6 marca 2012 16:19

Nowi artyści Burn Selector Festival 2012

Chase & Status (live) na Burn Selector Festival. Hadouken!, Niki & The Dove oraz reprezentanci najnowszych trendów w elektronice: Totally Enormous Extinct Dinosaurs, Stay+ i Redinho zagrają w Krakowie.

[img:1]

Pod jednym z koncertowych teledysków Chase & Status fan napisał: "Publiczność nie musi się ruszać - bas robi to za nich". Ten cytat jest najlepszą recenzją a jednocześnie najlepszym zaproszeniem na koncert tego duetu. Na scenie elektronicznej dekada to wieczność, Chase & Status są więc na niej od zawsze. Wydaje się, że właśnie nadchodzi ich moment chwały, kiedy to dołączą do wąskiego grona zespołów grających elektronikę i otrzymujących status (!) hedlinerów największych festiwali. Wystarczy spojrzeć na fragmenty ubiegłorocznych koncertów Chase & Status z Glastonbury czy T in The Park, by zrozumieć, że dzieli ich krok od popularności The Chemical Brothers czy The Prodigy. Zresztą ci ostatni są wręcz mecenasami londyńskiego duetu - dwa lata temu zaprosili ich na organizowany przez siebie festiwal Warriors Dance dając możliwość występu przed ponad 100 tysięczną publicznością, by w tym roku wspólnie zamykać pierwszy dzień festiwalu Download. Ten występ jest obecnie jednym z najbardziej komentowanych wyborów festiwalowych nadchodzącego lata, gdyż Download to festiwal rockowo-metalowo, a Chase & Status sklasyfikowani są na nim wyżej niż np. Machine Head. Jak poradzą sobie Chase & Status przed nową publicznością, okaże się już po występie zespołu na Burn Selector Festival 2012.

My nie mieliśmy wątpliwości, że Saul Milton (Chase) i Will Kennard (Status) powinni pojawić się w wersji live w Krakowie. Płyty "More than Alot" (2008) i "No More Idols" (2011) potwierdziły silną pozycję producentów na brytyjskiej scenie elektronicznej. Ich brzmienie w ciągu kilku lat ewoluowało od podziemnego, brudnego d'n'b z początku kariery do nieco oszlifowanego, ale piekielnie tanecznego i nadal bezwzględnego dla uszu uderzenia z pogranicza d'n'b i dubstepu. Chase & Status chętnie zapraszają do współpracy wokalistów. W trasy tradycyjnie jeździ z nimi MC Rage, a na płytach można było usłyszeć m.in Tinie Tempah, Dizzee'go Rascala czy Plan B, z którym Chase & Status nagrali przebój "End Credits". Chase & Status nie stronią także od wyzwań, jakim musiało być nagrywanie z White Lies czy produkowanie utworów dla innych wykonawców - Rihanny, Snoop Dogga i wspomnianego Dizzee'go Rascala. Po sukcesie "No More Idols" - platynowa płyta w Wielkiej Brytanii i 2 miejsce na UK TOP 40, duet komponuje i nagrywa materiał na trzeci album, który ukaże się jeszcze w tym roku i ma wszelki potencjał by stać się dla Chase & Status przełomem.

 

Takie międzygatunkowe hybrydy bywają niebezpieczne, ale Hadouken! z sukcesem połączyli muzykę rave, z elementami indie oraz grime'u. Skorzystali z popularności jaką kilka lat temu cieszyły się zespoły pokroju Klaxons czy Does It Offend You, Yeah?  i opierając się na filozofii DYI założyli własną wytwórnię oraz nagrali kilka singli demo. W Wielkiej Brytanii już tak jest, że kiedy nagranie trafia do BBC Radio 1, dalej może być już tylko lepiej i szybciej. "That Boy That Girl" stało się przebojem MTV2 i internetu, a kolejne nagranie wylądowało na składance paryskiego labelu Kitsune. Nim na rynku ukazał się debiutancki album Hadouken!, londyński kwintet wykorzystał nieco mniej popularny w kulturze indie nośnik, czyli mixtape. Na utworach Bloc Party, Plan B i swoich autorskich kompozycjach wykrzyczeli co ich boli. Do tej pory "Not Here to Please You" jest najlepiej ocenianą pozycją w dyskografii zespołu. Sukces pierwszych nagrań dał grupie komfort współpracy z topowymi producentami, m.in.: Jacknife Lee i Richem Costey'em, którzy okiełznali zapędy młodego zespołu, co bez wątpienia przełożyło się na popularność albumu i aż pięć wydanych singli. Dwa lata temu Hadouken! powrócili płytą "For The Masses". Kompozycje nabrały przestrzeni a charakterystyczne dla rave'ów klawisze musiały podzielić się polem działania z elementami charakterystycznymi dla dubstepu. Była to z pewnością zasługa tria NOISIA, odpowiadającego za produkcję. Hadouken! są jednym z tych zespołów, który z powodzeniem, może znaleźć się zarówno w line-upie festiwalu z muzyką rockową jak i elektronicznej imprezy, gdzie liczy się przede wszystkim ich taneczne oblicze.

Totally Enormous Extinct Dinosaurs to naprawdę Orlando Higginbottom, syn uniwersyteckiego profesora z Oxfordu, który sam też ma za sobą belferski epizod. Porzucił jednak naukę muzyki w szkołach na rzecz edukacji przez słuchawki od iPodów i soundsystemy w klubach. W ciągu dwóch lat wyprodukował kilkanaście nagrań wydawanych w formie singli i EP’ek, m.in. dla wytwórni Greco-Roman, założonej przez Joe Goddarda z Hot Chip. Jego „Prehistory” i „Prehistory II” zaskarbiły sobie sympatię blogowej młodzieży, lubiącej mieszankę połamanych rytmów, techno i  8 bitowych kliknięć. W ubiegłym roku podpisał kontrakt z wytwórnią Polydor i to w jej barwach ukazał się na swój sposób przebojowy singiel „Garden”. Wersja instrumentalna została wykorzystana w reklamie nowego modelu popularnych telefonów, co momentalnie przełożyło się na popularność TEED. 7 maja premiera debiutanckiego albumu TEED, ale prawdopodobnie wzorem  Jamesa Blake’a, zachowa on pole wolności za sprawą wspomnianego Greco-Roman i tam będzie wrzucał co bardziej szalone produkcje.

Niki & The Dove to sztokholmskie trio, które z powodzeniem może wypełnić lukę po milczącym od kilku lat duecie The Knife. W muzyce Niki & The Dove jest zarówno ten niewypowiedziany niepokój znany z płyt rodzeństwa Dreijer, jak i niebywała skuteczność w konstruowaniu przystępnych piosenek nigdy nie ocierających się o popową papkę. To coś do czego szwedzka scena muzyczna przyzwyczaiła nas już dekady temu.  Pierwszym singlem, którym zwrócili na siebie uwagę, nie tylko w rodzimej Szwecji było nagranie „DJ, Ease My Mind” wydane w 2010 nakładem wytwórni Moshi Moshi (nikt nie ma takiego ucha do debiutantów jak ta wytwórnia). Aktualnie singiel doczekał się wznowienia i oficjalnie poprzedza wydanie debiutanckiego albumu „Instinct”.

Płyta ukaże się 14 maja. W Europie zespołem opiekuje się majors, a w Stanach Zjednoczonych kultowy Sub Pop! Trzon zespołu stanowi wokalistka Malin Dalhström oraz producent i klawiszowiec Gustaf Karlöf. Skład uzupełnia perkusista Magnus Böqvist i jego rola jest tu niezwykle istotna, ponieważ muzyka Niki & The Dove pulsuje instrumentami perkusyjnymi. Nie bez powodu jeden z ich singli nosi tytuł „Drummer”. Niki & The Dove rozpoczęli rok 2012 w pierwszej piątce prestiżowego plebiscytu BBC Sound Of 2012. Przed nimi festiwalowe lato i konfrontacja z publicznością oczekującą po ich debiucie prawdziwego objawienia. Coś może być na rzeczy, skoro dziennikarz The Guardian porównał nagranie „Mother Protect” do „Running Up That Hill” Kate Bush. Trudno o lepszą rekomendację.

 

Kiedy jedni emocjonują się kolejnymi powrotami zespołów z Manchesteru, nas najbardziej interesuje jedno z najmłodszych muzycznych zjawisk tego miasta: duet Stay+. Z tygodnia na tydzień budzą coraz większe emocje, już przez sam fakt, że niewiele o nich wiadomo. Nie jest nawet pewne czy rzeczywiście w zespole jest tylko dwóch członków, bo wszelkie informacje są usuwane, a znalezienie ich zdjęć graniczy z cudem. Jeszcze kilka miesięcy temu nazywali się Christian AIDS, a zmianę nazwy (wymuszoną protestami) przypieczętowali EP’ką „Fuck Christian AIDS”. Wydawnictwo, które ukazało się na początku lutego zbiera kilka podstawowych utworów z ich krótkiej kariery, przede wszystkim „Stay Positive” i „Fever”. Na połowę marca zapowiadany jest singiel, a na kwiecień kolejna EP’ka, z której nagrania pewnie wkrótce pojawią na YT w formie teledysków, bo ten obszar działania także leży w kręgu zainteresowań Stay+. Mocno eksperymentalna elektronika, brudna jak podłoga klubu Factory po całonocnym rave’ie.

Redinho jest czołowym przedstawicielem wytwórni Numbers, dla której nagrywają m.in. Jamie xx i Deadboy. Jako producent Redinho biega od glitchu, przez IDM do nie dających wytchnienia syntezatorowych bangerów, jak choćby w tytułowym nagraniu z ostatniego singla „Stay Together”. Stały gość elektronicznych audycji na antenie BBC Radio 1, odkryty jeszcze za czasów, kiedy nocami rządziła tam Mary Anne Hobbs. Pracuje nad debiutanckim albumem, którego możemy spodziewać się w ciągu najbliższych miesięcy. O pracy and nowymi utworami opisuje w ten sposób: „Ostatnio dużo mojej muzyki powstaje przy fortepianie. Po zakończeniu biorę nagrania do studia i próbuję pozmieniać w nich wszystko. Fortepian zastępuję syntezatorem Juno, a wokalne nagrywam na Talkbox".

 

SPRZEDAŻ BILETÓW NA BURN SELECTOR FESTIVAL 2012

Bilety już do kupienia w sklepie internetowym Alter Art www.selectorfestival.pl oraz w punktach sprzedaży sieci Ticketpro www.ticketpro.pl

Ceny biletów:

Karnet 2 dni – 200 PLN
Bilet jednodniowy – 135 PLN

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz