4 czerwca 2012 00:00

Burn Selector Festival 2012

W ostatni weekend muzyczną stolicą Polski był Kraków, a to za sprawą festiwalu Selector, który zgromadził ponad 10 tysięcy fanów elektornicznych brzmień.

[img:1]

Występy na Cyan Stage rozpoczął fascynat MPC-tek i syntezatorów, czyli Com Truise. Swoim godzinnym koncertem udowodnił, że syntetyczne dźwięki nie mają dla niego tajemnic, a jego pseudonim wkrótce będziemy łączyć z najlepszymi produkcjami nowoczesnego IDM'u. Neon Indian potraktowali publiczność zestawem utworów, dla których bazę stanowią powykręcane syntezatorowe pasaże, sample z meksykańskich przebojów sprzed trzech dekad i chillwave'owe pozostałości z debiutu. Całość radosna i przypieczętowana wspólnym śpiewaniem z publicznością utworu "Polish Girl". Nikt nie był się w stanie jednak mierzyć z siłą Chase & Status. Bas trząsł Błoniami przez kolejne minuty występu Anglików, a następujące po sobie przeboje spotykały się z nieprzerwanym aplauzem publiczności. Chase & Status w towarzystwie MC Rage wykonali m.in. "No Problem", "Blind Faith", End Credits", "Time", "Let You Go" ale także własną wersję „Killing In The Name” z repertuaru Rage Against The Machine. Na ich koncercie w tłumie można było spotkać zarówno występującego chwilę wcześniej młodego dj’a i producenta Redinho, jak muzyków Hadouken!.  Ci ostatni zamknęli dzień na Cyan Stage, testując przed Polską publicznością materiał z nadchodzącego, prawie ukończonego już albumu oraz przypominając najbardziej oczekiwane utwory ze swoich dwóch płyt.
 

Polacy cieszą się opinią jednej z najlepszych publiczności koncertowych w Europie, dlatego nie zdziwił nas post zespołu Buraka Som Sistema umieszczony na jednym z portali społecznościowych. Portugalczycy opuścili scenę z przeświadczeniem, że mógł to być najlepszy koncert w historii świata. Nawet jeśli jest w tym dużo przesady i krygowania się, Burn Selector Festival tworzy między publicznością a artystami wyjątkowo intymną atmosferę, w której doskonale brzmią nawet typowo klubowe koncerty, jak ten debiutujących niedawno Niki & The Dove. Szwedzki duet nie był jednym przedstawicielem Skandynawii na festiwalu. Kilka godzin później na scenie pojawili się kolejni przedstawiciele monarchii rządzonej przez Karola Gustawa - Miike Snow. W składzie powiększonym do pięciu osób, z pięknym spektaklem świetlnym i ogromnym zestawem analogowych instrumentów wykorzystali w 100% potencjał zgromadzony na ich dwóch, w gruncie rzeczy bardzo eklektycznych albumach. Takiej muzyki i takiego, wybaczcie staromodne słowo, wykonawstwa, życzymy sobie na każdym festiwalu.

Mimo perfekcyjnego występu Miike Snow, bez wątpienia najbardziej wpływowym wykonawcą czwartej edycji Selectora było trio Magnetic Man. Skream, Benga i Artwork zrobili dla dubstepu tyle co Coco Chanel dla kobiecej mody, więc nikomu niczego nie muszą udowadniać. Przy użyciu minimalnych środków dodatkowych zmiażdżyli publiczność basem, który kruszył lód w strefie VIP, a niskie tony były w stanie rozwiązywać sznurowadła. Magnetic Man to legenda, której nie tworzy świetny debiutancki album. Te legendę tworzą trzej pionierzy dubstepu. Wystarczy spędzić z nimi godzinę by nabrać dystansu do wszystkich mutacji tego gatunku i przekonać się, dlaczego kolebką dubstepu był mały sklep muzyczny w londyńskim Croydon.

Tegoroczny Selector zwiastuje zmianę na scenie elektronicznej. Bez jakichkolwiek kompleksów inicjatywę przejmują muzycy, których nie było na świecie w momencie eksplozji muzyki rave czy debiutu The Chemical Brothers. Do tej grupy należy zarówno duet Disclosure, który przywraca modę na 2step i UK Garage, Totally Enormous Extinct Dinosaurs, szukający swojego miejsca gdzieś na przecięciu deep house’u, techno i przyjaznego popu, czy wreszcie wizualno-muzyczny projekt Stay+, dla wielu odkrycie zakończonego festiwalu.  Stay+ mógłby z powodzeniem stać się symbolem naszego muzyczno-wizualnego święta. Matt w czasie występu sam zapewniał publiczności obie atrakcje. Jego koncert obserwował TEED i na swoim Twitterze zamieścił wiele mówiącą informację – „listening to @stayposstaypos play in Poland. Massive rave music from the other end of the warehouse”. Zresztą obecność innych artystów na koncertach swoich kolegów po fachu jest na Selectorze czymś naturalnym. Taki jest ten festiwal: przyjazny i intymny. Taki będzie za rok.

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz