Yamaha DHR/CHR - nowe głośniki przenośne z pierwszą koaksjalną dwunastką!
Yamaha Corporation ogłasza nowe produkty ze swojej profesjonalnej oferty audio: aktywne zestawy głośnikowe z serii DHR i zestawy pasywne CHR.
Serie DHR i CHR są idealnymi rozwiązaniami dla każdego, kto chce wznieść swoją sztukę nagłaśniania na nowy poziom profesjonalnej jakości, dokładności i wydajności. Obudowy ze sklejki premium wykończone twardą powłoką poliurea zapewniają trwałość niespotykaną w innych głośnikach tej klasy. Każdy model został zoptymalizowany, aby sprostać wymaganiom różnorodnych zastosowań, z modelami 10-calowymi do instalacji stacjonarnych i multimedialnych, modelami 12-calowymi przeznaczonymi do użytku jako monitory podłogowe i wersjami 15-calowymi do zastosowań FOH - wszystkie wyposażone w starannie dobrane przetworniki własnej konstrukcji.
Przetworniki serii DHR są napędzane przez wyposażone w procesory DSP wzmacniacze klasy D, aby zapewnić wyjątkową jakość i czystość dźwięku. W połączeniu z praktycznymi funkcjami dostosowanymi do ich konkretnych zastosowań, te dwie serie zapewniają elastyczność wyboru idealnego głośnika do szerokiej gamy aplikacji dźwiękowych.
Modele 10-calowe są wyposażone w obracalne tuby HF i są kompatybilne z opcjonalnym uchwytami typu U - UB-DXRDHR10 - do zastosowań w instalacjach stałych i użytkowych, podczas gdy modele 12-calowe są pierwszymi głośnikami Yamaha wyposażonymi w koncentryczny driver ciśnieniowy zastosowany w celu uzyskania lepszej przejrzystości i wyrównanego pasma przenoszenia, do zastosowań jako monitory podłogowe. Największe w ofercie są modele 15-calowe, które są wyposażone w punkty montażowe do podwieszania w instalacjach stałych lub jako przenośny system FOH, dzięki dwukątowemu gniazdu na statyw.
Nowa seria zestawów przenośnych aktywnych DHR i pasywnych CHR to zoptymalizowane połączenie tego, co najlepsze w legendarnych DXR i w bezkompromisowych DZR, plus coś extra - pierwszy uniwersalny głośnik koaksjalny. 1000-watowa "dwunastka" posiada współosiowo zamontowany przetwornik wysokotonowy. Taka konstrukcja zapewnia idealne dopasowanie fazowe w paśmie podziału częstotliwości, we wszystkich kierunkach. Oznacza to wyższy poziom jakości dźwięku. Jest to szczególnie ważne w monitorach scenicznych, bo brak interferencji w średnicy zwiększa bezpieczeństwo od sprzężeń akustycznych. Dlatego tym razem obudowa została zoptymalizowana do pracy na podłodze, przy zachowaniu możliwości użycia statywu rurowego - DHR12M/CHR12M. W serii aktywnej FIR DSP, jak w poprzednich konstrukcjach, daje liniową charakterystykę fazową dopasowania driverów.
Panel sterujący jest oszczędny jak w DXR, obudowa drewniana z wytrzymałym pokryciem jak w DZR, a front ochrania stalowy grill. Myślę, że nowa seria DHR/CHR, atrakcyjnie wyceniona, z wyjątkową "dwunastką" na czele, może być naszym kolejnym, wielozadaniowym "koniem roboczym".
Maciej Błachnio - Yamaha Music Europe