13 grudnia 2019 09:20
Waldemar Nowak INFOAUDIO.PL Info Horn Distribution Horn Distribution tel: 22 331 55 55 www.horn.pl

DALI - tego jeszcze nie grali, bo DALI słuchawki robi (135 / Stadion)

Powiada się, że biednemu to zawsze wiatr w oczy, a bogatemu to i byk się ocieli. To jedna z najbardziej nieprawdopodobnych premier tego roku, bowiem DALI to już nie tylko kolumny, głośniki bezprzewodowe i soundbary, DALI to od teraz również słuchawki. 

DALI zajęło w tym roku dwa pokoje, dzieląc je pomiędzy kolumny i słuchawki. Miałem okazję uciąć sobie przemiłą pogawędkę z panią dyrektor Inez Bukdahl, a oto co ciekawsze jej fragmenty (uchylające nieco rąbka tajemnicy, na temat kierunków spodziewanych przemian i rozwoju firmy).

(kliknij żeby obejrzeć film)

Co ciekawego przywieźliście w tym roku?

[lupa:1:R]Inez Bukdahl (Dyrektor marketingu DALI): 
Przywieźliśmy dwa nowe produkty aktywne, znane wcześniej ze swoich analogowych odpowiedników (Rubicon C-6 i C-2 - red.). 
Gdy cofniemy się pamięcią o 5-10 lat, to wówczas mieliśmy w ofercie tylko kolumny analogowe i głośniki instalacyjne. 
Obecnie wspieramy się na kolejnych "nogach" – głośniki aktywne (w tym soundbary – red.) i przenośne.
Planujemy rozwijać nadal wszystkie te kierunki, bowiem widzimy jak świat się zmienia. Pomimo, że dziś jako firmę, stać nas na przysłowiowy "chleb z masłem", to już za 10 lat kolumny analogowe staną się najprawdopodobniej produktem niszowym. 

(kliknij żeby powiększyć)

W nowej rzeczywistości będziemy mogli nadal równie dobrze funkcjonować, ale trzeba się do tego przygotowywać już dziś. Nie spodziewamy się oszałamiającej sprzedaży kolumn aktywnych jeszcze w ciągu najbliższych dwóch lat, ale to jest cena za wydeptanie sobie nowych dróg na przyszłość. 

Stąd m.in. nasza najnowsza propozycja "nausznych głośników" (mowa o słuchawkach – red.), opartych dokładnie o te same pryncypia, co duże kolumny. Moim subiektywnym zdaniem, udało się nam osiągnąć wyznaczone cele i utrzymać pozycję lidera, oczywiście w odpowiednich kategoriach cenowych. 


[img:5]SkyBox 135  pokój nowych trendów  słuchawki zwane 
nausznymi głośnikami iO4 i iO6, oraz DALI Katch One

DALI i słuchawki? To jednorazowy strzał, czy początek większej historii?

O słuchawkach dyskutowaliśmy w firmie od lat. Zależało nam, żeby były one jednocześnie przewodowo-bezprzewodowe. Ludzie są w nieustannym ruchu i mają różne wymagania, np. kabla nie podłączysz już do iOS. Jedyne co nas powstrzymywało, to jakość bezprzewodowości, która przez długi czas była wąskim gardłem. 

My nie nazywamy ich słuchawkami, tylko głośnikami dla uszu (org. Loudspeakers for Your Ears). Zaprojektowali je ci sami ludzie, którzy na co dzień pracują przy kolumnach podłogowych, obowiązywały te same pryncypia i ten sam sposób myślenia o dźwięku.
Projekt kolumn zajmuje nam zwykle 12 miesięcy, projekt słuchawek zajął 2 lata. 

Jak wszyscy, chcemy zawalczyć o młodego klienta i wyjść mu naprzeciw, gdyż “audiofil”, taki jakiego znamy, to wymierający gatunek  wystarczy rozejrzeć się wokół. 


[img:3]Inez Bukdahl  namówić członka kierownictwa firmy na pozowanie z produktem  amazing 

Musze przyznać ci rację, że rzeczywiście brzmienie tych “słuchawek” jest z innej bajki. To nie są kolejne słuchawki, a bardziej przypominają swoją przestrzennością kino domowe na głowie. 

Jest dokładnie tak jak mówisz, acz niektórzy recenzenci zarzucają im zbyt małą obfitość basu, ale jak posłuchasz naszych kolumn, to jest to dokładnie taka sama sygnatura autentycznego dźwięku.
Myślę, że udało nam się przenieść doznania z dużych skrzynek, do malutkich muszli wokółusznych.
Gdy porównasz nas z konkurencją, z tego samego przedziału cenowego, to nasz produkt gra znacznie szerzej. Zasługa w tym m.in. 50 mm przetworników  zależało nam na ich maksymalnym odsunięciu od uszu, by mogła powstać ta naturalna przestrzenność i “oddech”. Żeby można było słuchać ich godzinami bez poczucia zmęczenia lub irytacji. Dlatego też wyglądają trochę odmiennie  są dość szerokie.
A poza tym niewiele firm używa 50 mm przetworników. 


 [img:4]Wizualne pocięcie obudowy na "pięć warstw" działa bardzo wyszczuplająco, acz to są rzeczywiście głębokie słuchawki

Nie jest łatwo zaprojektować dobre słuchawki od zera. Miałem okazję wielokrotnie przyglądać się w laboratoriach żmudności laserowych pomiarów membran i analizowaniu ich zachowania, jak wam się udało osiągnąć taki poziom juz za pierwszym razem?

Dochodzenie do obecnego punktu zajęło nam w sumie blisko trzy lata. Sama produkcja oczywiście nie odbywa się w naszej fabryce w Danii, gdyż nie ma tam na to warunków technicznych.
U siebie przeprowadziliśmy badania i 
wszystko zaprojektowaliśmy, ale montaż odbywa się u naszego fantastycznego dostawcy z Chin. Natomiast moduł ANC (aktywne tłumienie hałasu – red.) pochodzi od Sony, bo to jedno z najlepszych tego typu rozwiązań na świecie (z tym trudno się nie zgodzić, firmy takie jak: Sony, JBL, Sennheiser, Bose to absolutna elita w dziedzinie aktywnego tłumienia – red.). 

Przyjęliśmy tu taktykę podobną jak i w innych naszych produktach. Nie da się być najlepszym we wszystkim i to w ramach jednej fabryki, dlatego patrzymy co możemy wykonywać we własnym zakresie, oraz dokonujemy świadomego wyboru dostawców podzespołów spośród najkompetentniejszych dostępnych na rynku – np. stożki do głośników robią dla nas Niemcy. Oczywiście współpracujący z nami dostawcy produkują podzespoły wyłącznie według naszej specyfikacji – można więc powiedzieć, że są to nasze części.


Czyli projektowo to w całości wasze dzieło?

To to widać na zewnątrz i wewnątrz, to w 100% nasza robota i technologia (oczywiście poza modułem ANC, ale tu bardziej chodziło stronę akustyczną  red.).

 [img:6]Dostępna klasyczna czerń i śliczny śmietankowo-brązowy,
a grill ma to ten sam wzór co DALI Katch (patrz kolejne zdjęcie)

Gdy tak na nie patrzę, to mam wrażenie jakbym już gdzieś je widział…

Oczywiście! Jesteśmy Skandynawami, a skandynawskie wzornictwo ma pewne cechy wspólne, ale gdy porównasz je bezpośrednio z jakimkolwiek innym modelem, to okażą się całkowicie odmienne.
Powiem ci, że mieliśmy gotowych pięć różnych projektów i konsultowaliśmy je z użytkownikami w 10 europejskich krajach, od wschodu do zachodu i to nawet nie my, a oni wybrali ten konkretny kształt. 
Zresztą widać, że ludzie oczekują od nas typowo skandynawskiego wzornictwa – gdy popatrzysz na wyniki sprzedaży różnych modeli Katch One, to najlepiej sprzedaje się biały z szarym grillem – ten najbardziej nordycki.  


Wystartowaliście bardzo wysoko, jaki będzie wasz kolejny ruch?

[img:7:R]Sporo o tym dyskutujemy w firmie, czy trzymać się konstrukcji wokółusznych, czy może pójść w kierunku nausznych. Raczej nie będziemy eksplorowali dokanałówek. Możliwe... że kolejne będą modelem otwartym :)

Po tej premierze, mamy możliwość wykonania co najmniej kilku ruchów, zarówno w górę jak i w dół. 

Pamiętaj jednak, że najpierw czeka nas sporo działań promocyjnych. Naszych słuchawek nie kupisz w sklepie na rogu, musisz pójść do sklepu specjalistycznego, a ludzie którzy nie śledzą rynku, nawet nie mają pojęcia o naszym istnieniu. Dlatego w pewnym momencie będą musiały zapaść decyzje: czy idziemy w kierunku klienta masowego  co może być niezłym ruchem  czy audiofila-domatora. To się powinno wyklarować w ciągu najbliższych 6-12 miesięcy. Obecnie zbieramy doświadczenia i uczymy się tego nowego dla nas rynku. Dobra wiadomość jest taka, że już widać, że nie będzie to “porażka” :) 


Macie ciekawy produkt, który wygląda jak słuchawki, ale można go uznać za nową kategorię  głośników nausznych  żyby się do nich przekonać, trzeba posłuchać. Czy planujecie przejść na coraz popularniejszy ostatnio model sprzedaży bezpośredniej? 

Raczej nie, nam się doskonale współpracuje od ponad 30 lat z lokalnymi dystrybutorami i póki co nie zamierzamy tego zmieniać. 

 

 


Reasumując warto podkreślić pewien istotny dla zrozumienia trendów słuchawkowych aspekt tej rozmowy  część producentów słuchawek podąża drogą "naturalnego dźwięku"  nazwijmy go akustycznym  słuchając koncertu w filharmonii, pojawia jest tam bardzo wiele niskich częstotliwości, ale nie uświadczy się tam basu w rozumieniu muzyki tworzonej syntetycznie np. przez raperów. Natomiast druga wielka grupa producentów podąża w kierunku “wyczynowym”, gdzie walczy o maksymalizację doznań (głównie na skrajach pasma). Są jeszcze ci po środku (ni pies ni wydra), którzy dopiero się uczą, albo im nie zależy, albo o to nie dbają i co im wyjdzie to sprzedają, byle wytwarzało dźwięk.

To jest miejsce, w którym każdy sam musi podjąć decyzję, który kierunek jest mu bliższy? Ten neutralnie naturalny, czy ten podrasowany. Nie wartościuję tego, który lepszy, bowiem to kwestia indywidualna. Po prostu wskazuję pomiędzy czym a czym przebiega granica. 

Zdjęcie ze strony organizatora wycieczek

[img:2:R]Pamiętam natomiast doskonale chwilę, gdy stojąc na pokładzie statku wycieczkowego “Maid of the Mist” u podnóża wodospadu Niagara otaczał mnie dźwięk prawdziwej kaskady  setek ton spadającej wody, która brzmiała jak głęboki, intensywny szum (nie szelest, ani też nie łomot), natomiast gdy widzę Niagarę na filmie to zwykle towarzyszy ścieżce dźwiękowej dudnienie, jakby tam same głazy spadały. Dźwięk jest podkolorowany obfitą garścią niskiego basu, by wykreować obraz barwniejszy, zapewne bardziej atrakcyjny dla odbiorcy, ale i jednocześnie mniej autentyczny. 
Słuchawkom DALI znacznie bliżej do tego pierwszego przypadku, a ich ponadprzeciętna scena powoduje, że jakbyśmy słuchali kolumn – stąd też i nazwa głośniki dla uszu.

Jak dla mnie to jedno z kilku największych słuchawkowych wydarzeń mijającego roku.


[img:8]I na koniec taki detal – 
iO 4 na jednym ładowaniu grają do 60 godzin,
iO 6 też 60 godzin, a z włączonym tłumieniem hałasu do 30 godzin,
jakieś pytania?

 

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > DALI rozwiń listę sklepów

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz