Keep Up! Records - wywiad

4 września 2012
4 września 2012 15:19

Keep Up! To kolektyw dj-ów, producentów muzycznych, promotorów oraz wytwórnia, zajmująca się wydawaniem niezależnej muzyki elektronicznej, której głównym napędem jest bas. Ich początki sięgają 2003 roku.

W ciągu niespełna dekady zorganizowali masę imprez z udziałem największych osobistości sceny londyńskiej. Członkowie kolektywu regularnie wystepuja u boku takich sław jak Mix Master Mike, Coldcut, Dj Vadim, Flying Lotus, Dj Food, Bonobo i wielu innych. Muzyka jaką grają, wydają i produkują to wypadkowa następujących stylistyk: hip hop, funk, soul, disco, reggae, boogie, fidgit house, dubstep, old school jungle, bass czy breaks.

Wytwórnia jest młodszym dzieckiem kolektywu. Ich pierwsze wydawnictwo zawierające „The World Famous“ Toma Centrala  oraz „Donde“ grupy Lopez ukazało się w 2008 roku na siedmio calowej płycie winylowej. Od tego momentu scena londyńska nie pozostaje obojętna na ich muzykę.

 [img:1]

Marcin Warnke: Opowiedzcie o wytwórni Keep Up! Jaką muzyką wydajecie?

Keep Up! Records: Wszystko zrodziło się przez przypadek. Pięciu z nas poznało się na przestrzeni kilku lat, formując w efekcie kolektyw dj-ski. Rozpoczęliśmy organizować wspólnie imprezy w londyńskich klubach, które zaczęły spotykać się z coraz lepszym odbiorem. Po pewnym czasie zdecydowaliśmy wspólnie, że nadszedł czas by pomyśleć o kolejnym kroku. Wówczas Keep Up! Stał się również wytwórnią, gdzie na początku wydawaliśmy przede wszystkim Hip-Hop. Do tej pory wydaliśmy dwanaście płyt, a z biegiem czasu rozszerzyliśmy swój katalog o różnorodne brzmienia, co jest naturalnym krokiem w rozwoju wytwórni. Muzyka, jaką wydajemy to rzeczy, które podobają nam się osobiście, nie wydalibyśmy czegoś, co nie spotkało by się z naszym uznaniem. Dotychczas nakładem naszej wytwórni ukazały się utwory Reggae, Hi-Hop, Soul, Bass, Post-Dubstep, Breaks.

MW: Czym różnicie się od innych wytwórni?

KU: Różnorodność jest naszą silną stroną. Istnieje wiele wytwórni, które z reguły wydają bardzo podobne stylistycznie rzeczy. Nie mówię, że to zła rzecz, jednak czasami może stać się słabością. Wydajemy taką muzykę, jaka według nas jest właściwa w danym momencie. Element zaskoczenia jest bardzo ważną rzeczą dla nas.

MW: Opowiedzcie o waszej strategii marketingowej. W jaki sposób budujecie markę, która ma wyróżniać się spośród tłumu innych wytwórni?

KU: To dość trudna sprawa. Trzeba istnieć na takich stronach, jak Youtube, tagować każdą rzecz, etc. Jakiś czas temu znaleźliśmy filmik na Youtube, na którym zarejestrowano występ Bonobo w Berlinie, gdzie zagrał utwór „Barrio“ Lopeza – jednego z członków Keep Up!. Ktoś zadał pytanie pod klipem: "czyj jest ten utwór?“ Oczywiście należało na nie odpowiedzieć. Takich sytuacji jest sporo, w związku z tym należy bacznie obserwować internet, by poinformować tylu ludzi, ile to możliwe, o naszym istnieniu. Każdy z naszych utworów znajdziecie na Youtubie, staramy się robić klipy wideo do naszych wydawnictw, co jest bardzo pracochłonne. Sprzedajemy także naszą muzykę w Internecie, co także wiąże się z promocją.

Należy wykorzystywać wszelkie narzędzia, jakie istnieją w Internecie, jak Facebook, Soundcloud etc., by promować swój produkt. Nie ma tutaj magicznej formuły, która potrafi wszystko zmienić. Następny krok należy do słuchaczy, którzy zdecydują czy wydawnictwo osiągnie sukces, czy też nie. W ostatecznym rozrachunku, muzyka jest najważniejsza.
 


MW:
Oferujecie szeroki zakres stylistyk muzycznych w Waszym katalogu, od Reggae, Disco, Post-Dubstep, Bass, Hip-Hop, Soul, etc. W jaki sposób wybieracie utwory, które zostaną wydane?

KU: Trudne pytanie. Wydaje nam się, że po prostu są to utwory, które podobają się nam wszystkim najbardziej. Chłopaki z grupy Lopez tworzą bardzo dużo muzyki, którą pokazują nam bardzo często. Gdy spośród tych wszystkich utworów jakiś wyróżnia się w szczególny sposób, od razu wiemy, że to będzie nasze kolejne wydawnictwo. Nieważne jaki to rodzaj muzyki, ważne jest to, że wywierają one największy wpływ. Jest to instynktowna decyzja.

MW: Jest Was pięciu w wytwórni, powiedzmy, że każdemu z Was spodoba się inny utwór, co robicie w takiej sytuacji?

KU: Działa to na zasadzie pewnej etapowości. Gdy wybieramy utwory, jest to proces, od momentu pierwszego odsłuchu do wydania. Pomiędzy mamy proces, w którym mówimy – to jest kilka utworów nad którymi warto pracować, następnie te utwory są brane na warsztat. Jeśli po zmianach muzyka broni się sama, nie mamy problemu z podjęciem decyzji. Otrzymujemy też opinię innych ludzi, które są bardzo ważne. Niejednokrotnie kłócimy się o to, który utwór jest najlepszy.

MW: Który z Waszych utworów odniósł największy sukces?

KU: Epka„Barrio“ wyprodukowany przez grupę Lopez. Mr Scruff wypowiadał się bardzo pozytywnie na jego temat, Bonobo grywa go często. Następnie „World Famous“ - Toma Centrala oraz „Donde“ również Lopeza. Utwory takie jak „Change the Channel“ czy „Akama“ również radziły sobie nieźle. Otrzymujemy bardzo dobre reakcje od wielu dj-ów z Europy, a także z Ameryki Południowej, oczywiście także od naszych fanów.

MW: Czy zgodzilibyście się na wydanie materiału komercyjnego?

KU: Jeśli utwór będzie na tyle dobry i spodoba nam się to oczywiście, że tak. Jednak ciężko jest mi wyobrazić sobie kogoś z X-Factora śpiewającego w jednym z naszych utworów (śmiech).

MW: Jestem bardzo zainteresowany Waszą najnowszą rzeczą – sety audio-wizualne. Opowiedzcie skąd pomysł na włączenie klipów video oraz wizualizacji do Waszych setów?

KU: Ludzie, którzy organizują Soundcrash (seria imprez), zaproponowali nam grę na festiwalu w Chorwacji. Oczywiście zgodziliśmy się. Rozmawialiśmy o urozmaiceniu naszego seta na ten festiwal, stąd pomysł na dodanie wizualizacji do naszych miksów. Pozwoliło to nam przenieść nasze sety w zupełnie inny wymiar. Jest to niesamowite doświadczenie, a także świetna rzecz dla publiki w klubach.

MW: Powiedzcie, czy możemy spodziewać się albumu wydanego nakładem Keep Up! Records?

KU: Technicznie wydaliśmy już album, jako że w zeszłym roku ukazały się dwie epki Lopez, zatytułowane „Analogue Excursions Vol. 1 & 2“. Praca nad albumem to zupełnie inny rodzaj projektu, który wymaga o wiele więcej czasu i pracy. Na chwilę obecną skupiamy się nad singlami i epkami, jednak byłoby świetnie pracować nad wydaniem albumu.

MW: Dziękuję za rozmowę Panowie.  Życzę Wam wielu sukcesów oraz gwiazd pop bijących się o wydawanie dla Was (śmiech).

KU: (śmiech) Dziękujemy Ci bardzo.
 

Z Tomem Millerem i Zackiem Vibertem rozmawiał Marcin Warnke

 

Pozostałe wywiady
Bądź jak koło - Rozmowa z Theo Katzmanem To jego trzecia wizyta w Polsce, choć drugi występ. Pierwszy mieliśmy okazję podziwiać przy okazji festiwalu Jazz Around nieco ponad rok temu. Tym razem przyjechał promować swój najnowszy krążek – Be The Wheel, na którym znalazło się... Wywiad ze Stephenem Day podczas Jazz Around Festival 2023 Mieszkający w Nashville młody kompozytor i wokalista Stephen Day swoją popularność zawdzięcza m.in. viralowemu utworowi If You Were the Rain z pierwszego albumu Undergrad Romance and the Moses in Me z 2016 roku. Do tej pory Stephen Day... Wywiad: Cory Wong dla Infomusic.pl Magnetyczna gra na gitarze, techniczna żywiołowość, wybitny humor i blask bijący ze sceny sprawiły, że Cory Wong stał się niezwykle popularnym artystą ostatnich lat. Muzyk wydał 10 płyt solowych i kilka albumów live. Artysta jest... Wywiad z Ole Borudem podczas Jazz Around Festival 2023 Ole Børud to norweski multiinstrumentalista, wokalista, kompozytor i producent muzyczny. Co ciekawe, zanim trafił w rejony muzyki jazz / soul / west coast  był członkiem heavymetalowych zespołów takich jak Schaliach i Extol. Występował... Wywiad: Marek Napiórkowski - Jak grać, żeby nas słuchano? String Theory to najnowszy album Marka Napiórkowskiego, czołowego polskiego gitarzysty jazzowego, który z tym właśnie projektem pojawi się na Jazz Around Festival. Kompozycja to wieloczęściowa suita napisana na gitarę improwizującą,... Artur Rojek o muzyce: "Nie idealizuję przeszłości" Rozmowa z Arturem Rojkiem, pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym piętnastego OFF Festivalu w Katowicach, na temat budowania tej imprezy w czasach pandemii, a także jej historii i kształtowaniu się gustów współczesnych odbiorców muzyki.... Wywiad: Urszula Zapraszamy Was do obejrzenia wywiadu z Urszulą – jedną z najważniejszych wokalistek w historii polskiej muzyki rozrywkowej. Urszula obchodzi w tym roku 40-lecie swojej artystycznej działalności. Przy okazji tej przekrojowej rozmowy... [LIVE] Kazik Staszewski KULT - INFOMUSIC.PL Kazik Staszewski z zespołu m.in. KULT, KNŻ był gościem portalu INFOMUSIC.PL. Rozmawialiśmy m.in. o fenomenie koncertowym Kultu, tekstach Kazika, twórczości jego ojca czy też ewolucji jego wokalu. Zobacz wywiad
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz