4 czerwca 2019 09:05
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Audiofast Audiofast tel: +48 42 61 33 750 www.audiofast.pl HIGH END Monachium Vorm Eichholz 2g 42119 Wuppertal

dCS: MOSAIC - sprzęt to również oprogramowanie

O jakości i przyjemności z użytkowania urządzenia strumieniującego decyduje warstwa sprzętowa (hardware) i oprogramowanie (software). dCS (Data Conversion Systems) znany jest z unikalnych w skali świata rozwiązań sprzętowych, ale czy tylko?


 [img:1] 

W tym roku w Monachium nie było premier sprzętowych. W ofercie pozostają więc flagowe urządzenia zaprezentowane 7 lat temu – referencyjna seria Vivaldi, Rossini który miał swoją premierę 3 lata temu, Network Bridge, oraz Bartók z sierpnia ubiegłego roku stanowiący trzecią generację.


[img:6] John Quick

John Quick: Firma od wprowadzenia do sprzedaży rodziny Vivaldi oferowała aplikację sterującą, która z czasem zaczęła się robić „przestarzała” i kłopotliwa. W tak zwanym międzyczasie ogromną furorę zrobił ROON, ze swoim interfejsem i ogromną bazą danych. Wielu klientów dCS używa go, ale ROON jest usługą płatną. 
Nowi klienci oczekują możliwości sterowania, od razu po zakupie produktu, bez konieczności dokupowania na starcie dodatkowe subskrypcji w firmie trzeciej (ROON). Zapadła więc decyzję o napisaniu od zera nowej, eleganckiej appki sterującej, lepiej dostosowanej do możliwości sprzętu i oczekiwań klientów. No i oczywiście ładniejszej.


[img:4] Mosaic - playlista na High End

Tak więc tegoroczną premierą jest Mosaic, a dokładniej dCS Mosaic Control – aplikacja nie mająca nic wspólnego z dawniejszym „sterownikiem”. Pracuje znacznie sprawniej, stabilniej, pozwala na wprowadzanie wielu zmian w konfiguracji urządzeń, pozwala dostosować dźwięk systemu zgodnie z preferencjami użytkownika, no i ma nowy interface.
Nikt w dCS nie ukrywa, że ROON jest niedoścignionym liderem wśród aplikacji zarządzających treścią, ale żebyśmy się dobrze zrozumieli – Mosaic pełni rolę darmowego „pilota” dostarczanego w komplecie wraz z każdym produktem dCS i właśnie ów „pilot” został stworzony na nowo.


[img:5]Potrzeba wiary i głębokiego przekonania w sprawność pokazywanego sprzętu,
by demonstrować go publicznie na takim materiale - szacun

TIDAL od dawna był dostępny dla klientów dCS, dzięki Mosaic dostęp do treści strumieniowanych w wysokiej rozdzielczości został poszerzony o wyśmienitą ofertę Qobuz i bibliotekę w jakości CD od Deezer. Listę źródeł uzupełniają podcasty i radio internetowe. 
Aplikacja pracuje na urządzeniach z systemem iOS oraz Android i jak zapewniał mój rozmówca, platforma jest tu bez znaczenia, gdyż aplikacja działa identycznie na obu.

David Steven (Dyrektor zarządzający): Jesteśmy małą firmą high-tech, a nasze produkty mają długie cykle życia. To nie powstrzymuje naszych inżynierów od wprowadzania innowacji i ulepszania technologii każdego dnia. Ponieważ wprowadzamy rzeczywiste ulepszenia w projektach, dokładamy wszelkich starań, aby były one dostępne dla naszych klientów przy minimalnych lub zerowych kosztach. To obietnica, którą składamy, gdy ktoś inwestuje w produkty dCS.

Info ze strony producenta: Wszyscy właściciele obecnych produktów dCS (Vivaldi 2.0, Vivaldi One, Rossini, Bartók i Network Bridge) mogą skorzystać z dostępu do dCS Mosaic poprzez prostą aktualizację oprogramowania układowego wraz z pobieraniem aplikacji z App Store lub Google Play.
dCS Mosaic 1.0 jest dostępny bez żadnych kosztów i jest dołączany do nowo rozsyłanych produktów i pozwala klientowi cieszyć się strumieniową transmisją muzyki z wielu usług i źródeł, w tym: UPnP, Deezer, Qobuz, TIDAL, Roon, Spotify, Airplay, radio internetowe, podcasty i lokalnie podłączona pamięć USB.

 
[img:3] 

Udało mi się namówić człowieka odpowiedzialnego za rynek USA i Kanady na kwadransik pogawędki, by przybliżył czytelnikom własnymi słowy, na czym polega unikalność oferty dCS. 

[img:7:R]John Quick: Jesteśmy firmą pracującą na odmiennych zasadach od większości rynku i spróbuję ci to w kilku słowach wyjaśnić. Serce używanej przez nas technologii pochodzi z końca lat 90-tych i są to procesory FPGA, które obecnie nieco bardziej zaczęły się pokazywać np. w DAC’kach, choć zastosowanie mają nie tylko w audio, ale w innym sprzęcie elektronicznym. FPGA (od ang. field-programmable gate array – bezpośrednio programowalna macierz bramek – red.) pozwala na wielokrotne przeprogramowywanie procesora bez konieczności wymiany go.

Nasz sprzęt idzie ręka w rękę z oprogramowaniem, a Ring DAC po 30 latach od założenia firmy, pozostaje nadal unikalnym rozwiązaniem w skali światowej – nikt oprócz nas, niczego podobnego nie ma w ofercie. Żadna inna architektura nie potrafi utrzymać takiej liniowości – co jest kluczowe dla przejrzystości i oddawania emocji – inne firmy koncentrują się na niskim poziomie zniekształceń i niskich szumach, a to jedynie jeden z wielu elementów układanki. Liniowość w naszym wydaniu oznacza, że nawet najdrobniejsze sygnały są prawidłowo renderowane podczas odtwarzania.
Po prostu dysponujemy ogromną wiedzą jak zoptymalizować warstwę oprogramowania pod sprzęt.


[img:8]Vivaldi...

[img:9] ... i jego wnętrze

Gdy wypuszczaliśmy wersje 2.0: Rossini i Vivaldi, ludzie zwracali uwagę na płytkę z Ring DAC’kiem, ale mało kto zdawał sobie sprawę, jak fundamentalne zmiany zostały dokonane na poziomie mapowania wzorców źródłowego prądu determinującego liniowość i precyzję odtwarzania. 
Wiemy jak tworzyć dobry sprzęt i dobre oprogramowanie, co i jak mierzyć, na co zwracać uwagę i jak to razem zmieszać, by nasze urządzenia pozostawały „aktualne” przez lata. 

Bądźmy realistami, nie istnieje coś takiego jak 100 procentowe zabezpieczenie (future-proof – red.) na to, co przyniesie nam przyszłość. Jak porównasz swój telefon sprzed 10 lat, z tym co masz teraz w kieszeni, to pewne kwestie stają się oczywiste – wszystko jest mniejsze, a potrafi znacznie więcej i szybciej.
Projektujemy urządzenia mając w głowie perspektywę użytkowania przez 6-10 lat. Dopiero obecnie w produktach sprzed 10 lat zaczęły się kończyć zasoby w FPGA, więc nie ma gdzie upchnąć MQA, ale zauważ, że to się stało dopiero po dziesięciu latach pracy w pełnej funkcjonalnego urządzenia. Uważam, że pod tym względem osiągamy i tak niesamowite wyniki na tle konkurencji.

W 2007 wypuściliśmy Scarlatti i tak jak dla Debussy wybraliśmy najlepsze dostępne w tamtym czasie FPGA, które zaczęliśmy powoli wypełniać oprogramowaniem 20-30-40% na chwilę obecną. Ostatni duży update miał miejsce w ubiegłym roku. Mamy więc jeszcze spore zapasy „mocy”.


 [img:10]Vivaldi One

Nasza konkurencja, w większości projektując nowe urządzenia, koncentruje się na rozwiązaniach bieżących i jakby nie wybiega w przyszłość na więcej niż kilka miesięcy. Wypuszczają urządzenia kompletne i zamknięte na dany moment, niestety one nigdy już nie staną się lepsze.
Jeśli pojawia się Double DSD, czy DXD to my to dołączamy do swoich produktów i tyle.

Gdy wypuszczamy nowy produkt, to zawieramy z klientem umowę, że to dopiero początek jego cyklu życia. Gdy coś u nas kupujesz, to w rzeczywistości jesteś dopiero na początku drogi. Owszem na starcie jest dość drogo, częściowo odpowiada za to jakość wykonania, która jest na najwyższym możliwym poziomie spotykanym w branży, ale jednocześnie uruchamiamy program badawczo-rozwojowy dla danego modelu i uczymy się jak go nieustannie udoskonalać. Gdy pojawiają się nowe usługi sieciowe, filtry itp. wtedy dołączamy je do oprogramowania systemowego i wysyłamy bez dodatkowych kosztów do klientów. 

 [img:11]Rossini

A jeśli się pojawia potrzeba, której nie można przeskoczyć softwareowo, to oferujemy również upgrady sprzętowe podzespołów – tak się stało np. w przypadku karty sieciowej dla Vivaldi 2.0, która przebyła znaczną ewolucję i jest obecnie dostępna też w: Network Bridge, Bartók i Rossini.
Część z podzespołów została zaprojektowana modułowo, więc stosunkowo łatwo je wymienić. Np. USB straciło na znaczeniu i mniej z niego korzystamy, stało się jednym z interfejsów zapewniających jedynie wsteczną kompatybilność, ale gdyby coś się nagle zmieniło... jesteśmy na to przygotowani. 
Upgrady nie wymagają nigdy odsyłania urządzeń do UK i odbywają się w serwisach lokalnych współpracujących z naszymi dealerami.

Wiele osób nie pojmuje tej filozofii działania, ponieważ przyzwyczaili się do sytuacji, że świat cyfrowego audio rozwija się tak szybko, że w tej chwili mogą kupić za 3.000$ DAC, którego możliwości kilka lat temu kosztowały co najmniej 10.000$. Gdy więc pojawia się jakaś nowa funkcjonalność, to może go tylko sprzedać lub wyrzucić i kupić kolejny.
Natomiast nasze produkty, od samego początku oferują wszystko co najlepsze na dany moment i są stale udoskonalane w stopniu znaczącym, przez kolejnych wiele, wiele lat.

 [img:2]

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > dCS rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz