na drugiej scenie należał do polskiego duetu XxanaxX, który swoją mieszanką electro-popowych piosenek ściągnął pierwszych gości festiwalu. Wokalistka Klaudia Szafrańska poza miłem głosem, świetnie układającym się w takich klimatach potrafi również dobrze się ruszać i co za rym idzie, rozruszać warszawską publiczność, co nie jest łatwe o godzinie 19, kiedy festiwal ma się skończyć późną nocą. Zespół zdołał jednak zagrać energiczny set, bogaty w brzmienia i emocje. Następna, już na scenie głównej, pojawiła się KARI, polska odpowiedź na muzykę ze skandynawii, chłodną, melodyjną i magiczną. Nasza rodaczka nadaje jej nieco więcejciepła, dzięki czemu dźwięki wydają się zyskiwać jeszcze większą moc.

[img:2]

Zespół, który KARI spotkała na Wyspach Brytyjskich idealnie spełnia jej wizję, dzięki czemu muzyka jest bardzo spójna i pochłania również w całości. KARI pracuje obecnie nad nowym projektem więc mimo, że jej postać jest już większości znana, będzie na co czekać tej zimy. Mocno oczekiwanymi artystami na festiwalu było niemieckie trio Moderat. Niestety tutaj wrażenia z koncertu pozostają mieszane, mimo że na występie bawiły się tłumy, sama muzyka zdawała się powtórką z rozrywki. Intensywne transowe elektroniczne utwory zaczęły spełniać jedynie swój obowiązek, a minimalne zmiany w aranżacjach nie usatysfakcjonowały wszystkich. No ale jak to mówią, wszystkim nie dogodzisz... Zdecydowanie większym postępem wykazał się Jon Hopkins, zdumiewający muzyk i mózg, który swoją twórczością hipnotyzuje publiczność. Fantastyczne wizualizacje i glitchowo-housowe majstersztyki, wywołały tony energii w praskiej hali. 35-letniego artystę można nazwać wirtuozem muzyki elektronicznej, po współpracach z takimi gigantami jak Brian Eno czy nawet Coldplay, jego ścieżka kariery jest prosta do sukcesu wspomnianych.

[img:3]

Drugi dzień festiwalu na głównej scenie zaczął się żywiołowym występem Kele, wokalisty Bloc Party, który wydaje właśnie swoją drugą płytę "Trick", zapewniając dużo zabawy uczestnikom Freeformu. Energiczny set brytyjskiego artysty stanowił świetny start tego wieczoru. Na drugiej scenie polski kolektyw Skalpel zaserwował jazzowo-filmową wycieczkę po wyrafinowanych akustyczno-elektronicznych utworach z połamanymi rytmami i pociętymi dźwiękami. Skalpel jawi muzykę jazzową jako bardziej rozrywkową, jak opisuje ich nową EP-kę wydawca: "jazz tanecznym krokiem wychodzi z ciemnej, zadymionej piwnicy na klubowy parkiet". Zatem kolejny festiwal to miejsce dla Skalpela wręcz idealne. Gwiazdą drugiego dnia Freeform festivalu był zdecydowanie Trentemøller, duński DJ i producent muzyczny z Kopenhagi. Zespół jawiący się na scenie jako cienie, ze światłami za jego plecami, zagrał dynamiczny set rzekrojowy ze swojej twórczości, w większości instrumentalny ale niezwykle porywający i niepozwalający ustać w miejscu. Ostatni występ na europejskiej trasie koncertowej zaowocował żywiołową mieszanką klubowo-rockowego pazura. Po północy czekał na nas jeszcze deser w postaci drum'n'bassowego szaleństwa duetu DJ-MC Sigma, wtedy w całej hali publiczność tańczyła bez opanowania. Festiwal zamknęli Klaxons, sprawdzeni brytyjczycy będący już prawie 10 lat na scenie indie-rockowej. Po raz pierwszy zawitali do Warszawy promując swój trzeci album "Love Frequency".

[img:4]

W rezultacie festiwal Freeform, chociaż nieco z podciętymi skrzydłami przez majowy incydent obronił się zestawem całkiem dobrej sztuki, okraszonej dobrze zrealizowanym eventem, który wpisuje się miejmy nadzieję na stałe w listę festiwalową Stolicy.

Tekst: Krzysztof Magura, foto: Ewa Kuba.

Alternatywa Electronic & dance Pop
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz