24 czerwca 2010
00:00
Info

Inspiracje, znaczenia i historie tekstów U2
Jedyna taka książka o U2 - The Name of Love. 137 utworów, 12 albumów, 30 lat. Znakomita lektura dla wszystkich fanów rocka. Ze wstępem specjalnie dla polskich czytelników
![[img:1]](/img/artykuly/zdjecia/inspiracje-znaczenia-i-historie-tekstow-u2-u2-33338.webp)
Legendarny zespół U2 od prawie 30 lat tworzy muzykę, która zmienia świat. Autor książki prezentuje historie prawie wszystkich utworów zespołu, od porywającego „I Will Follow” (BOY, 1980) po najnowszy „Cedars of Lebanon” (NO LINE ON THE HORIZON, 2009), omawia okoliczności ich powstania, wskazuje na źródła i inspiracje tekstów, proponuje oryginalne ich interpretacje i może tym zaskoczyć niejednego fana. Książka opowiada nie tylko o tekstach i sensach w nich ukrytych, ale przede wszystkim o samym zespole i jego historii, o współczesnym świecie i zmianach, które w nim zaszły, o muzyce, kinie, polityce, filozofii i literaturze.
„Jest to książka napisana z myślą o tych, którzy znają U2 od 1980 roku i o tych, którzy odkryli zespół dopiero wczoraj; o tych, którzy mają wszystkie jego płyty i o tych, którzy dopiero co usłyszeli go na YouTubie; o tych, którzy kupili winylowego longplaya THE JOSHUA TREE dwadzieścia lat temu i o tych, którzy ściągnęli w zeszłym tygodniu Get On Your Boots; o tych, którzy mają odtwarzacz mp3 pełen piosenek i o tych, którzy odsłuchują na okrągło tylko jednego kawałka w głowie.
Jest to książka, która mówi o muzyce, kinie, polityce, historii, filozofii i literaturze, a przede wszystkim o marzeniach — o marzeniach czternastolatka, który czuł, że nie pasował do innych i nienawidził szkoły, a później wygłaszał przemówienia w ONZ i pisał wstępniaki dla „New York Timesa”.
Jest to książka, która odpowiada na pytanie, dlaczego kochamy U2 — bo z biegiem lat ich historia opowiada także o nas.” [Andrea Morandi]
autor: Andrea Morandi
tytuł: U2. The Name Of Love. Inspiracje, znaczenia i historie tekstów U2
przekład: Graziana Melillo, Bartosz Budzyński
cena: 39,90zł
Premiera: 1 lipca 2010
więcej: www.replika.eu
reklama