15 lipca 2013 11:59

Kto, gdzie i jak na Gdańsk Dźwiga Muzę?

[img:1]

Jak co roku, Scena Muzyczna Gdańskiego Archipelagu Kultury zaprasza na Festiwal Gdańsk Dźwiga Muzę 2013, który odbędzie się 26-28 lipca 2013 roku na Placu Zebrań Ludowych w Gdańsku. Podczas tej edycji wystąpią:

KRS ONE
Gwiazda zagraniczna drugiego dnia Festiwalu Gdańsk Dźwiga Muzę 2013! Legenda amerykańskiego hip-hopu na jedynym koncercie w Polsce! KRS-One to niekwestionowana legenda światowego hip-hopu, człowiek instytucja! Artysta, producent muzyczny, aktywista, aktor, filozof i nauczyciel! Lawrence Krishna Parker urodził się w 1965 w Nowym Jorku. Rodzinny dom opuścił w wieku 14 lat. Swój czas poświęcał wówczas głównie malowaniu na graffiti na nowojorskich ulicach jako KRS-One. Jego pseudonim jest akronimem "Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone" - Wiedza Panuje Niepodzielnie Niemal Nad Wszystkimi. KRS-One znany jest przede wszystkim jako Nauczyciel (The Teacha). Sposób w jaki przekazuje swoje teksty zbliżony jest do kazania lub do wykładu na uczelni. Tematy poruszane przez KRS-ONE dotykają przeróżnej tematyki. Można wymienić tu na przykład: kondycję kultury hip-hop (MC's Act Like They Dont Know), przemoc we wspólnocie czarnych w USA (Squash All Beef), tożsamość (House Niggas), historia Afryki oraz Afro-amerykanów, wegetarianizm (My Philosophy, Beef), brutalność policji, ulica (Bo, Bo, Bo), system edukacji (You Must Learn), cenzura, więźniowie polityczni (Free Mumia), komercja, religia (The Truth), graffity (Out For Fame), prawda, rasizm, seksizm oraz wieczność. Wielokrotnie wykładał na uczelniach w USA. KRS uważany jest także za jednego z prekursorów gatunku gangsta rap z racji pierwszej płyty Boogie Down Produstions Criminal Minded. Jest aktywny na scenie od 20 lat, wydał kilkanaście albumów, gościł na płytach wielu gwiazd amerykańskiej muzyki. Cały czas podkreśla, że jest wierny artystycznemu podziemiu. Nie osiągnął sukcesu komercyjnego z jednej strony, z drugiej natomiast ma oddanych fanów na całym świecie oraz szacunek artystów udzielających się w mainstreamie i tych, którzy tworzą w tak zwanym podziemiu.

O.S.T.R.
Muzyk, raper, producent i laureat kilku renomowanych konkursów skrzypcowych. Własne próby z Hiphopem rozpoczął w wieku 12 lat - wtedy jeszcze przy pomocy domowego radiomagnetofonu "Kasprzak". Pierwsze poważne kroki stawiał w ramach łódzkich grup BDC, LWC i Obóz TA. W późniejszym okresie O.S.T.R. działał już solo. O.S.T.R. jest niezwykle żywiołowy na koncertach, nie ogranicza się do sztywnego repertuaru. Jego debiutancka płyta "Masz to jak w banku"okrzyknięta została odkryciem i spotkała się z samymi pozytywnymi ocenami. O.S.T.R. jest najczęściej koncertującym wykonawcą hiphopowym w Polsce. Oprócz własnych występów (z udziałem DJ Haema), O.S.T.R. brał także udział w koncercie "Dzień Kotana" na Placu Defilad w Warszawie w 2002 r. (koncert ku pamięci tragicznie zmarłego Marka Kotańskiego), grał także na trasie koncertowej "Ślizgery 2003" oraz dwukrotnie na trasie "Reebok Hip-Hop Tour". W 2004 r. w Studio im. Agnieszki Osieckiej odbył się specjalny, retransmitowany na całą Polskę, koncert O.S.T.R. Z udziałem muzyków grupy Sofa. Z Sofą zagrał też 11 koncertów na trasie promującej najnowszy album "HollyŁódź" oraz dwukrotnie na "Heineken Open'er Festival". “HAOS” to wspólna płyta O.S.T.R. i Hadesa. Studyjne spotkanie raperów nastąpiło przy okazji najnowszego singla POE. Emade wysłał ten sam bit Ostremu i Hadesowi, a oni zamiast wdać się w spór o pierwszeństwo, nagrali po prostu wspólny numer. Tak to się zaczęło... O.S.T.R. to artysta, który właściwie nie musi już niczego udowadniać. Cieszy się respektem zarówno Michała Urbaniaka jak i zawodników rugby. Ten album to pierwszy przypadek rap-duetu w bogatej dyskografii artysty. Co ciekawe, jego kompan to nie osoba z bliskiego entourage, ale artysta, z którym wcześniej nie współpracował. Nagrywający dla wytwórni Prosto Hades to raper, który jeszcze nie doczekał się masowej popularności, ale wśród znawców tematu od dawna wskazywany jest na nową nadzieję polskiego rapu. To wspaniałe uczucie, gdy słyszy się spotkanie dwóch wybitnych raperów, nawzajem na siebie wpływających, a nie rywalizujących ze sobą. Wynik tej współpracy? Już 26 lutego w dobrych sklepach. Surowe produkcje, w większości autorstwa Ostrego, wzbogacone zostały o “Killing Skills Touch”, gdyż Ostry jest teraz stałym elementem tego kolektywu producenckiego. Światowa jakość, tak charakterystyczna dla stylu holenderskich mistrzów, zapewne ponownie spotka się z gorącym przyjęciem nad Wisłą. Na płycie znajdziecie też produkcje niejakiego Drumlinaz. Jeśli jesteś mało znanym producentem, a kilka Twoich rzeczy ląduje na albumie Ostrego i Hadesa, to wiadomo, że prezentujesz nietuzinkowy poziom. I tak właśnie jest. Całość opatrzyli cutami DJ Haem i DJ Kebs, a koncepcyjną okładką zajął się SewerX.

MARIKA
Marta Kosakowska, polska wokalistka, autorka tekstów, kompozytorka tworząca muzykę na pograniczu reggae, funku i soulu. Okrzyknięta Pierwszą Damą Polskiego Dancehallu. Karierę zaczynała w 2002 roku z sound systemem Bass Medium Trinity, z którym wydała pionierską polskojęzyczną płytę na oryginalnych jamajskich podkładach (riddims) Mówisz i Masz 2004. Na koncie ma albumy solowe: Plenty 2008, So remixed 2009, Put Your Shoes On/Off 2010, singiel Moje serce 2007 i liczne gościnne udziały. Dzieliła scenę z takimi gwiazdami, jak Erykah Badu, Wyclef Jean, Missy Elliott, Sean Paul, Gentleman, Macy Gray. Występowała na największych, krajowych festiwalach związanych z kulturą reggae (m.in. Ostróda Reggae Festival, Bielawa Reggae Festival, Reggaeland) oraz na ogólnopolskich festiwalach piosenki (Sopot, Opole). Wielokrotnie reprezentowała Polskę, uczestnicząc w różnego rodzaju wydarzeniach, które miały na celu promocję naszego kraju (m.in. FESTIVAL Nova Polska / Francja, FESTIVAL EURO REGGAE FEST 2009 / USA, WORLD EXPO 2010 / Shanghai). Od czterech lat prowadzi własne radiowe show – najpierw w Radio Euro ‚Nie tylko reggae’, od 2009 w Radio Roxy: ‚Towary Kolonialne’. Jej muzyka to emocje, koncertowy żywioł i coś nieobliczalnego. Sama pisze teksty i melodie. Jako jedna z niewielu Polek potrafi podawać mocno tekst w formie ‚nawijki’. Jej Siła Ognia niejedną osobę wyciągnęła za uszy do góry z rożnych smutków, jej Moje serce stało się wyznaniem miłosnym nuconym przez zakochanych, udowadniając, że o miłości, o której napisano niezliczoną ilość durnych piosenek, wciąż można śpiewać niebanalnie. Pani Naczelnik Spokoarmii. W 2012 wzięła udział w projekcie przygotowanym przez Muzeum Powstania Warszawskiego „Morowe Panny”. Jej muzyka to emocje, koncertowy żywioł i coś nieobliczalnego. Sama pisze teksty i melodie. Najnowszy album Marika tworzy wspólnie ze Spokoarmią - ośmioosobowym zespołem, który od kilku lat towarzyszy jej na scenie. Każdy z jego członków to muzyczna indywidualność. Koncertowe wersje utworów stanowią efekt wielogodzinnych prób, w trakcie których każdy z muzyków ma szansę dorzucić coś od siebie, a tym samym wpłynąć na ostateczne, nierzadko zupełnie odbiegające od oryginału, brzmienie numerów. To z kolei stanowi o niepowtarzalności koncertów - każdy występ Mariki i Spokoarmii to oddzielna, pełna energii i ognia, historia. Wyjątkowa łatwość w nawiązywaniu kontaktu z publicznością połączona z mieszanką kobiecego wdzięku i ulicznego stylu sprawiają, że uczestnictwo w koncercie "pierwszej damy polskiego dancehallu" i jej Spokoarmii, pozostaje w pamięci znacznie dłużej, niż można by się tego spodziewać.

RAGGAFAYA
Polski zespół muzyczny, który powstał w 2004 roku w Koszalinie. Styl zespołu łączy w sobie wiele gatunków muzycznych, wśród których dominuje przede wszystkim: reggae, ragga, dancehall, ska ale obecny jest również rock i hip-hop. Aktualny skład zespołu tworzą: Michał Dolak (Shaggy), Mikołaj Górski (Punktak), Dominik Hałka (Hauka), Nataniel Marsal Cabitango (Chill), Maciej Trembowiecki (Les Farooosh). 22 marca 2012 roku zespół został wyróżniony nagrodą Prezydenta Miasta Koszalina za dotychczasowe osiągnięcia w dziedzinie kultury. Formacja RAGGAFAYA istnieje od stycznia 2004 roku. Założona została przez sześć osób, z których każda posiada inne zainteresowania muzyczne oraz doświadczenie w zakresie wykonywania przeróżnej muzyki od metalu do lekkiego rozrywkowego grania. W efekcie muzyka, jaką prezentuje zespół jest energetyczną mieszanką reggae, hip-hopu, funka i rocka, która zadowoli szerokie rzesze fanów pozytywnych wibracji reggae, wielbicieli rapu, ale także wszelakich rock'n'rollowych tradycjonalistów. Tekstowo jest z reguły wesoło, lekko i frywolnie, jednak z drugiej strony w setliście pojawiają się również słowa z dużo bardziej poważnym, a chwilami poetyckimprzekazem. Podsumowując: dźwięki + słowa ekipy z Koszalina to radosna mieszanka wywołująca szeroki uśmiech na twarzy, przy której nie sposób usiedzieć w miejscu. Prawdziwą bombę energetyczną stanowią niesamowicie żywiołowe koncerty, które są prawdziwym odzwierciedleniem niezwykłego potencjału kapeli. W 2007 roku RAGGAFAYA zdobyła pierwsze miejsce w przeglądzie młodych kapel na Ostróda Reggae Festival, co zaowocowało wydaniem w 2008 roku debutanckiej EP-ki, zatytułowanej "Bongoizm", która ukazała się nakładem wydawnictwa "Zima" i była dołączona do ósmego numeru czasopisma "Free Colours". Koszaliński sekstet jest bardzo aktywnym koncertowo zespołem. Panowie mają za sobą występy u boku takich wykonawców jak: Kult, StarGuardMuffin, Maleo Reggae Rockers, Paprika Korps, O.S.T.R., Farben Lehre, Big Cyc, Hurt, Leniwiec czy Tabu. W marcu 2010, nakładem Lou & Rocked Boys pojawiło się pierwsze profesjonalne wydawnictwo w postaci płyty CD, zatytułowane "Karrambol", promowane singlem, zatytułowanym "Dźwiękoszczelni". Wiosną 2011 RAGGAFAYA uczestniczyła w dużej części ogólnopolskiej trasy Kamila Bednarka i zespołu StarGuardMuffin. W lipcu br wygrali pierwszą nagrodę na prestiżowym Festiwalu "Reggae na Piaskach" w Ostrowie Wielkopolskim. Idąc za ciosem, muzycy wzięli udział w eliminacjach do Przystanku Woodstock, organizowanych przez Fabrykę Zespołów. Spośród kilkuset zgłoszonych zespołów RAGGAFAYA okazała się bezapelacyjnym zwycięzcą całego konkursu. Owocem tego sukcesu był wyjątkowo udany i bardzo entuzjastycznie przyjęty przez publiczność koncert na dużej scenie Przystanku Woodstock w Kostrzynie. Jesienią koszalińscy muzycy uczestniczyli w programie "Must Be the Music", na antenie Polsatu, gdzie dotarli do ścisłego finału. Aktualnie kapela pracuje nad materiałem na swoją drugą płytę, która ukaże się na wiosnę 2012 i regularnie koncertuje, m.in. w ramach trasy PUNKY REGGAE live 2011. Pod koniec listopada światło dzienne ujrzał maxi-singiel "Dźwiękoszczelni", a na początku grudnia br w sklepach pojawiło się pierwsze dvd kapeli, z koncertu na Przystanku Woodstock 2011. W kwietniu 2012 swoją premierę miała druga, pełnowymiarowa płyta zespołu, zatytułowana Mixturrrra, a pod koniec roku Paweł "Enzym" Laskowski z przyczyn osobistych opuścił zespół. Od tego momentu kapela funkcjonuje jako kwintet...

TE-TRIS & W.E.N.A.
To duet raperów reprezentujących barwy Aptaun Records. Obydwaj wykonawcy przeszli długą drogę zanim dostali szansę pokazania się szerszej publiczności. Zasłynęli klasycznymi w hip-hopowych kręgach „nielegalami” a Te-Tris dołożył do tego legendarne już bitwy i pojedynki freestylowe. Zazwyczaj grający solowo, łączą swoje siły i repertuary tylko na wyjątkowe, specjalne okazje (m.in. Rapmeethink Tour 2012, Aptaun Tour 2013), zbierając znakomite recenzje za niespotykanie żywiołowe, dynamiczne i bazujące na świetnym kontakcie z publiką koncerty. Wspierani przez Pogza (scenicznego partnera Te-Trisa) oraz Djów; Ikea oraz DBT, jak i dodatkowych muzyków, instrumentalistów i wokalistów gdziekolwiek tylko się pojawią stanowią gwarancję rodzimego hip-hopu na najwyższym poziomie. Podczas koncertów usłyszeć można przekrój dotychczasowej twórczości; nie zabraknie więc „Salutuj”, „Podstawowe instrukcje”, „Trzeba żyć” czy „Ile mogę?” oraz najświeższych singli, które zapowiadają kolejne albumy pod skrzydłami Aptaun Records.

W.E.N.A., właściwie Michał Łaszkiewicz. Rocznik '84. Polski raper. Na scenie muzycznej aktywny od roku 1999. W 2007 roku wydał swój pierwszy album zatytułowany Wyższe dobro LP, nad którym pracował dwa lata. Kilka lat później, 27 maja roku 2011 nakładem wytwórni Aptaun Label, ukazał się jego drugi album Dalekie zbliżenia, na którym gościnnie wystąpili tacy raperzy jak: VNM, Pyskaty. Małolat czy grupa muzyczna HiFi Banda. Album dotarł do 33. miejsca notowania OliS. W grudniu 2009 roku wydał płytę razem z zespołem Rasmentalism, zatytułowaną Duże rzeczy. W 2011 roku Łaszkiewicz został sklasyfikowany na 12. miejscu listy 30 najlepszych polskich raperów według magazynu Machina. TeTris, właściwie Adam Chrabin, polski raper, freestyleowiec. Laureat licznych konkursów freestyleowych takich jak Bitwa o Harendę, Christmas Rappin 2005, Pierwsza Bitwa Podlaska i Freestyle Battle Megaclub Katowice 2004. Dwukrotny finalista Wielkiej Bitwy Warszawskiej. TeTris działalność artystyczną prowadzi od 1998 roku. Pierwsze nagrania rapera powstały ramach Projektu Parter. Projekt wkrótce przeistoczył się w Wiesz O Co Chodzi. W 2004 TeTris zadebiutował minialbumem Naturalnie składającym się z dziewięciu utworów, gościnnie na płycie udzielał się Trzyker i Esdwa. Pod koniec marca 2009 ukazał się mixtape rapera oraz DJ-a Torta pt. Stick 2 My Name Right na bitach amerykańskiego producenta Statika Selektah. W sierpniu tego samego roku był jednym z reprezentantów polskiej sceny na festiwalu Hip Hop Kemp w Czechach. 9 września 2009 nakładem wytwórni Reformat4 i Fonografika ukazał się pierwszy album rapera zatytułowany Dwuznacznie. Na płycie gościnnie wystąpili m.in. O.S.T.R., Łona, W.E.N.A., Pogz, Esdwa, Milumilu oraz Panna Ania. 31 Grudnia 2009 roku TeTris wydał mixtape na bitach Jay-Z, pt: Shovany Mixtape vol.1, który rozpoczął serię mixtapeów o nazwie Tristape. Podczas sobotniego koncertu w ramach Festiwalu Gdańsk Dźwiga Muzę artyści zaprezentują się w specjalnie na tę okazję przygotowanym materiale w towarzystwie instrumentalistów.

HAPPYSAD
Polski zespół rockowy założony w 2001 roku w Skarżysku-Kamiennej przez muzyków, którzy już wcześniej grali razem. Od 1995 roku pod nazwą HCKF (Hard Core'owe Kółko Filozoficzne), a od roku 1997 zespół został przemianowany na Happy Sad Generation. Nazwa Happysad uformowała się dopiero w 2002 roku, kiedy to wybrane zostało także logo grupy i nagrane zostało pierwsze demo z materiałem, który później znalazł się na płycie Wszystko jedno. Muzyka Happysad to regresywny rock, dopełniony charakterystycznymi tekstami. Zespół ma na koncie ponad 450 koncertów w całym kraju. W lipcu 2004 nakładem S.P. Records ukazał się debiutancki album zespołu "Wszystko jedno". Singlowy utwór promujący tę płytę "Zanim pójdę" spędził 33 tygodnie na Liście Przebojów Trójki prowadzonej przez Marka Niedźwieckiego. W kwietniu 2007 magazyn Teraz Rock umieścił płytę "Wszystko jedno" wśród 50 najważniejszych albumów w historii polskiego rocka. Obecnie występują w składzie: Mariusz „Denat” Denst (samplery), Hubert „Spięty” Dobaczewski (wokal, gitara rytmiczna), Filip „Wieża” Różański (klawisze), Kuba „Krojc” Pokorski (gitara prowadząca), Rafał „Żubr” Borycki (bas), Maciek „Trocki” Dzierżanowski (perkusja) i Michał „Dimon” Jastrzębski (perkusja).

LAO CHE
Polski zespół crossoverowy muzyczny, założony przez byłych członków grupy Koli w 1999 roku, w Płocku. Nazwa zespołu pochodzi od Lao Che ("Starego Che"), jednej z drugoplanowych postaci filmu "Indiana Jones i Świątynia Zagłady". Debiutancki album grupy "Gusła" pojawił się w sprzedaży w 2002 roku. Muzyka Lao Che to zbitka wielu naleciałości stylistycznych. Na płycie Gusła, wszystko miało za zadanie oddać atmosferę zamierzchłych czasów, okresu średniowiecza i historycznych relacji rodem z kresów. Podane zostało to w mieszance nowoczesnych brzmień, co uatrakcyjniło i ujednoliciło charakter muzyki zespołu. W tekstach, o charakterze archaicznym, znalazło swoje miejsce wiele neologizmów i zapożyczeń z kultury wschodnich Słowian. Powstał w ten sposób dziwny zlepek kulturowy, o dość ciemnym i tajemniczym koncepcie, związanym z Gusłami, czyli obrzędem wywoływania duchów. Całość zabrudzono wstawkami sampli, oraz szumami radiowymi co nadało muzyce oryginalnego charakteru. Jest to autentyczna i niecodzienna płyta, która powinna zainteresować słuchaczy szukających w muzyce czegoś więcej niż rytmu i melodii. Pomysł na drugą płytę zespołu Powstanie Warszawskie pojawił się już podczas końcowego etapu prac nad płytą Gusła. Przez długi czas dojrzewał i nabierał kształtów. W połowie 2003 roku zespół zaczął tworzyć muzykę, która miała odzwierciedlać 10 obrazów (najbardziej znamiennych dla tego zrywu wydarzeń). Płyta została nagrana w wyposażonym w stare sprzęty studio Obuh. Do nagarań użyto przede wszystkim starych mikrofonów pamiętających lata 60-tę czy nawet lata 30-ste. Płyta Powstanie Warszawskie ukazała się nakładem wytwórni ARS MUNDI w marcu 2005 roku. Kierując się zmysłem artystycznym i zdrowo pojętą ambicją, zespół postanowił aby trzecia płyta Lao Che nie powielała koncepcji i schematów poprzednich dokonań. Zaadoptowana metodyka działania wykluczała stworzenie kolejnego koncept albumu. Trzecia płyta Gospel ukazała zainteresowanie samym muzykowaniem - stąd zupełnie inna aura otacza całą produkcję, jej przygotowywanie, kompozycję i realizację. Radość z dźwięku. Radość z rytmu. Radość z brzmienia. Całość nagrania została zrealizowana w technice analogowej. Wykorzystano studia Polskiego Radia (S-3, S-4) wraz całym arch zapleczem zapisu taśmy magnetycznej. Inspirowani po części muzyką cyrkową, a i również starymi polskimi kreskówkami muzycy przywołali radosne wibracje, pobudzające do ruchu i elektryzującego odbioru. W warstwie lirycznej pojawiła się autorska wizja Spiętego, w której odzwierciedla on współczesny świat człowieka, jego relacje społeczne i religijne. Teksty groteskowe w swoim wyrazie oddawały słabości i ułomności ludzkiej natury. Na czwartym albumie zespołu Prąd Stały / Prąd Zmienny każda piosenka stanowiła natomiast odrębną opowieść, na którą złożyły się teksty pełne wciągających, często absurdalnych historii, w których nie brakuje zabaw słownych charakterystycznych dla twórczości Spiętego. Na tym krążku gitary elektryczne ustąpiły nieco miejsca klawiszom i samplerom, a bębny współgrały z automatem perkusyjnym. Zespól położył duży nacisk na eksperyment z brzmieniem odwołując się do retro elektroniki oraz brzmień zimnofalowych. Realizacją nagrań zajął się Marcin Bors (m.in.: Hey, Nosowska, Pogodno). 17 października 2012 roku nakładem Mystic Production ukazała się nowa, piąta płyta Lao Che zatytułowana „Soundtrack”. Producentem odpowiedzialnym za brzmienie najnowszego materiału był Eddie Stevens, brytyjski muzyk i producent związany z takimi artystami jak Moloko, Zero 7 czy Roisin Murphy. Po płycie "Prąd stały/prąd zmienny" zespół zainspirowany klasycznymi albumami z muzyką filmową postanowił przygotować płytę, która dzięki swojej różnorodności i koncepcji stanowiłaby autorski „Soundtrack”. W trakcie pracy nad płytą w otoczeniu zespołu pojawił się filmowy zespół producencki, który po wysłuchaniu wersji demo albumu zaproponował chęć realizacji filmu, którego scenariusz opierałby się na muzyce i tekstach Lao Che. W trakcie produkcji filmu okazało się, że z powodów niezależnych od zespołu, a także kłopotów technologicznych osób odpowiedzialnych za stronę filmową projektu, do dziś nie udało się do sfinalizować tego pomysłu. Ponieważ prace nad płytą toczyły się niezależnie od ekipy filmowej, muzycy wrócili do swojego pierwotnego pomysłu na album. Jak na każdej wcześniejszej płycie zespół postanowił pójść w nieznanym kierunku, pozwalając sobie na swobodne czerpanie z bogactwa muzyki, nie zważając na sztywne ramy gatunków. Owocem tej pracy jest niezwykła różnorodność albumu - rock, funk, elektronika, hip hop, którą dopełniają liryczne kompozycje oraz improwizacje. Obecnie zespół występuje w składzie: Rafał Borycki, Mariusz Denst, Hubert Dobaczewski, Maciek Dzierżanowski, Michał Jastrzębski, Filip Różański

STRACHY NA LACHY
Zespół muzyczny stworzony przez Krzysztofa „Grabaża” Grabowskiego oraz Andrzeja „Kozaka” Kozakiewicza w 2002 roku, założycieli Pidżamy Porno. Pierwszy skład uzupełnili basista Lo z Inri oraz Mariusz Nalepa gitarzysta zespołu Na Górze. W tym składzie, po dwóch próbach w Pile, jako Grabaż + Ktoś Tam Jeszcze we wrześniu 2001 roku zagrali ponad dwugodzinny koncert w Legnicy. Wkrótce zmienili nazwę na Grabaż i Strachy Na Lachy. Zespół debiutował w 2003 roku płytą "Strachy na Lachy", bardzo ciepło przyjętą przez fanów nie tylko Pidżamy. Kolejne lata i kolejne wydawnictwa przynosiły Strachom coraz większą popularność, single takie jak "Dzień Dobry Kocham Cię", "Żyję w kraju" czy "Ostatki" wspinały się na szczyty polskich list przebojów. Pod koniec września zespół wydał swoje pierwsze koncertowe DVD o "Przejście" o które jest zapisem koncertu w łódzkiej Wytwórni.

SIDNEY POLAK
Jarosław Marek Polak polski wokalista, autor tekstów, muzyk i kompozytor a także producent muzyczny i inżynier dźwięku, dziennikarz radiowy. Sidney Polak znany jest jednak przede wszystkim jako perkusista zespołu T.Love, którego jest członkiem od 1990 roku. Prowadzi także solową działalność artystyczną. Jako dziennikarz związany ze stacją radiową Roxy FM, w której prowadził autorską audycję "Piątek w Sidney". Swoją solową karierę rozpoczął w 2002 roku. W 2004 roku wydał album, na którym zaprezentował muzykę reggae, hip hop i folk. Album i muzyk otrzymali sześć nominacji do nagrody Fryderyki roku 2004. Zwycięstwo zostało odniesione w kategoriach: kompozytor roku, autor roku i album roku – muzyka alternatywna. 27 marca 2009 roku miała miejsce premiera drugiej płyty pod tytułem "Cyfrowy styl życia", wydanej nakładem EMI Music Poland.

JELONEK
Michał Jelonek, polski kompozytor, skrzypek i muzyk sesyjny. Członek zespołów Hunter i Orkiestra Dni Naszych. Jest jednym z najbardziej wszechstronnych i niezwykłych muzyków na polskiej scenie. Jego muzyka jest dynamiczną mieszanką rocka i muzyki klasycznej. Artysta nagrał ponad dwadzieścia albumów współautorskich, a na około czterdziestu płytach grał gościnnie. Nagrywał płyty zawierające zarówno muzykę poważną jak i pop, folk, rock, metal, hard rock. Został uznany najlepszym polskim instrumentalistą według magazynu Tylko Rock. Jest rekordzista wśród laureatów nagrody Złotego Bączka, statuetki przyznawanej za najlepszy koncert odbywający się podczas Przystanku Woodstock.


JWP
Polska grupa hip-hopowa pochodząca z Warszawy, założona w 1996 roku. W jej skład wchodzą czterej raperzy: Ero, Kosi, Doni i Foster oraz producent Kuba O. 5 października 2007 roku nakładem wytwórni EmbargoNagrania ukazała się ich pierwsza oficjalna płyta zatytułowana: Numer jeden wróg publiczny. Na warszawskiej scenie hiphopowej grupa JWP jest obecna w zasadzie od początku jej istnienia. Crew (skupione pierwotnie tylko wokół graffiti) powstało w 1996 roku w dzielnicy Bielany, a w jego szeregach działali wówczas m.in. Nizor, Josk, Eros, Glok - w późniejszych latach do grupy dołączyli także Goal i Meat. Oficjalny muzyczny debiut Jaśnie Wielmożnych Panów nastąpił za sprawą Waca i jego „Świeżego materiału” (Prosto 2001). To właśnie na tym krążku usłyszeliśmy track „Beztrosko”, sygnowany logiem JWP, w którym (oprócz gospodarza) wystąpili: Kosi, Doni oraz Rzemysz. Pierwszy i ostatni z tej trójki mieli już wówczas za sobą udział w kilku ciekawych projektach muzycznych. „Rzemieślnik” działał razem z Wzorowym pod szyldem NBK (Nie Byle Kto), do której to ekipy dołączył z czasem Kosi. NBK zarejestrowało utwory na kultowe już dziś kompilacje, takie jak: „Enigma prezentuje: 0-22-Underground vol. 1” (nielegal wydany przez Tytusa – założyciela Asfalt Records – w 1998 roku), „Produkcja hip hop” DJ’a 600V (RRX 1998 – popularnie zwana „ciemną”/”jasną” stroną) czy pierwsza „Kompilacja” Ośki z OMP (Asfalt Records 1999). Sam Kosi wystąpił również na debiutanckiej płycie WWO – „Masz i pomyśl” (BMG 2000) – w klasycznym kawałku „W.D.C.S.D.K.” (Wszystko dobre, co się dobrze kończy), gdzie po raz pierwszy pada nazwa „tag & spray JWP”. Pamiętne outro z tej płyty, czyli „Dobro i zło” wyprodukował zaś przyszły nadworny producent JWP w osobie Kuby O. Zdecydowanie bardziej niż „Beztrosko” do świadomości słuchaczy trafiło jednak przebojowe „Graffiti” (promujące „Świeży materiał” efektownym street video), w którym Kosi wystąpił obok Keara i Rybsona – chłopaków z gdańskiego składu Deluks. Hymn na cześć kultury aerozolu był nie tylko jednym z największych rapowych hitów 2001 roku, ale stał się też zaczątkiem szerszej współpracy na linii JWP – Deluks. Rok później – za sprawą featuringu Doniego i Kosiego na płycie „Wielkie hity” krakowskich Intoksynatorów (Zooteka 2002) – było już jasne, że do tego ekskluzywnego grona dołączyli Bastek, Tobi oraz Mercedresu. Takie były początki super-grupy PCP (Północ Centrum Południe), której wydany nakładem Vabank Records album okrzyknięty został jedną z najlepszych rapowych płyt A.D. 2004 (zdobył m.in. prestiżową nagrodę magazynu „Ślizg” za „debiut roku”). To właśnie z tej produkcji pochodziły takie bangery, jak „Uciułany giecik”, „Grooby melanż”, „Obywatel MC” czy „Globtrotter”. Za muzykę na PCP odpowiedzialni byli w głównej mierze Kuba O. i Waco. Przy pracy nad materiałem wzięli też udział wybitni polscy DJ’s: Krime oraz Cent. Jeśli chodzi o samo JWP to w 2004 roku chłopaki (a konkretnie Foster i Eros) udzielili się jeszcze na producenckiej płycie Praktika (znanego m.in. z duetu Dizkret/Praktik) „Dobra częstotliwość” w utworze „Czy ty też..?”. Rok później JWP znalazło się w gronie pierwszoplanowych postaci polskiego rapu, które wzięły udział w głośnej trasie koncertowej „RBK Hip Hop Tour 2005”, odwiedzającej największe miasta w kraju. Trasę promował singiel „U Ciebie w mieście 2”, gdzie Foster i Eros wystąpili obok Vienia, Pelsona, Pezeta, O.S.T.R.-a oraz Lil Dapa z nowojorskiego duetu Group Home. Jednocześnie za sprawą Ero, Łysola (Ochota) i Siwersa (Targówek) zawiązuje się grupa Bez Cenzury (BC), rozpoczynając pracę nad wspólną płytą. Wydany w 2006 roku krążek – nie bez kozery zatytułowany „Klasyk” (Embargo Nagrania) – praktycznie z miejsca wszedł do kanonu najważniejszych warszawskich płyt rapowych. Duża w tym zasługa doskonałej i różnorodnej muzyki (stworzonej w głównej mierze przez Siwersa), a także zadziornych, dosadnych, a zarazem błyskotliwych tekstów, łączących w idealnych proporcjach to, co w rapie określa się jako „street wise” oraz „street credit”. „Klasyk” zapisał się też w hiphopowych annałach dzięki epickiemu 11-minutowemu posse-cutowi „Reprezentuję siebie”, w którym obok Ero, Łysola i Siwersa wystąpili: Wwarstwa, THS Klika, Reposta, Tomiko, Juras, Wigor, Sokół, Doni, Kosi, Foster, Bondar, Jacenty, Lui, Hemp Gru, Ko1, Fu, Pyskaty i Jogi. 2007 rok przynosi wreszcie pierwszy długogrający album JWP, nagrany w składzie Ero, Doni, Foster i Kosi. Podobnie jak „Klasyk”, „Numer jeden wróg publiczny” ukazuje się nakładem Embargo Nagrania. Materiał zawarty na tym krążku powstawał w latach 2004-2007 pod okiem Korzenia w Studio Schron. W nagrywaniu płyty mieli swój udział goście: Łysol, wokalistka Setka, PCP, Siwers, Luigione, Junior Stress; a także nowe twarze: Bzyker i Signor oraz plejada polskich DJ-ów: Deszczu Strugi, DJ Cent, DJ Dobry Chłopak (DJ B), DJ DFC, DJ Technik i DJ Szeler (Steez). Nad produkcją czuwali: Kuba O., Szczur, Siwers, Święty, Dezmond i Korzeń. Słuchacze zapamiętali ten krążek m.in. dzięki wyrazistym energetycznym singlom: „Bądź mistrzem”, „Chcę być tam” czy „Pogódź się”, a tygodnik „Przekrój” uznał "wroga publicznego" za jeden z pięciu najlepszych polskich hiphopowych albumów wszechczasów. Ostatnie lata działalności JWP to jedna z ciekawszych kart w historii polskiego rapu. Fenomenalne street single „Tworzymy historie” czy „Panorama”, wydane z okazji 16-lecia grupy na winylu (Hiphopheadz.pl 2012) i okraszone video-relacjami z muzyczno-graficiarskich podróży po Europie oraz Azji, to prawdziwe perełki, udowadniające, że mamy do czynienia z jedną z najważniejszych obecnie grup hiphopowych. W międzyczasie crew rozrosło się trwale do konfiguracji JWP/BC, a poszczególni jego członkowie tak aktywnie włączyli się we współpracę z innymi rapowymi artystami, że doprawdy nie sposób wymienić tu choćby połowy licznych featów i kolaboracji (m.in. z Mesem, Sokołem, Ponem, Pihem, Onarem, Miuoshem, Pyskatym, HIFI Bandą czy Termanology’m, Reksem i Freeway’em z USA). Jeśli chodzi o ważniejsze projekty, w których wzięła udział cała grupa, to na pewno warto wspomnieć o występie na kompilacji „Grube Jointy 2” z 2011 roku (utwór „Bez…”) czy zaszczytnej roli hostów na trzeciej odsłonie „Prosto Mixtape’u”, firmowanego przez DJ’a Kebsa (Prosto 2012). Zresztą nagrany specjalnie na ten album track „Zanim zaczniesz” to jeden z najbardziej rozpoznawalnych singli z tego projektu. Obecny trzon JWP tworzą: Ero, Łysol i Kosi, a wspólnie z nimi na scenie często pojawiają się także: Foster, Miki oraz Siwers. Wespół ze Szczurem, który zastąpił Kubę O. w roli „nadwornego producenta”, grupa pracuje powoli nad nowym longplay’em. W tym roku Jaśnie Wielmożnych Panów spotkało też inne zaszczytne wyróżnienie – znaleźli się w gronie elitarnym zespołów, reprezentujących Polskę na największym hiphopowym festiwalu muzycznym w Europie, czyli Hip Hop Kempie w czeskim Hradec Kralove. A na jesieni być może ponowne uroczyste świętowanie jubileuszu działalności artystycznej.

NEMY
Marcin „Ńemy” Niemczyk. Rocznik '87. Producent, wokalista, tekściarz. Oficjalny debiutant z roku 2006 za sprawą muzycznej współprodukcji dwóch utworów na płycie L.u.c- „Haelucenogenoklektyzm”. Jeden z twórców multimedialnego wydawnictwa, nominowanego do Paszportów Polityki pt.: „Planet Luc” (Antyforma/Mystic 2008). Miał dziewięć lat, gdy zadebiutował w płockim radiu, zapowiadając zespół Voo Voo. Potem, zafascynowany muzyką, dzielił się swoją pasją na ulicach rodzimego Sierpca. Jeździł na rolkach, a z głośników boomboxa schowanego w plecaku pobrzmiewali Eazy-E, N.W.A, Nas czy Fugees. Hiphopowe korzenie łączy z dorobkiem muzyki różnych gatunków w crosskulturowym i uniwersalnym wymiarze twórczości. Ńemy produkuje, rymuje, pisze teksty, zręcznie bawi się słowem i trafnie opisuje naszą rzeczywistość oczami 25-latka. Niedługo, ukaże się autorska płyta pod tytułem „Ń”, która przedstawi Marcina w szerszym kontekście. Na razie trwają przygotowania, eksperymenty i poszukiwanie kolejnych, nieodkrytych ścieżek. Możecie spodziewać się niespodziewanego. W grudniu 2012 Ńemy wygrał „The Man with the Iron Fists Remix Contest” organizowany przez RZA z Wu-Tang Clan i Pro Audio Star - utwór: Built For This feat. Method Man, Freddie Gibbs & Streetlife.

 

Bilety wstępu na imprezę jednodniowe w cenie: 15.00 PLN
Karnety wstępu na imprezę trzydniowe w cenie: 35.00 PLN
Bilety wstępu na warsztaty 1 - godzinne:15 PLN
Bilety wstępu na pole namiotowe:
jednodniowe w cenie: 10.00 PLN, karnety czterodniowe w cenie: 30.00 PLN.  Sprzedaż biletów za pośrednictwem serwisu Ticketpro www.ticketpro.pl

reklama
Copyright © INFOMUSIC 2017
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz