30 września 2019 10:28
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Horn Distribution Horn Distribution tel: 22 331 55 55 www.horn.pl

DENON / POLK / DEFINITIVE TECHNOLOGY - nadchodzi trzęsienie

Dla wielu producentów IFA to impreza konsumencka, na której pokazuje się soundbary i głośniki przenośne. Ekspozycja Sound United również wpisywała się w ten model biznesowy, ale nie o to chodzi, przeczytajcie ten tekst do końca, bo zanosi się na (nie)małe trzęsienie ziemi.


[img:1]Pod ścianką (po lewej) pokazującą jak działa multiroom HEOS zatrzymywało się sporo ludzi,
przyglądając się jak to się wszystko razem łączy

[img:2]

[img:7]Marantz Melody X – bardzo uniwersalny i doceniony przez EISA mikro zestaw...

[img:8]... oraz doceniony w ubiegłym roku Denon CEOL N10

[img:5]Po stronie błękitnej od góry Denon: DHT-S316, DHT-S516H, DHT-S716H i Definitive Technology Studio Slim

[img:6]Oraz suby do kompletu

[img:3]Po stronie czerwonej Polk: Signa S2, Magnifi Mini, Magnifi Max i Command Bar

[img:4]Polk to największy amerykański producent kolumn i widać, że trzyma rękę na pulsie, instalując w swoich nowych soundbarach Polk Assist
 – asystenta głosowego Google, firma jest ewidentnie na krzywej wznoszącej, nieustannie zdobywając nowe rynki

[img:12:L]Najciekawszy nowy produkt pokazał Definitive Technology – bardzo nowoczesny, minimalistyczny i płaski (4.6 x 110.21 x 8.26 cm) soundbar 3.1 Studio Slim – przygotowany do strumieniowania muzyki przez Wi-Fi (Chromcast) i Bluetooth. Są też wejścia: optyczne i HDMI ARC. Jak to u Definitive’a wszystko jest na najwyższym poziomie, z aluminiowym korpusem i specjalnie pod ten model zaprojektowanymi przetwornikami o minimalnych zniekształceniach (macierz 7 przetworników tworzy 3 kanały). Promieniujący w dół bezprzewodowy subwoofer 8” / 100 W. Tweetery z neodymowymi magnesami pozwalają wycisnąć sporą moc (70 W), bez poświęcania jakości dźwięku. Jednym przyciskiem zmienić można charakterystykę EQ – Film / Muzyka / Noc.

Na tym przykładzie widać odmienność Definitiva w podejściu do tematu konstruowania belek – pomimo, że posiada znacznie niższy profil od konkurencyjnych modeli, to zastąpienie taniego tworzywa sztucznego (wpadającego  łatwo w rezonans), szlachetniejszym aluminium, pozwala uzyskać większą wydajność, przy wyższej jakości sygnału. Całość zarządzana oczywiście głosowo.

Mike Gregory (Sound United): Globalnie soundbary ida w górę, amplituner AV idą w dół. Uznaliśmy, że zaczniemy przenosić coraz więcej technologii spotykanych w naszych amplitunerach, właśnie do soundbarów. Na tym się obecnie skupiamy. Za rok zobaczysz efekty. 

[lupa:1:R]To zdanie mówi niemal wszystko o tym co nas w niedalekiej przyszłości czeka. I w zasadzie to by było na tyle. Kto czuje niedosyt, niech się jednak uzbroi w cierpliwość, gdyż już na styczeń planowane jest kilka ciekawych produktów, z nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi. Na moje wyczucie... pozytywnie zamieszają. Niestety nie mogę jeszcze o nich napisać, bowiem wnioski patentowe są jeszcze w trakcie załatwiania.

(kliknij żeby powiększyć)

Natomiast co mogę ujawnić (pierwszy pokaz w USA już się odbył na Rocky Mountain Audio Fest miesiąc temu), to że Polk szykuje powrót w WIELKIM stylu audiofilskich kolumn z serii Polk Legends (5 modeli) – to będzie trochę jak wynalezienie kolumn na nowo – i mam nadzieję, że flagowe L800 pojawią się na warszawskim Audio Video Show. Tego nie można przegapić. Wykorzystana w nich platforma głośnikowa SDA poprzez podwojenie liczby tweeterów i średniotonowców pracujących w macierzy poszerza scenę stereofoniczną do niespotykanych dla skrzynkowych konstrukcji rozmiarów (nie mówię tu o kolumnach dookolnych w stylu Zeta Zero). Pomysł jest powrotem do lat 80-tych i genialnych konstrukcji samego Matthew Polk’a.

W rozmowie Mike’m Gregory, wymieniliśmy się również poglądami na temat ewentualnych przyczyn widocznego „dołka” wśród nowości. Wnioski są mniej więcej takie, że audio, podobnie jak i inne branże technologiczne w tym sezonie konsolidują siły, by móc zaproponować coś świeżego za rok – czyli w cyklu dwuletnim. Innymi słowy można powiedzieć, że technologia i klienci dostali zadyszki od wypuszczanych rok w rok nowych urządzeń.

[img:11:R]Kosmetyka w stylu „nowy obiektyw” w smartfonie, to za mało by uzasadnić porzucanie ledwie rocznych konstrukcji i zastępowanie ich nowymi modelami dla zasady, bo własnie się zbliża data w kalendarzu. Nie da się wymyślać ciągle koła na nowo, no chyba, że ma się folowersów, którzy łykną cokolwiek i za dowolne pieniądze byle miało ukochane logo.

Z identyczną sytuacją jak u Denon’a i Marantz’a, spotkałem się podczas rozmów w firmach: Yamaha, Pioneer, Onkyo, Samsung i wielu, wielu innych. Zamiast nieustająco przeć do przodu, firmy przyhamowały i zaczęły udoskonalać istniejące rozwiązania. Pojawiło się sporo updatów oprogramowania, za które dotychczasowi użytkownicy na pewno będą bardziej wdzięczni, niż za info, że ich kupiony w zeszłym miesiącu sprzęt jest już „przeterminowany”.


[img:10]Dłuższa lub krótsza, ale kolejka stała tu ciągle

Nie mogę przy okazji nie wspomnieć o prezentacji, która odbywała się po sąsiedzku i nie była zorganizowana przez Sound United (właściciel marki Definitive Technology) – nazywała się IMAX Enhanced i była poświęcona nieprawdopodobnej wręcz poprawie jakości obrazu i dźwięku.

Na sali panował głęboki mrok. Prezentacja, mówiąc kolokwialnie wbijała w fotele pod każdym względem. Byłem pewny, że to jakaś profesjonalna instalacja z któregoś z IMAX’owych kin. Gdy poprosiłem o zrobienie nieco światła, by ją sfotografować okazało się, że system audio był postawiony na amplitunerze Marantz'a i kolumnach Definitive Technology. Nie chcę by zabrzmiało to przesadnie, ale tak potężnego i szczegółowego zarazem dźwięku nie słyszałem jeszcze na żadnym domo kinowym demo. Kosmos to mało powiedziane.


[img:9]IMAX Enhanced jest przeznaczony do użytku domowego, tak jak i te kolumny – kino lepsze jak w kinie

Gdzie kupić?

POLK AUDIO POLK AUDIO www.polkaudio.com

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > POLK AUDIO rozwiń listę sklepów

Gdzie kupić?

DEFINITIVE TECHNOLOGY DEFINITIVE TECHNOLOGY www.definitivetech.com

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > DEFINITIVE TECHNOLOGY rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz