26 października 2016 09:06

Lady Gaga - "Joanne" (recenzja)

[img:1]

8 lat minęło od debiutanckiego albumu Lady Gagi, którym amerykańska wokalistka podbiła listy przebojów i serca fanów. W trzy lata po niekoniecznie udanym albumie "Artpop" Mother Monster powraca by raz jeszcze pokazać na co naprawdę ją stać. "Joanne" wskazuje na to, że namaszczana na następczynie Madonny wokalistka niejednym może nas jeszcze zaskoczyć.

40-minutowe wydawnictwo otwiera "Diamond Heart", gitarowy pokład zapowiada, że tym razem prawdopodobnie będziemy mieli do czynienia z czymś innym, niż to co znamy z dotychczasowych dokonań panny Germanotty. Wspomniana piosenka jest delikatna, dość oszczędna w środkach, a elektronika nie pojawia się tak od razu. Głośniejszy i bardziej dynamiczny jest natomiast dopiero refren, w którym Gaga śpiewa "Come on, baby, do you have a girlfriend? I might not be flawless but you know I got a diamond heart" - kokietując nas. Kolejny utwór to zupełna petarda "A-YO" sięga w rejony country, pełne mocy i zadziornej gitary. To jedna z moich ulubionych kompozycji na tym albumie. Tytułowy utwór zmienia rejestry na spokojne, a głosowi Gagi towarzyszy gitara. Całość to soul w pięknym wydaniu. Jeśli zdążyliście się stęsknić za elektroniką, to nie trzeba będzie długo na nią czekać. Swoje pięć minut dostanie ona w utworze "John Wayne", który śmiało mógłby znaleźć swoje miejsce na wcześniejszych albumach wokalistki.

Gaga uwodzi bitem również w "Dancin' in Circles", które wokalnie przypomina czasami Gwen Stefani i jej ostatnie dokonania z No Doubt. Co ciekawe wybrany na pierwszy singiel "Perfect Illusion" niekoniecznie wpisuje się w brzmienie całego albumu. Doskonale czyni to za to "Million Reasons" udowadniające, że piosenka wcale nie potrzebuje bogatego instrumentarium by zachwycić. "Sinner's Player" to kolejny z moich ulubieńców, a zaczyna się niczym utwory ze ścieżki dźwiękowej do kryminału. Tutaj również instrumenty zostały ograniczone do minimum - uświadczymy fortepianu i gitary. Całkiem nieźle wypada również bluesowe "Come To Mama". Na albumie znalazło się nawet miejsce na duet z Florence Welch, niestety "Hey Girl" niekoniecznie porywa. Duża w tym zasługa muzyki, wokalnie utwór mógłby się bronić tyle tylko, że zdolności wokalne obu pań znamy już doskonale z innych dokonań. Zdecydowanie lepiej wypada wieńczący album "Angel Down".

Germanotta zawsze miała tendencje do eksperymentów, jednak dopiero na tym albumie czuć, że wychodzi poza do tej pory wytyczoną konwencję, swobodnie poruszając się w soulu, bluesie czy country, a elektronikę chętnie zastępuje gitarą. Ogromną rolę pełni tutaj także wokal Gagi, sięgający rejestrów, które może przyjdzie nam usłyszeć u niej po raz pierwszy. Bardzo często to właśnie on wysuwa się na pierwszy plan. W "Joanne" bezsprzecznie można się zakochać, jest tu mnóstwo mocnych piosenek, zwłaszcza takich, w których brylują rytmy z ubiegłych dekad. Muzycznie jest to bowiem podróż przez lata 60.,70., i 80. Nowy album Gagi to z jednej strony pierwszy krok w rejony do tej pory dla niej nieznane, z innej nieśmiałe nawiązania do patentów doskonale już znanych z jej twórczości. Istnieje więc spora szansa, że Gaga zdobędzie nowych fanów, nie tracąc przy tym dotychczasowych. Ja ten album kupuję w całości, nawet jeśli w głowie wciąż pobrzmiewa mi "Poker Face" i "Bad Romance". 

Tracklista:

1. “Diamond Heart”
2. “A-YO”
3. “Joanne”
4. “John Wayne”
5. “Dancin’ in Circles”
6. “Perfect Illusion”
7. “Million Reasons”
8. “Sinner’s Prayer”
9. “Come to Mama”
10. “Hey Girl (feat. Florence Welch)”
11. “Angel Down”

Autor recenzji: Monika Matura
Ocena: 5/6
Warto posłuchać: "A-YO", "Dancin' in Cicrles", "Sinner's Prayer"

Pop
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz