

Największy system nagłośnienia Meyer Sound Constellation w USA. Zabytkowe kino zmienia oblicze w salę koncertową
Z cyklu ciekawe audio instalacje prezentujemy kolejną spod znaku Meyer Sound. Arlene Schnitzer Concert Hall w Portland w USA została ponownie otwarta po pandemicznej przerwie i zadebiutowała instalacją systemu wsparcia akustyki Constellation firmy Meyer Sound. Jest to pierwsze zabytkowe kino z tak zaawansowaną instalacją nagłośnienia, ale także największy system Constellation w USA pod względem całkowitego rozmieszczenia głośników i mikrofonów.
w skrócie:
- Obiekt powstał w 1928 roku, a jego dzisiejsza pojemność sali koncertowej to 2776 miejsc
- Wartość inwestycji 10 milionów USD
- System Constellation składa się z 86 mikrofonów wykrywających dźwięk otoczenia i 294 starannie rozmieszczonych małych głośników.
- Cztery odrębne strefy akustyczne na scenie i w sali
- Więcej ciekawych instalacji znajdziesz w dziale Zrealizowane instalacje AV
Przy obecnej pojemności 2776 miejsc Arlene Schnitzer Concert Hall jest jedną z kwintetu sal obsługiwanych przez Centra Sztuki Portland'5. Obiekt został zbudowany w 1928 roku jako dom wodewilowy, przekształcił się w kino dopiero dwa lata później, a ostatecznie został zamknięty w 1982 roku. Po renowacji wartej 10 milionów dolarów obiekt został ponownie otwarty w 1984 roku jako wielofunkcyjna sala koncertowa i nowa siedziba Oregon Symphony.
Nasz obiekt jest pierwszym zabytkowym kinem, w którym zainstalowano Constellation. To wyrafinowany system, który zbiera entuzjastyczne recenzje. Wrażenia publiczności są bardzo pozytywne. Ci, którzy nawet nie wiedzą, że Constellation jest tutaj zainstalowany, mówią, że dźwięk w sali jest teraz bardzo dobry, a ci, którzy o tym wiedzą, twierdzą, że to zmienia zasady gry.
Robyn Williams - dyrektor wykonawczy Portland’5
Renowacja w 1984 r. obejmowała znaczące zmiany w akustyce architektonicznej, w tym instalację dużej muszli scenicznej, aby zarówno pogłos jak i dystrybucja dźwięków ze sceny były odpowiednie dla występów symfonicznych. Ale problemy pozostały. Na przykład miejsca siedzące pod głębokim balkonem odczuwały zauważalny brak równowagi i tłumienia dźwięku, a masywna muszla sceny wciąż nie była w stanie równomiernie rozprowadzić dźwięku w całej sali. Ponadto przenoszenie i przechowywanie starzejącej się muszli było trudne i czasochłonne, co budziło obawy dotyczące bezpieczeństwa.
Williams i inni kluczowi decydenci początkowo odłożyli na bok aktywne rozwiązanie akustyczne, oparte częściowo na doświadczeniach z systemem wcześniejszej generacji innego producenta w innym miejscu w Oregonie. Ale Williams zmieniła zdanie po tym, jak doświadczyła wrażenia Constellation w sali SoundBox w San Francisco Symphony.
Od razu zdałem sobie sprawę, że może to być rozwiązanie, którego szukaliśmy. Muszla była u kresu swojego życia, a my nie chcieliśmy wydawać sześciocyfrowych kwot na rozwiązanie, które służyłoby organizacji tylko jednej formy artystycznej. Constellation nie tylko poprawia akustykę przy koncertach symfonicznych na scenie i na widowni, ale także zapewnia elastyczność dla szerokiej gamy innych gatunków muzycznych, które tu gościmy.
Robyn Williams - dyrektor wykonawczy Portland’5
Kluczowi decydenci, w tym Williams, prezes i dyrektor generalny Oregon Symphony Scott Showalter, oraz muzycy symfoniczni udali się do Berkeley, aby posłuchać Constellation w siedzibie Meyer Sound i Zellerbach Hall na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. Po konsensusie dotyczącym decyzji zakupu, koła zostały wprawione w ruch.
Zainstalowany system Constellation składa się z 86 mikrofonów wykrywających dźwięk otoczenia i 294 starannie rozmieszczonych małych głośników, z różnymi kombinacjami przypisanymi do czterech odrębnych stref akustycznych na scenie i w sali. Wrażenia akustyczne są tworzone przy użyciu opatentowanego algorytmu VRAS, zainstalowanego na cyfrowej platformie audio D-Mitri. Jest to największy system Constellation w USA pod względem całkowitego rozmieszczenia głośników i mikrofonów.
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
Pon - Pt: 09.00 - 17.00