3 lutego 2025 09:30

CTM Festival w Berlinie [Relacja]

26. edycja CTM festiwalu w Berlinie odbyła się na przestrzeni 10 dni - od 24 stycznia do 2 lutego. Koncerty, wystawy, warsztaty i prelekcje odbywaly się w różnych miejscach - porozrzucane po całym mieście - dając nie tylko możliwość poznać nowości w sztuce i muzyce, ale odkrywać miasto.

Festiwal, zgodnie ze swoim sloganem, jest przygodą pełną niespodzianek, emocji i artystycznych doznań. Większość lokacji była wspaniałe nagłośniona, tutaj szczególne uznania w stronę Berghaim i Radialsystem. Oświetlenie również zasługuje na pochwałę, doskonale dopełniało odbiór muzyk,; wręcz artyzmem wykazało się tutaj Berghaim, Volksbuhne i Radialsystem.

Sam lineup również nie zawiódł, szeroki przekrój gatunków, wielu ciekawych artystystów, szkoda, że nie można być w wielu miejscach na raz by doświadczyć wszystkich koncertów.

Osobiście najbardziej zapadły mi w pamięć i wciąż rezonują poniższe występy:
 
Resistance resilience - pierwszy występ ,w którym uczestniczyłam, od razu dobre otwarcie. Muzyka wystartowała z nostaligcznej nuty, ale rozbudowała się dość gwałtownie. Dźwięki niemal namacalne, podkreślony przez efekt przemieszczania się dźwięku po sali. Artystki Lynn Nandar Htoo i Victoria Yam aka rEmPiT g0dDe$$ skryte były za półprzeźroczystą konstrukcją, na której wyświetlano abstrakcyjne wizualizacje od Gabriela Htoo. 
 
Gibrana Cervantes x Colombian Drone Mafia - skrzypce z Drone'ami, bardzo przyjemna kombinacja. Mimo nieco niepokojącego tonu skrzypiec i surowości drone całość była kojąca, niemal relaksującą.
 
Kianí del Valle (KDV) Performance Group wraz z Tayhana i Hamill Industries - majstersztyk. Projekt Cortex łączył taniec, koncert i wizualizacje - całość niesamowicie dopracowana i współgrająca ze sobą. 
 
Dadabots - to już mój drugi koncert z tym projektem, niezmiennie świetne doświadczenie. Używając AI artyści generują muzykę podając gatunek(i), nazwę artystyczny (niekoniecznie istniejąca) i nazwę utworu, w tej odsłonie pomysły podawała publika, co stworzyło niesamowitą więź. Z jakiegoś powodu, ku mojej uciesze, program upodobał sobie gabbery i 90s' w interpretacjach.
 
Runhild Gammelsaeter & Lasse Marhaug - kolejna odsłona drone tym razem z wokalem, zdecydowanie mroczniejsza, w pewien sposób gęstsza. Głos użyty jako instrument dopełniał obrazu.
 
Bendik Giske - pociągająca wirtuozeria saksofonu, artysta władał publiką jak zaklinacz węży. Zaprosił nas do tańca by pod koniec ułożyć do snu.
 
Emme z »Heaven Help Me« - występ teatralno-muzyczny, gdzie artystka dzieli się z widzem doświadczeniem koszmaru jakim są toksyczne związki. Bardzo emocjonalny i urzekający koncert.
 
Kasinym - indonezyjski artysta zapewnił publice muzyczne kardio, serwując różnorodność gatunków do których nie sposób stać niewzruszenie. Piękny chaos, przetańczony cały set.
 
Minna- no kimochi - nieco inne podejście do rave niż poprzednik, bardziej ustrukturyzowane, bujane i transowe. Mimo spokojniejszego rytmu, muzyka również pobudzała do tuptania.
 
Takkak Takkak i wizualizacje od Brandon Tay - elektronika podkręcona mnogością instrumentów oraz wizualizacje bazujące na kulturze południowo wschodniej Azji. Panowie zrobili taką zadymę, że alarm przeciw pożarowy się włączył. Bardzo energetyczny występ.
 
Słowem podsumowania, dla fanów muzyki eksperymentalnej pozycja na festiwalowej mapie Europy jak najbardziej do polecenia. 
 
relacja: Magdalena Drużkawiecka

Electronic & dance
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz