13 listopada 2014 09:05

Koncerty:

22.11 - 22.11 | Kraków Sorry Boys Kup bilet

Rojek, Rusowicz, Sorry Boys, The Stubs i inni na Europejskich Targach Muzycznych

[img:1]

Jednym z najważniejszych punktów tej imprezy są oczywiście koncerty prezentujące to, co najciekawsze na rodzimej scenie muzycznej. Dla tych, którzy śledzą co się na niej dzieje, targi będą okazją do obejrzenia swoich faworytów. Ci, którzy nie są na bieżąco może dokonają muzycznych odkryć. Jak co roku zapraszamy na koncerty do Teatru Dramatycznego, Cafe Kulturalna i na scenę w Pałacu Kultury i Nauki. W tym roku wystąpią:


FISZ EMADE TWORZYWO
Bracia Waglewscy ani przez moment nie przestają pracowicie tworzyć i dostarczać swoim wielbicielom kolejnych płyt. Zadziwiają nie tylko aktywnością, ale i różnorodnością swoich poczynań. Po ostatnich eksperymentach z mocnym, surowym, gitarowym graniem w zespole Kim Nowak i nagrań nawiązujących do bardziej klasycznego rocka, dokonanych z własnym ojcem, Wojciechem Waglewskim, artyści odświeżyli właśnie swój podstawowy, istniejący od kilku lat, projekt i wydali płytę z premierowym materiałem, zatytułowaną "Mamut". To powrót do estetyki, z której Waglewscy są najbardziej znani, czyli muzyki, którą zwykło się określać hip hopem, choć nie ma oczywiście zbyt wiele wspólnego ze stereotypowym znaczeniem tego słowa. W wydaniu braci Waglewskich to raczej, oparte rzeczywiście na hip hopowych rytmach, niezwykłe i błyskotliwe połączenie elementów wielu gatunków muzycznych.


ARTUR ROJEK
Wokalista zespołu, który współtworzył rewolucję na rodzimej scenie, za sprawą której Polacy zaczęli masowo słuchać rocka. Pomysłodawca i wieloletni dyrektor jednego z najmodniejszych letnich festiwali w Europie. Lider efemerycznego projektu, który nagrał płytę zgodnie uznawaną za jedno z najważniejszych dzieł polskiej sceny alternatywnej. A ostatnio autor solowego projektu, który z miejsca zdobył ogromny szacunek i sympatię krytyki i słuchaczy. Wszyscy obdarzyli go wielkim kredytem zaufania, a Rojek nagrywając swój najnowszy album spłacił go z odsetkami. "Składam się z ciągłych powtórzeń", album który ukazał się kilka miesięcy temu, z pewnością trafi na szczyty wszystkich zestawień najważniejszych polskich płyt tego roku.


ANIA RUSOWICZ
Swoimi najnowszymi poczynaniami artystka ta pokazała, że - choć wciąż trzyma się w jakimś sensie terytorium chętnie odwiedzanego przez matkę - śpiewa dziś własnym głosem. Mało tego - że jest to jeden z najbardziej charakterystycznych głosów na rodzimej scenie muzycznej. Rusowicz nie ukrywa swoich fascynacji brzmieniami i rozwiązaniami kompozycyjnymi z lat 60-tych, ale podaje je w sposób bardzo nowoczesny, a na dodatek pełen niezwykłego wigoru i żarliwości. Wystarczy choć raz zobaczyć ją w akcji, na koncercie, żeby przekonać się, ile dobrego wydobyć można z wciąż żywej tradycji sprzed pół wieku. Trzeba tylko mieć pomysły, energię i charyzmę. Rusowicz ma to wszystko.

WOJTEK MAZOLEWSKI QUINTET
To bez dwóch zdań jedna z najciekawszych postaci na współczesnej polskiej scenie muzycznej. Artysta za nic ma wszelkie gatunkowe podziały, stereotypy i przyzwyczajenia słuchaczy. Mazolewski wywodzi się z trójmiejskiej sceny yassowej i formalnie muzyka wielu projektów, na których czele stoi i w których się udziela, zaliczana jest właśnie do yassu, jazzu czy szeroko pojętej muzyki improwizowanej. Ale muzyk nie ma żadnych skrupułów, żeby uzupełniać ją elementami rocka czy nawet punku - gatunków oddzielonych od jazzu wysokim murem, zbudowanym przez purystów. W rezultacie twórczości Mazolewskiego za nic nie da się jednoznacznie zaklasyfikować, a energia, którą prezentuje na scenie jest w stanie porwać każdą publiczność.

PAULA I KAROL
To zespół na polskiej scenie muzycznej absolutnie wyjątkowy, oryginalny i osobny. I to z różnych powodów. Choćby z tego, że ci muzycy nie siedzą i nie narzekają, jak jest ciężko, czekając aż z nieba spadnie im sukces i uznanie, tylko dawno temu wzięli sprawy w swoje ręce. Ich pomysłowość, brak hamulców, entuzjazm i przebojowość przynosi znakomite efekty: grali koncerty w całej Polsce i zagranicą, a swoją najnowszą płytę nagrywali dokładnie tak jak chcieli, tam gdzie chcieli: w Warszawie, pod okiem amerykańskiego producenta Ryana Hadlocka. Efekt okazał się znakomity. Album "Heartwash" to jedna z najciekawszych polskich płyt tego roku, znakomicie rozwijająca wątki, z których zespół znany był do tej pory, czyli wpadające w ucho melodie i mocne, pełne emocji i osobistych zwierzeń teksty. Album właśnie się ukazał, a muzycy ruszyli na bardzo intensywną trasę, podczas której promują swoje najnowsze piosenki.

THE DUMPLINGS
To para nastolatków ze Śląska: Justyna Święs i Kuba Karaś. Poznali się w 2011 roku i uznali, że podobnie myślą o muzyce - zaczęli więc wspólnie tworzyć piosenki. Początkowo posługiwali się estetyką akustycznego, gitarowego grania, ale szybko postanowili zamienić struny na klawisze, a organiczne brzmienia na elektronikę. W rezultacie zaczęły powstawać ich pierwsze elektroniczne kompozycje, które błyskawicznie zaczęły robić furorę w internecie. W styczniu 2014 roku młodzi muzycy weszli do studia Bartosza Szczęsnego, producenta, członka duetu Rebeka, żeby nagrać swoją debiutancką płytę. Ukazała się w maju nakładem jednej z wielkich wytwórni, poprzedzona bardzo udaną prezentacją duetu na ważnym branżowym festiwalu promocyjnym The Great Escape w Brighton.

THE STUBS
Gdyby próbować szukać filarów dzisiejszego warszawskiego garażowego undergroundu, a może wręcz - najciekawszych przedstawicieli tego gatunku w Polsce, ten zespół musiałby być bardzo mocnym kandydatem. Trio, grające w najbardziej klasycznym i podstawowym rockowym składzie, czyli: gitara, bas, perkusja, powstało w 2010 roku i od tego czasu powoli pnie się po drabinie popularności, uznania i szacunku publiczności. Muzycy mieli do dziś w dorobku dwie płyty długogrające i epkę oraz potężną, jak na rodzime warunki, liczbę koncertów w całej Polsce i zagranicą. Czas na kolejny etap w działalności grupy, który rozpocznie się niemal jednocześnie z Europejskimi Targami Muzycznymi Gazety Co Jest Grane - kilka dni przed rozpoczęciem imprezy ukaże się trzeci album zespołu, zatytułowany "Social Death By Rock'n'Roll", który muzycy będą promować długą, późnojesienną trasą koncertową.

MAMA SELITA
Muzyki, jaką gra ten zespół nigdy nie było w Polsce za dużo. Warszawska grupa, istniejąca od 2005 roku, gra bardzo mocno brzmiący, pełen energii i zaskakującej drapieżności funk. Członkowie grupy obficie czerpią z tradycji muzycznej, uzupełniając swoje kompozycje o elementy takich gatunków jak m.in.: hip hop, rock czy reggae, słyną także z koncertów, na których na scenie wydarzyć się może niemal wszystko. Po znakomicie przyjętej debiutanckiej płycie artyści aktywnie pracowali nad nowymi piosenkami. Światło dzienne ujrzały one na najnowszej, drugiej płycie "Materialiści", która ukazała się na początku października tego roku.

HEREOS GET REMEMBERED
Prężnie działająca formacja, grająca melodyjny, łagodny pod względem brzmieniowym, hard core - gatunek, który na oficjalnej scenie w Polsce zupełnie nie może znaleźć dla siebie miejsca, choć na świecie od wielu lat z powodzeniem stanowi spory kawałek rockowego tortu. Zespół powstał kilka lat temu i z miejsca zwrócił uwagę krytyków - jurorzy konkursu dla młodych zespołów na festiwalu w Jarocinie w 2010 roku jednogłośnie przyznali grupie wyróżnienie "Border Breakers", uznając, że znakomicie rokuje w kwestii kariery na skalę nawet międzynarodową. Ten etap jeszcze przed muzykami, ale dziś coraz aktywniej walczą o uznanie w kraju. Ich wydana w ubiegłym roku debiutancka pełnowymiarowa płyta, album zatytułowany "Lies", spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem, sympatię publiczności trójka muzyków zdobywa też gorącymi koncertami.



THE LOLLIPOPS
Rzadka dziś na polskiej scenie sytuacja - zespół pochodzący z Olsztyna, któremu udało się zdobyć popularność na skalę ogólnopolską. Grupa od samego początku swej działalności walczy o popularność, nie zważając na niewielkie wsparcie ze strony branży i mediów. Muzycy wszystko robią sami i robią to nader skutecznie. Pierwsze lata działalności to pracowite granie koncertów w niewielkich salach niewielkich miasteczek całego kraju i promowanie swojej debiutanckiej epki. W końcu zespół zaczął grać koncerty w coraz bardziej prestiżowych miejscach, ze sceną festiwalu Open'er na czele, jego piosenki trafiły do radia, ukazała się debiutancka płyta, dobrze przyjęta przez krytykę. Wiosną tego roku - dokładnie w trzecią rocznicę premiery pierwszego albumu - zespół wydał jego następcę: "Miniatures".

LAURA PALMER
Jeszcze jeden przedstawiciel warszawskiej sceny gitarowego grania na Europejskich Targach Muzycznych Gazety Co Jest Grane. Formacja powstała w 2008 roku, a swoją muzykę od zawsze umieszcza w trójkącie: hard rock, punk rock i rock'n'roll. Zespół słynie w stolicy z niezwykle ognistych koncertów, podczas których ożywają muzyczne klimaty z lat 70-tych, a na scenie niemal się gotuje. Grupa debiutowała w 2010 roku krótką epką, pełną bezczelnego, zadziornego grania. Rok temu ukazał się jej debiutancki album, zatytułowany "The Moon Never Falls Asleep", który pokazał, że zespół wie, jak robić siarczysty i sensowny hałas. A zamieszczony na niej cover jednego z klasycznych nagrań zespołu Misfits był bardzo smaczną wisienką na torcie.

AGYNESS B. MARY
Jeden ze swoich pierwszych koncertów ta przebojowa, ostra i wyjątkowo utalentowana dziewczyna zagrała wiosną tego roku podczas poznańskiego festiwalu Springbreak, którego celem jest promocja młodych wykonawców. Przypadek sprawił, że oglądało go tylko dziesięć osób, ale były to osoby, które zaraz po tym występie zaczęły promować tę artystkę i zachwalać ją komu tylko było można i jak tylko się dało. I nic dziwnego, bo młoda warszawska gitarzystka, wokalistka i kompozytorka z miejsca podbija serca wszystkich, którzy lubią surowe gitarowe granie. Jej kompozycje są jednocześnie szorstkie i przebojowe, agresywne i liryczne, stylowo tradycyjne i nowoczesne. To bez dwóch zdań jeden z największych talentów, które pojawiły się w ostatnim czasie na rodzimej scenie. Na razie artystka wydała tylko krótkie demo, ale właśnie intensywnie pracuje nad pełnowymiarowym debiutem.

ZAMILSKA
Tak jak duża część muzycznego świata zachłysnęła się artystką znaną jako Pharmakon, tak wszyscy w Polsce ostatnio zwariowali na punkcie Zamilskiej. Co o tyle dziwne, że obie grają muzykę niemal nieludzką: brudną, ciężką, mocną i trudną. I wcale nie chodzi o jakieś ekstremalne odmiany metalu czy grind core'a. Wręcz przeciwnie - chodzi o granie, w którym niemal zupełnie nie ma miejsca na gitarowe brzmienia. Chodzi o eksperymentalną elektronikę. Artystka udowodniła, że jej muzyka sprawdza się zarówno w wersji studyjnej, jak i koncertowej. W maju, zasłużona dla eksperymentalnej muzyki w Polsce wytwórnia Mik Musik wydała debiutancki album artystki.

SORRY BOYS
Ta grupa istnieje już od prawie dekady, ale dopiero dziś wieloletnia praca jej członków zaczyna owocować rosnącą z miesiąca na miesiąc popularnością. Zespół debiutował w 2010 roku albumem "Hard Working Classes", wzbudzając zainteresowanie rodzimych wielbicieli alternatywnego grania z lat 80-tych i fanów klasycznych nowofalowych zespołów z tamtych lat. Dopiero jednak druga płyta, opublikowany w ubiegłym roku materiał, zatytułowany "Vulcano", pozwolił grupie zdobyć nieco większą popularność. Wpływ mają na to z pewnością robiące wrażenie koncerty, podczas których na plan pierwszy wysuwa się nieoczywista charyzma wokalistki zespołu, Izabeli Komoszyńskiej. Grupa sprawdza się zarówno na komercyjnych imprezach w rodzaju Top Trendy, jak i na festiwalu w Jarocinie.

WE DRAW A
Kolejni przedstawiciele gatunku, który w Polsce cieszy się ostatnio coraz większą popularnością, a wręcz zaczyna dominować scenę alternatywnego popu. Następcy sukcesu takich zespołów jak Kamp! czy Rebeka. Chodzi o muzykę określaną szerokimi pojęciami synthpop czy elektropop i o zespół We Draw A. Grupa powstała bardzo niedawno we Wrocławiu z inicjatywy muzyka znanego pod pseudonimem Peve Lety, który wcześniej współtworzył popularną w alternatywnych kręgach formację Indigo Tree. Jego nowy projekt zadebiutował epką "Glimpse", wydaną nakładem wytwórni Brennnessel, prowadzonej nota bene przez muzyków grupy Kamp!

THE SATURDAY TEA
Grupa dość powszechnie uznawana za jedną z największych nadziei polskiej sceny gitarowej. To trio z Warszawy, które powstało w 2011 roku i od tego czasu powoli, ale bardzo skutecznie, zdobywa sobie kolejnych zadeklarowanych fanów i gorących zwolenników. Grupa debiutowała w kwietniu 2012 roku epką, zatytułowaną nader przekornie - a może po prostu ostrożnie - "This Is Over", która okazała się całkiem niezłym początkiem. Niemal dokładnie dwa lata później, nakładem wytwórni Bad Indian Records, ukazał się debiutancki album zespołu, zatytułowany "Shindig". Realizował go jeden z najbardziej rozchwytywanych dziś polskich producentów, Michał Kupicz. Płyta spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem nic więc dziwnego, że grupa z coraz większym powodzeniem gra koncerty w całym kraju.

Piątek, 28 listopada, Cafe Kulturalna - godz. 18
Sobota, 29 listopada, Teatr Dramatyczny i Cafe Kulturalna - godz. 18
Niedziela, 30 listopada, koncerty na terenie targów w PKiN w godz. 11-19.

Alternatywa Electronic & dance Pop Rock
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz