5 lipca 2011 18:03

Kciuk w górę / kciuk w dół - podsumowanie Open'era 2011

Subiektywny bilans zysków i strat, w konwencji najbardziej wam odpowiadającej, czyli "Lubię" i "Nie lubię".

[img:1]

Prince - pokazał, że można bez "fajerwerków" i golizny zrobić niezapomniane show - operując tylko charyzmą i perfekcyjnym zespołem. Wszyscy są chyba zgodni w opinii, że to był najlepszy koncert Open'era.. ze wszystkich 10 edycji! Wielu z nas zaraz po koncercie miało łzy w oczach... a i samemu Prince'owi się chyba podobało :) co wróży pięknie na powtórkę z tych emocji za rok/dwa - zobaczycie! Czytaj osobną relację: "Umarł Król. Niech żyje Król".
Line-up - podobno sam Prince kosztował tyle co cały zeszłoroczny line-up, a gdzie tu Coldplay i inni? poza tym okazało się, że każdego dnia było co najmniej kilka świetnych koncertów, które ku zaskoczeniu (prawie) wszystkich okazywały się petardą (The Strokes, James Blake, These New Putitans, Abraham Inc. itd.).
Koncerty z cyklu po raz pierwszy w Polsce: Prince, The Strokes, M.I.A., Foals, Coldplay, These New Puritans,The Wombats, Crystal Fighters i wielu innych. To lubimy nawet bardzo!
The Twilight Singers - od pierwszych sekund wokal Grega Dulliego mnie oszołomił i stałam jak wryta. Dulli ma tę przypadłość, że uderza dokładnie w tę strunę co trzeba i co by nie śpiewał mam wrażenie, że śpiewa o/dla mnie. Do zobaczenia na klubowym koncercie!
Coldplay - za profesjonalizm - w każdym calu (!) i przeprosiny, że wcześniej do nas nie zawitali.
The National - ponownie za niski męski wokal. Trochę brakowało mi "osobowości" scenicznej, ale to detal.
Primus - chyba ponownie przerzucę się z gitary na basówkę!
Foals i Pulp za to, że w ogóle wyszli na scenę w strugach deszczu, a potem mokli razem z nami w imię integracji, i za śliczne kędziorki Yannisa (muzycznie też fantastycznie).
Chromeo - prawdopodobnie jedyny duet na świecie złożony z Araba i Żyda - a jednak można. Jak dla mnie brzmienie i emocje lepsze na żywo, jak na płytach. Mimo zimna, po pierwszej piosence rozebrałam się do podkoszulka.
Polscy debiutanci - The Black Tapes (chyba najlepszy polski zespół dużej sceny w tym roku), New New (Sistars powinni już się bać nadchodzącej wielkimi krokami konkurencji), Twilite (jak tu ich nie lubić?), Gooral i inni).
Komórki jako nowe zapalniczki + świetna znajomość angielskiego Polaków pomagała stworzyć wyjątkową atmosferę na wielu koncertach "Otwieracza".
Kierowcy autobusów, którzy łamali prawo, żeby się zatrzymać na nieprzepisowych przystankach!
Ilość ludzi - przepraszam tych co nie byli, ale bez was nie staliśmy w żadnych kolejkach i na chwilę przed koncertem można było "wbić się pod scenę". Miałam też wrażenie, że w tym roku jak na lekarstwo było ludzi, którzy za 400 zł chcieli się tylko "napić piwa". W liczbach było to (na oko) czwartek 42 tys., piątek - 35 tys., sobota 60 tys., niedziela 35 tys. W sumie przez 4 dni przewinęło się ponad 80 tys. melomanów.
Ceny biletów - spotkałam nawet chłopaków z Meksyku(!) - a wszyscy obcokrajowcy pytali - dlaczego u nas jest tak tanio? Za drogo według was? Zobaczcie ceny Rock im Park, Roskilde, Glastonbury, Coachella... a line-upy jakoś tak podobne do naszego Heńka...
Obecnością na festiwalu zaszczycili dziennikarze z NME (obok Rolling Stone najbardziej prestiżowy magazyn muzyczny świata!) - czyt. relacje: http://www.nme.com/news/prince/57733
Akustyka/nagłośnienie sceny Tent i World - lepiej przygotowane jak Główna...
Silent Disco - ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu, pomysł wypalił
Namiot medialny oficjalnie dziękuje za zerwanie z tradycją różowych bransoletek dla nas. Kłaniamy się w pas!

Pogoda - czasem słońce, czasem deszcz - paradoksalnie pozytywna rzecz, bo okazało się, że nawet pomimo deszczu Polacy kochają muzykę ponad wszystko i to jest najważniejsze!
Diabelski młyn - można go spotkać na większości festiwalach, to znalazł się i u nas... Ktoś w ogóle się skusił na tę zabawę za 6 kuponów?

 
Scena Jam Session - świetny pomysł, ale może być jeszcze lepiej! Nie dałoby się zapraszać profesjonalnych muzyków, którzy są akuratnie na festiwalu (zawodowo czy prywatnie) tak bez zapowiedzi? I żeby były oprócz gitar - bębny i klawisze itp. na scenie do ich dyspozycji? To się właśnie nazywa jam session!

Nagłośnienie/akustyka dużej sceny. Momentami - o zgrozo!
Dlaczego nie sprzedawano kaloszy ani płaszczy przeciwdeszczowych na terenie festiwalu? Ktoś tu przegapił intratny biznes. edit: podobno były, ale rozeszły się w "minutę".
Vavamuffin, Enej, Pfk Kompany i Janusz Prusinowski Trio na World Stage?
The Twilight Singers o godz. 19.00 ?!?
Dalej brakuje mi sceny hard rock / rock and roll.
Mało kolorowych i poprzebieranych ludzi i widziałam tylko jeden "hugs for free".
4 kupony za gofra ze wszystkim to delikatna przesada.
Paskudne jedzenie, jako przykład - burito, gdzie połowe nadzienia stanowiła kapusta pekińska....
Ponownie sporo dzieciaków w stanie po spożyciu...
Kleszcze.
Brak namiotu Marlboro.
 
 



Galeria zdjęć z Heineken Open'er Festival 2011

 



Tekst: Sabina Lawrów
Foto: mat. prasowe
więcej: opener.pl
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz