9 grudnia 2014 21:42

T.Love w Stodole - relacja

[img:1]

Warszawa zawsze była miejscem szczególnym dla T-Love, tak samo jak klub „Stodoła”. Muniek z kolegami są zaś niezmiennie jednymi z faworytów warszawskiej publiczności, która tradycyjnie wypełniła po brzegi mieszczący się na ul. Batorego klub – jedno z najważniejszych miejsc koncertowych w naszym kraju.

Ta wzajemna sympatia była widoczna przez cały koncert, który miał miejsce w sobotę, 29 listopada i, poza tym, że był ciekawą alternatywą dla andrzejkowych imprez, stanowił punkt kulminacyjny trasy, w którą zespół wyruszył w październiku, wkrótce po wydaniu reedycji swojej kultowej w pewnych kręgach płyty „Prymityw”. Płyta pierwotnie ukazała się w 1994 roku, w tym roku „świętowała” więc swoje 20-lecie.

Utwory pochodzące z „Prymitywu” zdominowały oczywiście koncert, którego pierwsza część niemal w całości się z nich składała. Podobnie jak na płycie występ otworzyła piosenka „To nie jest miłość”, po której (także analogicznie z kolejnością na płycie) zespół wyprowadził jeden z największych swoich pocisków, czyli przebojowy i niezwykle energiczny „Potrzebuję wczoraj” śpiewany w refrenie przez Staszczyka inaczej niż na albumie ze słowem „ja” przed tytułowym wyrażeniem. Taki początek momentalnie wprowadził publiczność w stan euforii, w której pozostała już do końca koncertu, czemu sprzyjało wiele dodatkowych smaczków, które normalnie podczas występów T-Love się nie zdarzają. Pierwszym z nich był udział w koncercie Jacka „Perkoza” Perkowskiego, czyli dawnego i zasłużonego gitarzysty formacji, mającego duży kompozycyjny wkład w muzykę, która znalazła się na „Prymitywie”.

[img:2]

„Perkoz” został przedstawiony przy okazji utworu „Chłopcy”, do którego muzykę skomponował, a w którym autor słów Muniek (notabene autor zdecydowanej większości tekstów T-Love) jakże symbolicznie w tej sytuacji śpiewał, że „chłopcy są znowu w mieście”… Zresztą Muniek miał też kilka innych refleksji i dygresji, m.in. zapowiadając utwór „Berlin-Paryż-Londyn”, opisujący prawdziwe przygody, które spotkały go w tych miastach. Poza Muńkiem i „Perkozem” w nagrywaniu „Prymitywu” udział wzięli także perkusista Jarosław „Sidney” Polak, basista Paweł „Nazim” Nazimek oraz gitarzysta Maciej „Magilla Majcher” Majchrzak, ale oprócz nich w „Stodole” zaprezentowali się także inni muzycy stanowiący o sile aktualnego T-Love, czyli gitarzysta Jan Pęczak, klawiszowiec Michał Marecki i doświadczony saksofonista Tom Pierzchalski. Wszyscy efektownie wypadli zwłaszcza przy okazji utworu „T.Love, T.Love”, ale nie mogło być przecież inaczej, bowiem jego tekst traktuje w humorystyczny sposób o tym, kto chciałby grać w zespole.

Była to więc świetna okazja, by przedstawić muzyków. Pierwsza część koncertu, ta związana z „Prymitywem”, zawierała także m.in. cover Vana Morissona „Gloria” (do którego słowa napisał przyjaciel Muńka – Krzysztof „Grabaż” Grabowski – lider Pidżamy Porno i Strachów na Lachy), wesoły i skoczny „Mecz”, „Jaś i Marysia”, a więc piosenkę o dzieciach Staszczyka, a przede wszystkim największy hit z płyty, czyli utwór „Bóg”, chóralnie odśpiewany przez publiczność do spółki z Muńkiem, który pomimo bardzo dobrego nastroju, w jakim niewątpliwie był, zarówno w tym kawałku, jak i podczas całego koncertu zachowywał należyty poziom koncentracji. Ta koncentracja nie zniknęła także w drugiej części koncertu, nawet kiedy na scenie pojawiała się Katarzyna Nosowska, która wspólnie z liderem T-Love wykonała „Wychowanie” oraz „Mukę!” z repertuaru Hey.

Drugim gościem, który zaśpiewał wspólnie z Muńkiem, był jeden z synów Wojciecha Waglewskiego – Bartosz, bardziej znany jako Fisz. Jego występ nie wywołał jednak takiej pozytywnej reakcji widowni jak było to w przypadku Nosowskiej, która w „Stodole” przecież występuje regularnie. W drugiej części koncertu repertuar był  bardziej przebojowy i obejmował przekrój twórczości T-Love, bo pojawiły się w nim takie utwory jak „Autobusy i tramwaje”, „IV L.O.” „I Love You”, „Nie, nie, nie” czy „Warszawa”, zagrana oczywiście na koniec. Wypada także wspomnieć, że w trakcie koncertu zespół wykonał trzy dodatkowe utwory, które znalazły się na tegorocznej reedycji płyty „Prymityw”: „Pole Garncarza”, „Italia” oraz „Jałta”. Szczególnie udanie wypadł zwłaszcza ten ostatni, będący coverem piosenki Jana Kaczmarskiego, którego 10 rocznica śmierci minęła w tym roku. Koncert był jednak pełen radosnych akcentów, a T-Love po raz kolejny potwierdził, że jest jednym z najlepszych zespołów w naszym kraju, mającym niesłabnącą koncertową symbiozę z publicznością, która niezmiennie licznie przychodzi na jego występy.

Tekst: Michał Bigoraj

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz