6 lutego 2016 10:13

Konferencja prasowa i inauguracja kampanii Save the Music

[img:1]

Inauguracja kampanii odbyła się w warszawskiej siedzibie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego 27 stycznia bieżącego roku. Wydarzeniu towarzyszyła konferencja prasowa.

Celem „Save the Music” jest wspieranie dobrej muzyki przy współudziale mody oraz sztuk wizualnych. Fundacja MEAKULTURA pragnie przybliżać sylwetki wybitnych muzyków, a także promować wartościową muzykę, bez względu na jej gatunek. Wartościową, czyli taką, która odznacza się profesjonalizmem, a przy tym wnosi do swojego gatunku coś nowego i niepowtarzalnego. Również tę, która przetrwała próbę czasu i potrafi zjednać sobie kolejne pokolenia odbiorców. Działania odbywają się na wielu płaszczyznach, od tworzenia prac artystycznych, kolekcji ubrań, poprzez publikowanie artykułów, aż po organizację imprez kulturalnych czy wydawanie publikacji  i płyt. W ramach kampanii odbędzie się szereg wydarzeń, takich jak wernisaże, koncerty, pokazy mody. Kupując unikatowe ubrania, będzie można wesprzeć działania Fundacji MEAKULTURA. Jak podkreśla Marlena Wieczorek, pomysłodawczyni kampanii, projekt zrzesza specjalistów, dla których muzyka jest treścią życia i którzy mają nadzieję zarazić swoją pasją innych.

Konferansjerzy - Joanna Stanecka i Michał Dworczyk; fot. Rafał Orłowicz.

"Save the Music" to nie tylko projekt promujący kulturę muzyczną – ma on także odcisnąć realny ślad w sposobie myślenia o niej poprzez edukowanie młodzieży i pokazywanie jej dobrych wzorców. Kolorowe ubrania, z wpadającymi w oko nadrukami, mają szansę zaciekawić młodych ludzi o wiele bardziej niż tradycyjny przekaz. Fundacja MEAKULTURA chce dotrzeć również do dorosłych, do miłośników muzyki, mody, sztuk wizualnych, nonkonformistów i trendseterów. Dr Piotr Jakubowski z UKSW, opiekun koła naukowego „Culture On”, który współpracuje z Fundacją podkreślał, że muzyka często służy jako nośnik tożsamości, także tej pokoleniowej, która sprawia, że muzyka z młodości towarzyszy nam na różnych etapach życia. Kampania adresowana jest więc do tych, którzy poprzez strój pragną zamanifestować swoją tożsamość i miłość do muzyki, ale również do ludzi, których można zachęcić do przygody z muzyką poprzez barwne wizerunki artystów.

fot. Rafał Orłowicz

fot. Rafał Orłowicz 

Na konferencji obecna była Kinga Król, właścicielka marki Confashion oraz twórczyni kolekcji „Save the Music”, która przeniosła grafiki Maksa Skorwidera na ubrania. Celem kampanii jest doprowadzenie do tego, żeby  niektórzy nosili T-shirt z Palestriną  przynajmniej z taką samą dumą, co ten z Che Guevarą. Jak podkreśla projektantka nasz strój bardzo wiele o nas mówi, bo jest ekspresją naszej osobowości, a intrygujący ubiór zawsze zwraca uwagę otoczenia i prowokuje do zadawania pytań.

fot. Rafał Orłowicz

Marlena Wieczorek - pomysłodawca kampanii i Kinga Król - projektantka; fot. Rafał Orłowicz.

Na konferencji nie zabrakło również autora wizerunków artystów, którzy dumnie prezentują się na ubraniach, Maxa Skorwidera. Z okazji kampanii stworzył on także plakaty dotyczące muzyki polskiej w okresie komunizmu. Każdy z nich wzbogacony był o krótki biogram i zarys dzieł słynnych muzyków, ale także wydarzeń kulturalnych takich jak np. festiwal w Jarocinie.

Wystawa plakatów Maxa Skorwidera; fot. Rafał Orłowicz.

Max Skorwider, Karina Dziubecka; fot. Rafał Orłowicz.

Kampania już przed konferencją zyskała wsparcie artystów, mediów i instytucji kultury. Partnerem strategicznym kampanii jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne reprezentowane przez dr Daniela Cichego – Redaktora Naczelnego. Patronat nad wydarzeniem objęło także Narodowe Centrum Kultury. Do akcji dołączyły się media: przesluchania.com, Stowarzyszenie Artystów „Zdolni do Wszystkiego”, Cameral Music, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Presto, ModnaUlica.pl, All about music, Fragile, Jazz Soul, Antymuza, Szafa Muzyczna, O.pl, Infomusic.pl, Radio Kampus, MuzyczneABC.pl, Radio Merkury, Strych na wróble, Lulu Home. Z każdym dniem wokół kampanii gromadzą się nowi Ambasadorzy – choć reprezentują różne profesje i są w różnym wieku, to w swej branży uważani są za autorytety. Należą do nich: Harel, Tomasz Konieczny, Artur Ruciński, Piotr Beczała, Dorota Miśkiewicz, Władysław „Gudonis” Komendarek, Agnieszka Mrozińska – Jaszczuk, Krzysztof Tymendorf, Marcin Przybylski, Adam Bałdych, Cezariusz Gadzina, Jan Lisiecki, Łukasz Borowicz, Lena Piękniewska, Wojtek Blecharz, Natalia Kukulska, Waldemar Kuligowski. Podczas konferencji zaprezentowane zostały nagrania z wypowiedziami wybranych ambasadorów, którzy zgodzili się wesprzeć kampanię swoim wizerunkiem.

Daniel Cichy, Miłosz Bembinow; fot. Rafał Orłowicz.

Agnieszka Mrozińska-Jaszczuk, ambasadorka kampanii; fot. Rafał Orłowicz.

Wkrótce rusza strona internetowa ze sklepem, w którym będzie można zakupić ubrania z kolekcji zaprojektowanej przez Kingę Król. Kampania już teraz cieszy się dużym zainteresowaniem, ale wciąż można się z nami kontaktować. Być może macie jakiś pomysł, który mógłby nam pomóc? Odezwijcie się do nas, bo warto! Ze środków zebranych ze sprzedaży ubrań będziemy wspierać działania Fundacji MEAKULTURA (takie jak: rozwój stron musicfrompoland.eu, organizacja Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych, wydawanie meakultura.pl, a być może nawet stworzenie festiwalu „Save the Music”).

Relacja Drugiego Programu Polskiego Radia jest dostępna TUTAJ 

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz